Toon posts:

[psu]chieftech 340 watt,er is iets kapot vanbinnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb een chieftech 340 voeding en daar zit een rpm kabeltje aan(2 draads geel en zwart).

mn msi k7t266pro2 kon eerst geen lage rpm's uitlezen maar na de bios update kon ik gewoon het rpm van mn psu fannetje uitlezen,namelijk zo'n 1500 en met warm weer 1800.

maar nu ineens ging het alarm af(pc alert)en stond hij op 0.

ik heb al aan alles nagekeken en zelf in de voeding gekeken maar kan niks vinden.

de fan draaid nog wel maar wat zou nou het probleem kunnen zijn?
heb nog een fan die ook bij de 1500 rpm zit en die kan ik wel lezen(120 mm fan)dus mn mobo is ok

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
* De toerentalsensor kan stuk zijn.
* Het kabeltje kan onderbroken zijn.
* Je BIOS kan gecorrumpeerd zijn.
* PC-Alert kan brak geworden zijn.

Kortom, mogelijkheden genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
waar ik wel ineens aan denk dat gisteren avond ergens bij een uur of 7/8 de spanning in het spannings net een dipje nam,ik zag het aan het ligt en ik was aan't computeren en hij ging zwart en herstarte.

maar vanacht hoorde ik het pc alert alarm afgaan,ging kijken en alles was oke,dit gebeurde maar liefst 2 of 3 maal.

zou het dan aan dat spannins dipje kunne liggen en dat daarom de rpm sensor kanpot is gegaan?

Verwijderd

PC Alert zal brak geworden zijn. Dat is namelijk heel vaak brak. Ik zou een ander progje hiervoor gaan zoeken en me verder niet te druk maken ;). Hiero heeft PCAlert ook nooit goed willen draaien, meerdere configs.

Verwijderd

Topicstarter
maar in de bios zie ik hem ook niet meer wat voorheen wel zo was

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 12:28
als je 'em in je bios ook niet meer ziet ben ik bang dat de sensor gewoon naar de eeuwige jachtvelden is... :'( ;(

I'm not weird, I'm a limited edition

Verwijderd

Topicstarter
gelukkig alleen de sensor van de psu fan

Verwijderd

Topicstarter
nu heeft hij een nachtje uitgestaan en ik moest toch in de kast wezen dus ik dacht ik plug nog 1 keertje dat stekkertje erin en nu zie ik weer wel het rpm?!?!?!?

zou het een kabelbreukje kunnen zijn want hoe ik ook sjor aan dat kabeltje hij blijft het doen.

of is er nog iets anders
Pagina: 1