PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Verwijderd
maar wat bedoel je met potloodtruc + radeon?
Verwijderd
Daarmee kan je de Radeon verder overklokken, is de voltage hoger.Op zaterdag 25 mei 2002 17:45 schreef Allanzoet het volgende:
overclocken zorgt er idd voor dat de proc minder lang mee gaat, dit heb ik bij meerdere processors mogen meemaken, bij intel en amd.
maar wat bedoel je met potloodtruc + radeon?
Mijn processor draait ook al een jaar op 884mhz, nog geen problemen mee gehad, ik denk dat je dat over een paar jaar krijgt, nu nog niet.
Verwijderd
met potlood???Op zaterdag 25 mei 2002 17:51 schreef darkterror het volgende:
[..]
Daarmee kan je de Radeon verder overklokken, is de voltage hoger.
.
pff, ik heb wat gemist,
zeker teveel in de huiskamer geweest...
Verwijderd
Op zaterdag 25 mei 2002 17:59 schreef Allanzoet het volgende:
[..]
met potlood???
pff, ik heb wat gemist,
zeker teveel in de huiskamer geweest...
Check http://www.tweakers.net/nieuws/20389?highlight=radeon+8500
Je hebt inderdaad wat gemisthoe middels het zetten van potloodstrepen op de ATi Radeon 8500, de weerstand tussen desbetreffende contactpuntjes wordt verlaagd, waardoor het voltage naar de GPU en het geheugen wordt verhoogd.
staat hier voor de geinteresseerden:
http://www.xcl-clan.com/articles.php3?id=29&p=1
Ik wou er alleen maar even aangeven dat ik ff schrok, was bang dat mijn 225euro videokaartje in rook was opgegaan
maar weer ontopic
ik dacht ook dat overclocken pas echt na jaren zijn tol doet betalen, technische levensduur 10jaar ipv 15 jaar ofzo
boeie met een economische levensduur van een jaar tot paar jaar
darkterror is daar mee eens dus
nog wat extra info trouwens:
proc wordt warmer! ik zag een keer na 10 mislukte boots in de bios dat mijn proc 82,5 graad was en bleef gewoon zo, ff 78,5 ook nog een poosje, snapte er niks van, case open, koeler draaide goed en nu zit ik in windows en zit hij ook alweer op 63 graden met 0% proc gebruik, normaal zou dat toch iets van 59 zijn
kan iemand dit nog verklaren?
ik zal pcprobe eens installeren kijken of voltage regulator misschien flipt ofzo
EDIT: het is echt sinds vandaag ja, nooit problemen gehad daarvoor, pcprobe is bijna binnen (fuck wat is asus ftp traag), dat verhogen van gpu voltage zou volgens mij geen invloed mogen hebben op proc
EDIT2: na 2 blauwe schermen nu maar op 700 gezet
eerste error heette RDR_File_Error
tweede kreeg geen naam mee
voltage lijkt constant en op 700 lijkt hij ook niet extreem warm te worden (fingers crossed)
ksnap er echt niks van, vooral die 82,5C, idioot gewoon
en heb nog steeds niks veranderd
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Wat als je de potlootturc weghaald op je readon. Het voltage verschil op je kaart kan invloed hebben op de voltageniveaus op je mamaplank. (of nietOp zaterdag 25 mei 2002 18:30 schreef Tonton het volgende:
Ja potloodtruc is idd om het voltage van gpu en/of mem te verhogen, kaartje klokt toch ff 10% meer nu
staat hier voor de geinteresseerden:
http://www.xcl-clan.com/articles.php3?id=29&p=1
Ik wou er alleen maar even aangeven dat ik ff schrok, was bang dat mijn 225euro videokaartje in rook was opgegaan
maar weer ontopic
ik dacht ook dat overclocken pas echt na jaren zijn tol doet betalen, technische levensduur 10jaar ipv 15 jaar ofzo
boeie met een economische levensduur van een jaar tot paar jaar
darkterror is daar mee eens dus
proc wordt warmer! ik zag een keer na 10 mislukte boots in de bios dat mijn proc 82,5 graad was en bleef gewoon zo, ff 78,5 ook nog een poosje, snapte er niks van, case open, koeler draaide goed en nu zit ik in windows en zit hij ook alweer op 63 graden met 0% proc gebruik, normaal zou dat toch iets van 59 zijn
ik zal pcprobe eens installeren kijken of voltage regulator misschien flipt ofzo
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Sinds wanneer heb je dit probleem? Sinds vandaag? Als je de CPU es op normale snelheid zet, kijken hoe warm ie dan wordt...Op zaterdag 25 mei 2002 18:30 schreef Tonton het volgende:
Misschien is dit een beetje dom, maar een bios update zou dat kunnen helpen
Wat bleek, de fans hadden net iets te weinig power om het koellichaam te koelen. Gevolg: na 1/2 jaartje liepen de fans steeds stroever (de fans "smolten" als het ware).
FF 2 vette 8cm fans erop gepleurt et voila, de temps waren nog nooit zo cooollllllllllll. hehehe
Zou bij jou dus ook weles het geval kunnen zijn. (hint)
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!