Toon posts:

@home delen met b.man

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al veel gelezen hier over maar wat kan ik nu het beste nemen een router of een hub het is de bedoeling dat beide computers niet met elkaar in verbindig staan wie kan mij dit kort en simpel uitleggen
ik ben dus maar een simpel bakkertje!!!!

Verwijderd

kan je het beste een router nemen.
nog mooier is een aparte p.c. die als een proxy en firewall dient.

Verwijderd

Topicstarter
wil liever geen apparte pc laten draaien

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 10:00
router is dan de beste oplossing als je niet extra wilt betallen of een switch of hup als je een tweede ip nummer aan vraagt.

Verwijderd

Gewoon een hubje, hebben wij ook thuis.. gewoon je kabelmodem in de uplink van de hub doen.. en een extra ip aanvragen bij @Home en die bij je buurman erop zetten.. en lopen maar :)

btw.. het kan ook zonder een extra ip aan te vragen.. maar dan moet je het met een router of extra pc doen (dacht ik)

Verwijderd

Topicstarter
extra ip adres is natuurlijk geen probleem

• Fostar82
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-12-2025
't Probleem is dat @home kan zien dat je met z'n tweeen op het kabelmodem zit en dat vinden ze niet leuk >:)
Dus een router zou handig zijn die zorgt dat het verkeer van beide computer wordt samengevoegt zodat voor @home niet meer te zien is dat je er met meer dan 1 pc gebruik van maakt. :)

Dus een router zou ik aanbevelen.

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

• Fostar82
extra ip kost je 10 piek per maand extra (of je buurman dan >:) )

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

Verwijderd

Topicstarter
wil die graag betalen

Verwijderd

wil je extra betalen? dan kan je gewoon extra ip aanvragen
wil je dat niet? neem een router (vigoor2200Eis goed en goedkoop)

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 17:28 schreef Fostar82 het volgende:
't Probleem is dat @home kan zien dat je met z'n tweeen op het kabelmodem zit en dat vinden ze niet leuk >:)
Dus een router zou handig zijn die zorgt dat het verkeer van beide computer wordt samengevoegt zodat voor @home niet meer te zien is dat je er met meer dan 1 pc gebruik van maakt. :)

Dus een router zou ik aanbevelen.
Het kan niet eens, je kan niet met z'n tweeen tegelijk verbinding maken..

Verwijderd

Topicstarter
wil natuurlijk wel extra betalen maar ik wil niet zien wat hij allemaal aan funzigheid binnen haalt(en hij wil de mijne niet zien)wat is dan de beste oplossing?*D

Verwijderd

ik geloof niet dat je wel internet kan delen, maar niet in verbinding staan met elkaars computer (of je moet ze alle 2 beveiligen op 1 of andere manier)

• Fostar82
Op zaterdag 25 mei 2002 17:32 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Het kan niet eens, je kan niet met z'n tweeen tegelijk verbinding maken..
Ik bedoel als je gewoon met windows internetsharing gebruikt dan heb je beide verbinding maar als @home er weer eens een scan op loslaat dan krijg je een mailtje... :(

Verwijderd

Het is heel simpel.
gewoon van 1 pc een gateway maken.
'k heb het laatst ook gedaan bij een kameraad van mij.
(Hij heeft essent.)

Nu zit ik weer thuis met een 56k modempie en een vete telefoonnrekening :(

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 17:37 schreef Fostar82 het volgende:

[..]

Ik bedoel als je gewoon met windows internetsharing gebruikt dan heb je beide verbinding maar als @home er weer eens een scan op loslaat dan krijg je een mailtje... :(
Als je een goede firewall gebruikt dan kan essent volgens mij niet de tweede pc pingen.
Of heb ik het fout :?

• generation
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
gewoon een simpel hubje en een extra ip aanvragen.

Alleen ik heb dus laatst bij een klant dit ff gedaan maar ben er nu nog mee bezig omdat het netwerkje soms zonder reden plat gaat.
1 pc werkt als een trein en die andere pc soms heel erg goed maar na een tijdje internetten wordt het ineens heeeeel erg langzaam.
snap er zelf ook niks van maarja tís maar dat je het weet.

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 17:43 schreef pouw0174 het volgende:

Alleen ik heb dus laatst bij een klant dit ff gedaan maar ben er nu nog mee bezig omdat het netwerkje soms zonder reden plat gaat.
1 pc werkt als een trein en die andere pc soms heel erg goed maar na een tijdje internetten wordt het ineens heeeeel erg langzaam.
Als je met twee pc's gaat downloaden word dan niet 1 pc een beetje afgeknepen?

• Fostar82
Op zaterdag 25 mei 2002 17:43 schreef pouw0174 het volgende:

Goh had ik ook met de pc van m'n zusje soms als een trein en soms gewoon niet.

Bleek na veel kloten en testen dat het aan de netwerk-kaart lag. :D

Dus check die eens.

• Nulnulnix
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Gewoon een extra netwerkkaart in je PC.
Via netwerk instellingen de internetverbinding delen.
Crossed cable (UTP of STP) ertussen.
IP adres buurman op automatisch zetten en dan ben je klaar, geloof ik.
Geen extra ip-adressen nodig. Buurman krijgt een adres ergens in 192.x.x.x gebied.

Als extra optie kan NAT nog worden ingesteld (op je eigen PC; is een extra netwerk optie), zodat de rest van het netwerk onzichtbaar gemaakt wordt... (kan alleen in Winsows 2000 en XP geloof ik)

We have just one world, but we live in different ones...

• Fostar82
Dat simpele hubje kan daar parten in spelen maar nooit zo erg. Wanneer er een gaat uploaden dan trekt ie helemaal plat omdat de acknoligdes niet meer doorkomen. Waardoor de data telkens overnieuw verzonden wordt zonder gebruikt te worden. :)

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Hier bij Chello, werkt een hub of switch niet. Ik denk dat het het verstandigst is om een router aan te schaffen, aangezien je dan ook niet extra hoeft te bestalen. Let wel op dat die router meerdere LAN aansluitingen heeft, anders heb je alsnog een extra hub nodig.

• Fostar82
tis @home en dan wil het wel met xtra ip en hub <legaal>

of internet delen ook <illegaal> maar zorg dan voor ip maskering of een goede firewall :P

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Op zaterdag 25 mei 2002 17:37 schreef Fostar82 het volgende:

[..]

Als je de Norton Internet Security hebt, zie vaak corrupte UDP pakketten. Die zijn dus veelal van @home afkomstig van hun scan. Je PC reageert er op een bepaalde manier op, zodat @home kan zien wat er evt. nog achter hangt.
Met o.m. WinRoute kun je:
- je eigen ip-adres maskeren (verbergen)
- andere ip adressen verbergen

En dan wordt het moeilijk voor @Home moeilijk om e.e.a. te controleren.

Ik ben momenteel bezig met mijn Windows 2000 MCSE certificering en heb om te kunnen oefenen de 2000 server op een extra PC geïnstalleerd, met een gedeelde internetverbinding naar mijn XP/2000 pro (alletwee dus) bakkie. Volgens @home mag dat niet, maar hoe wil ik dan kunnen oefenen??? Mijn thuisnetwerkje bestaat dus uit 2 PC's plus een externe (zelf gebouwde) fibre channel Diskcabinet (JBOD, just a bunch of disks).

Ik ga voor die paar maanden echt geen extra IP-adressen aanvragen...

Verwijderd

Heb ook nog even een vraag in relatie met deze topic !

hoe zit het eigenlijk als mijn burman en ik tegelijk online zijn, kan hij dan op mijn computer komen, danwel ik op zijn computer ?

dit omdat je allebij op dezelfde hub zit !

Verwijderd

Topicstarter
heb jij ook al zo,n buurman

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Op zaterdag 25 mei 2002 18:16 schreef arnoldje het volgende:

hoe zit het eigenlijk als mijn burman en ik tegelijk online zijn, kan hij dan op mijn computer komen, danwel ik op zijn computer ?

Het is mogelijk, maar slechts als je bestands- en printerdeling aan hebt staan...
Heb jij het aanstan dan is het mogelijk dat je buurman bij jou op de PC kan kijken. Heeft je buurman dat aanstaan dan kun jij op zijn PC kijken.
@Home adviseerd daarom ook om deze instelling uit te zetten/uit te laten staan.

Het heeft er niets mee te maken of je op dezelfde HUB zit.
Bedrijven hebben de nodige verschillende patchruimtes met switches en hubs. Toch is het mogelijk, als je de juiste instellingen gebruikt, dat men bij elkaar op de PC kan komen. Mag niet, dus wordt dat achterwege gelaten...

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 18:16 schreef arnoldje het volgende:

Als je alleen de internet verbinding deelt dan kan de buurman niet zien wat jij op de hd hebt staan. en dus ook niet openen of wat dan ook.

Standaard is dit uit maar je kunt het wel aanzetten.

Op de c schijf (rechtermuisknop) klikken en dan delen en beveiligen klikken

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Op zaterdag 25 mei 2002 18:23 schreef ureal het volgende:

[..]

Als je alleen de internet verbinding deelt dan kan de buurman niet zien wat jij op de hd hebt staan. en dus ook niet openen of wat dan ook.

Standaard is dit uit maar je kunt het wel aanzetten.

Op de c schijf (rechtermuisknop) klikken en dan delen en beveiligen klikken
Wat dacht je van via configuratiescherm - Netwerkinstellingen...
Weet niet uit mijn hoofd welk tabblad... bestanden en printers delen??????? :D
En dan pas Op de c schijf (rechtermuisknop) klikken en dan delen en beveiligen klikken! *grin*

Verwijderd

een 486 met 8 MB en freesco werkt hier prima voor. Of 2 netwerkaaarten in die 486 in combi met een hub, maar 3 netwerkkaarten (1 in, 2 uit) schijnt met freesco ook te gaan.
De 1e oplossing is mijn backup server (er zit erg luxe 16 MB in). Effe opletten met evt downloadlimiet, maar als je geen films en weinig of geen CD's donwload gaat dit prima.

Verwijderd

ik zou als jij en je buurman niet elkaar willen zien maar wel via 1 ip-adres, een Draytek router kopen.

Deze heeft 1 poort voor de kabel/adsl-modem, en 4 poorten voor pc's/thuisnetwerk.

De draytek kan 2 subnetten aan, oftewel 2 aparte netwerken aan het apparaat.
(bv poort 1 en 2 op netwerk 1, poort 3 en 4 op netwerk2)
netwerk1: ip-adres=192.168.1.xx
netwerk2: ip-adres=192.168.2.yy

kijk eens op www.draytek.nl voor wat (uitgebreide) uitleg

Verwijderd

Topicstarter
dus gewoon een hub gebruiken maar moet ik dan wel of geen extra ip-adres aanvragen?

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 10:22 schreef hen3 het volgende:
dus gewoon een hub gebruiken maar moet ik dan wel of geen extra ip-adres aanvragen?
HUB > Wel extra IP nodig
Router > Geen extra IP nodig

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 20:41 schreef BBL the 2nd het volgende:
ik zou als jij en je buurman niet elkaar willen zien maar wel via 1 ip-adres, een Draytek router kopen.

Deze heeft 1 poort voor de kabel/adsl-modem, en 4 poorten voor pc's/thuisnetwerk.

De draytek kan 2 subnetten aan, oftewel 2 aparte netwerken aan het apparaat.
(bv poort 1 en 2 op netwerk 1, poort 3 en 4 op netwerk2)
netwerk1: ip-adres=192.168.1.xx
netwerk2: ip-adres=192.168.2.yy

kijk eens op www.draytek.nl voor wat (uitgebreide) uitleg
Volgens mij heb jij het over ip-series, en niet over subnetten!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Het spijt me, maar al deze info staat gewoon hier [topic=309398]

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.