[Mac] Disk image maken in windoes

Pagina: 1
Acties:

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 12:22
Ik heb een mac die mac os had, nu wou ik daar linux debian op installeren. Ik heb in mac os 2 disks gemaakt van images die ik op de cdrom vond, een boot image(.img) en een root image (.bin) Nu heb ik geprobeerd te installeren waarbij ik heel de mac partitie moest weggooien, dat is fout gegaan en nu kan de boot floppy de root floppy niet meer mounten.

Kan iemand mij helpen aan een programma om in windows .BIN images te schrijven naar een floppy of een andere manier om debian te installeren?

Ik heb zelf al programma's gezocht maar die kunnen alleen img bestanden schrijven.

Verwijderd

edit:

title doet anders vermoedden dan de post :)

install anders een minmaal macos systeem, en creeer opnieuw die floppys

• aequitas
dat is het probleem, ik heb mac os niet, het is een tweedehands mac die ik als mp3 speler wil gebruiken. En ik wou er linux opzetten omdat mac 0s 8.1 zuigt kwa mp3 programma's

• aequitas
laat maar zitten, ik heb waarschijnlijk het programma al gevonden. rawrite2. Hopen dat ie het doet anders kom ik terug

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 21:10

CBA

een vat, een vat, een vat !

debian installeren op mac ?

Je hebt linux ppc nodig om op een mac te installeren.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 25 mei 2002 22:07 schreef CBA het volgende:
debian installeren op mac ?

Je hebt linux ppc nodig om op een mac te installeren.
http://www.debian.org/ports/

• aequitas
ik heb debian ppc netinstall, maar het lukt me niet om een goeie bootdisk te maken in windows. Onder mac ging het goed en kwam ik in de installatie, die liep later vast en nu is dus de root disk onbruikbaar. Die wilde ik opnieuw maken met windows (rawrite) maar dat werkt niet en ik kan ook niet zo gauw (legaal) aan een mac os versie komen.

Kan iemand mij helpen

ps. cd-rom booten doet ie niet anders zou ik niet met floppys aan het klooien zijn.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Ik zie in je sig dat je een GNU/Linux bak als server hebt... Kun je daarop met 'dd' niet die bootflops maken? Rawrite was op de NT-windowses afaik altijd een ramp (omdat rawrite directe hardware access nodig heeft).

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 26 mei 2002 00:49 schreef deadinspace het volgende:
Ik zie in je sig dat je een GNU/Linux bak als server hebt... Kun je daarop met 'dd' niet die bootflops maken? Rawrite was op de NT-windowses afaik altijd een ramp (omdat rawrite directe hardware access nodig heeft).
Rawrite werkt op zowel NT als 2000 machines uitstekend met floppies. Er is alleen een versie die onder NT een DMA-error geeft, meer er zijn ook versies die het doen. Die goede versies zijn meestal op Linux CD's te vinden.

• aequitas
die linux bak heeft geen floppy drive en om daarmee te gaan klooien vind ik klote want dan moet ik hem helemaal uit de spagetie graven, ik draai winxp dus geen nt probleem.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 26 mei 2002 12:42 schreef aequitas het volgende:
ik draai winxp dus geen nt probleem.
Kweet niet hoor, maar Windows XP is er eentje van de NT-tree hoor (nouja, grotendeels dan).

• aequitas
dat rawrite werkt nu, ik heb een goeie root disk gemaakt, ik hoop nu dat ie werkt
Pagina: 1