Toon posts:

Linux wil niet op internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet eerst maar even zeggen dat ik een totale newbie ben op linux. Vandaag is de eerste keer dat ik ermee werk. :'(

Ik heb net mandrake 8.2 geinstalleerd en het werkt perfect. Het enige wat niet werkt is internet. Ik kom niet op internet, en ik heb geen idee hoe ik dit moet doen. Ik heb een kabelmodem van @home, maar die willen me ook niet helpen. Bestaat er bij linux geen programmaatje zoals winipcfg ofzo?

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:10
ehm. dit topic heeft een hoog flame gehalte.

gebruik even de search of kijk op:
www.linuxnewbie.org staat een hoop info daar.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

<zeikmode>
Hoe kom je dan op deze site :+
</zeikmode>

-ontopic-
Mare gewoon effe alles op DHCP zetten das alles.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt, maar hoe doe je dit?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik wil het best voor je uitschrijven als je er niet uit komt, maar zolang dat niet nodig is wacht ik ermee. Heb je al iets gelezen van de topics die je hier vindt: [search=@home+internet]?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Fostar82
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-12-2025
ehm zit er niet zon conf tool bij...

vergeet ook niet je @home cc nr in te vullen als je hostnaam anders behandeld de @home dhcp je request niet. :)

suc6

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het cc nr. al ingevuld. dat is het enigste wat ik moest doen in windows. maar, doet linux de rest automatisch behandelen?

--

Ik heb op members.home.nl/linux al gekeken, maar daar wordt gesuggereerd dat ik in windows eerst winipcfg moet gebruiken, en dan de gegevens instellen op linux. Alleen, ik heb geen windows meer... Ook een andere mogelijkheid?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik ben niet bekend met Mandrake, maar voor zover ik weet zit er wel ergens de mogelijkheid om je netwerk te configureren in het control center. Kies daar als je hostname die waarde die @home je geeft (dat had je dus al gedaan) en kies als methode voor die netwerkkaart 'DHCP'. Mocht het daarna nog niet werken, open dan een terminal (klik op dat ding met die schelp uit de balk onderaan) en typ de volgende commando's:
'ifconfig'
'ping -c1 localhost'
'ping -c1 www.tweakers.net'

Zou je de uitvoer van die commando's eens kunnen geven? Als je de uitvoer van het eerste programma niet allemaal hier kunt zetten, geef dan in ieder geval de uitvoer van 'ifconfig | grep -v ^\ ' (let op de spatie na de '\'!).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt, ik zal 't doen wanneer ik terug kom, moet ff naar tennis toernooi..

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet misschien al waaraan het ligt.
Tijdens het opstarten van linux duurt het vrij lang voordat ie klaar is.

Dit komt, oa doordat hij een foutmelding geeft. Hij zegt dat het loaden van 'eth0' is gefaald. Dit leek mij de ethernetkaart. Toen heb ik gekeken wat erin de hardware list stond. En daar stond dat ik ineens een tulip kaart ipv een 3COM 3c900b.
Ik heb dat geprobeerd om te veranderen naar een 3c900b, maar deze gaven allemaal ook weer foutmeldingen aan, dat hij deze niet kon opspeuren. Maar, wat moet ik dan nu doen?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geprobeerd wat drivers van 3com.com te installeren. Die ondersteunen wel linux, maar (zover ik weet) geen mandrake. Heeft iemand een manier? plz...

Verwijderd

De module zit al standaard bij je Linux kernel. Naam is 3c59x en te laden met modprobe 3c59x

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb al geprobeerd dit te doen, maar dan zegt hij dat hij de modprobe niet kan laden. De enige die hij kan laden is de Tulip.
Pagina: 1