Toon posts:

Geforce 4 MX, geen verbetering in quake3?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen mijn Voodoo3 3500 verwisseld voor een Geforce 4 MX maar wat mij opvalt is dat ik in Quake3 helemaal geen hogere FPS heb:? Heeft iemand een verklaring/oplossing hier voor?

En dan nog wat:
Pas geleden keek ik even in mijn systeeminfo en zag ik dat er 7 apparaten (vidkaart, geluidkaart, 2 x netwerkkaart, en nog wat apparaten) op hetzelfde IRQ (IRQ 11) zaten, hoort dat ofzo? en kan dat geen kwaad? Ook hier graag een verklaring voor;)

Sys specs:
Win2k
AMD Athlon 550
384 SD-Ram
Geforce 4 MX 64MB

Bij voorbaat dank:)

Verwijderd

mx is uitgekleed geval en je processor maakt het er ook niet sneller op

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:17

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Onder voorbehoud

Ik dacht dat een Geforce 4 MX even snel was als een geforce 2 gts. Vergelijk een Voodoo 3 met een geforce 2 en zal wel dicht in de buurt komen denk ik :) Al 3d mark gedraaid en vergeleken :?
Op zaterdag 25 mei 2002 17:00 schreef Mr_Blue het volgende:
mx is uitgekleed geval en je processor maakt het er ook niet sneller op
En hier heeft hij ook gelijk in, ben bang dat je AMD 550 niet alles eruit zal kunnen halen

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45
Voodoo's zijn nu eenmaal altijd al snel geweest :) En met een Athlon 550 kan je ook niet verwachten dat je door een nieuwe videokaart er veel op vooruit gaat.

The devil is in the details.

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:29
Op zaterdag 25 mei 2002 16:55 schreef MeLv het volgende:
Ik heb sinds een paar dagen mijn Voodoo3 3500 verwisseld voor een Geforce 4 MX maar wat mij opvalt is dat ik in Quake3 helemaal geen hogere FPS heb:? Heeft iemand een verklaring/oplossing hier voor?
Processor dus te langzaam :)
En dan nog wat:
Pas geleden keek ik even in mijn systeeminfo en zag ik dat er 7 apparaten (vidkaart, geluidkaart, 2 x netwerkkaart, en nog wat apparaten) op hetzelfde IRQ (IRQ 11) zaten, hoort dat ofzo? en kan dat geen kwaad? Ook hier graag een verklaring voor;)
Nee, dat hoort zo in Win2k en WinXP, dat is ACPI (Advanced Configuration and Power Interface). Kan geen kwaad verder :)

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 22:00
je moet eens een hogere resolutie nemen

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een hogere resolutie (1024x768 32) pak dan blijft ie nog steeds op 90-100fps lopen.
Ik ga nu ff een 3dmark test uitvoeren, de resultaten post ik later wel.

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 22:00
de processor is uw limiterende factor (kwa polygonen), maar de extra fillrate houd je niet tegen om een hogere resolutie te gebruiken

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Verwijderd

dan zijn geen verkeerde framerates met een athlon 550 op die resolutie dude

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 17:09 schreef MeLv het volgende:
Als ik een hogere resolutie (1024x768 32) pak dan blijft ie nog steeds op 90-100fps lopen.
Ik ga nu ff een 3dmark test uitvoeren, de resultaten post ik later wel.
Sjeez dat is erg veel zeg, ik denk trouwens niet dat dit klopt........als je dit al met je voodoo haalde. Een vriend van mij had een thunderbird 1 ghz en een voodoo 3 en hij haalde maar 50 fps in Q3. Dus dit geloof ik eerlijk gezegd niet echt ;(

Verwijderd

Topicstarter
nou het is tog echt zo. Ik haalde met me voodoo3 3500 (16mb / 183mhz) tog echt rond de 90 fps. Het was wel niet constant want als het te druk werd in het spel zakte hij af tot rond de 50-60fps.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Weetje, dat had ik ook.

Eerste een TNT M64. Nu een Radeon 7500.
De Radeon 7500 kon dan wel makkelijker hogere resoluties aan, maar op 800x600 @ 16bit vond ik er nou niet echt denderend verschil tussen zitten..

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
btw: Saekerhett, nog bedankt voor je uitleg over IRQ's ;)
Ik wilde gewoon ff weten of het kwaad kon zoveel IRQ's op het zelfde nummer :)

Verwijderd

Topicstarter
3dmark score: 2478 (3dmark 2001 SE)
is dit een goede score voor mijn systeem?

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 16:45
Op zondag 26 mei 2002 21:04 schreef MeLv het volgende:
ja, hierover hoef je niet te klagen :)

Verwijderd

nee een slechte scoor
jij moet ongeveer op 3000@3200 zitten minimaal

zelfs de pc van mijn buurjongen is dan nog sneller

celly 733
geforce2mx classic 32mb
128mb geheugen
scoor 2700punten

en die celly2 met een vergelijking van amd 550 moet ongeveer gelijk zijn

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:57
Dat je er op lage resoluties niet op vooruit gaat ligt 100% aan de cpu.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Kijk en vergelijk:

-=Specs PC1=-

Ok mijn PC (mobo/mem en ook proc) is een stukkie sneller, maar ook bijna 2000 meer...

PC2 (zie sig) haalde met de 800 Mhz. Duron nog hoger (en dat is een GF2 MX), heb je misschien een GF4MX 420 SDR ofzo?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 26 mei 2002 21:39 schreef suijkerbuijk het volgende:
en die celly2 met een vergelijking van amd 550 moet ongeveer gelijk zijn
Nee. Das een oude amd (slot A)

die cellie is echt sneller

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 21:46 schreef Jake het volgende:

[..]

Kijk en vergelijk:

-=Specs PC1=-

Ok mijn PC (mobo/mem en ook proc) is een stukkie sneller, maar ook bijna 2000 meer...

PC2 (zie sig) haalde met de 800 Mhz. Duron nog hoger (en dat is een GF2 MX), heb je misschien een GF4MX 420 SDR ofzo?
Ik heb idd een GF4 MX 420 64SDR.

Maar nu zit ik te denken of die lage 3dmark score mischien niet ligt aan de snelheid vd AGP bus. Die staat volgens mij nu op 1x en ik weet niet hoe ik die hoger moet zetten. Ik kan in de bios iig nix vinden. Weet iemand hier mischien een antwoord op?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Zit er niet een soort frame rate limiter in quake3 ofzo?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:17

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op maandag 27 mei 2002 17:58 schreef bobo1on1 het volgende:
Zit er niet een soort frame rate limiter in quake3 ofzo?
Zou het niet weten, ben wel benieuwd of dat zo is, want of ik nou bench op 640x480 of op 1600x1200, ik haal bijna dezelfde frames

Verwijderd

Topicstarter
Maar is er nou iemand die weet hoe ik mijn AGP bus op 2x zet??? Ik kom er echt niet uit... Ik denk dat dat de oorzaak is van mijn lage score...

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Voodoo3 3500 is ongeveer net zo snel als een TNT2Ultra, GF4MX als een GF2Ultra... Hij zou dus wel wat sneller moeten gaan op zich.
Je processor is waarschijnlijk flink aan het bottlenecken, maar je zou toch wel IETSJE sneller moeten gaan :P

Specs

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 18:17 schreef MeLv het volgende:
Maar is er nou iemand die weet hoe ik mijn AGP bus op 2x zet???
In je BIOS.

Lees anders het boekje van je moederbord even door, daar staat het in.

Verwijderd

Topicstarter
dat is het hem juist, ik zie het nerges staan hoe ik die AGP snelheid moet verandere :?
en in me BIOS staat ook nix over AGP...
Ik heb een compaq 7931, dus als iemand raadt weet?

Verwijderd

Topicstarter
in me bios kan ik de agp settings niet verandere :?

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 18:20 schreef Masterdam het volgende:
Voodoo3 3500 is ongeveer net zo snel als een TNT2Ultra, GF4MX als een GF2Ultra... Hij zou dus wel wat sneller moeten gaan op zich.
Je processor is waarschijnlijk flink aan het bottlenecken, maar je zou toch wel IETSJE sneller moeten gaan :P
Kan iemand mij uitleggen waarom jullie het er steeds over hebben dat de processor te traag is voor zo'n videokaart? Toen ik mijn G-force 1 had zat iedereen ook al te zeuren dat je hem beter niet in een pc onder de 500 mhz kon doen omdat dan de processor te traag was. Toen ik die GF1 in een 350 had draaide hij relatief veel beter dan toen ik hem in een een 700@872 en in een dual 900 had. Een G-force neemt toch werk af van een processor dus wat is het dan voor geblaat dat de processor de bottleneck kan zijn.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 13:05
Is dit een goede score????

Uhhh, nou ik haal met mijn p3 800@900 Mhz + 756 cas2 Mem +
Geforce 2gts (asus 7700)Een score van 2401. Lijkt mij dat jij geen slechte score haalt (wat natuurlijk weer zorgt voor vraagtekens mbt mijn score.......)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Jake
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 17:51 schreef MeLv het volgende:
Ik heb idd een GF4 MX 420 64SDR.
Die is net sneller dan een GF2MX400, echt niet sneller dan een GF2 GTS/Pro. Dat komt voornamelijk door het SDR-SDRAM, later zijn er ook GF4MX 420's gekomen met DDR-SDRAM (toen SDR en DDR net zo duur waren).
Maar nu zit ik te denken of die lage 3dmark score mischien niet ligt aan de snelheid vd AGP bus. Die staat volgens mij nu op 1x en ik weet niet hoe ik die hoger moet zetten. Ik kan in de bios iig nix vinden. Weet iemand hier mischien een antwoord op?
't Is denk ik een normale score hoor, misschien wat laag (maar dan heb je het over ~100-200 punten ofzo), maar eigenlijk valt het wel mee voor een Athlon 550.
Op maandag 27 mei 2002 18:20 schreef Masterdam het volgende:
Of je leest even dat ie zegt dat ie een GF4MX 420 SDR heeft, die is zeker langzamer dan een GF2 Ultra.

Toegevoegd:
Op maandag 27 mei 2002 18:50 schreef ChojinZ het volgende:
Uhhh, nou ik haal met mijn p3 800@900 Mhz + 756 cas2 Mem +
Geforce 2gts (asus 7700)Een score van 2401. Lijkt mij dat jij geen slechte score haalt (wat natuurlijk weer zorgt voor vraagtekens mbt mijn score.......)
Nee, jij hebt gewoon ook een slechte score...

Verwijderd

Topicstarter
das ook niet een al te beste score...
maar nogmaals: weet iemand hoe ik de AGP bussnelheid kan veranderen in 2X want hij staat nu op 1X. In de bios kan het niet iig. Ik heb trouwes n COMPAQ PRESARIO 7931.
bvd Melvin

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 13:05
Op maandag 27 mei 2002 18:43 schreef BroxTheMan het volgende:

[..]

Kan iemand mij uitleggen waarom jullie het er steeds over hebben dat de processor te traag is voor zo'n videokaart? Toen ik mijn G-force 1 had zat iedereen ook al te zeuren dat je hem beter niet in een pc onder de 500 mhz kon doen omdat dan de processor te traag was. Toen ik die GF1 in een 350 had draaide hij relatief veel beter dan toen ik hem in een een 700@872 en in een dual 900 had. Een G-force neemt toch werk af van een processor dus wat is het dan voor geblaat dat de processor de bottleneck kan zijn.
Als de spellen er speciaal voor geschreven zijn (T&TL acceleratie) zou het inderdaad de Proc. moeten ontlasten. Echter, in de praktijk zijn er maar weinig spellen geschreven die dit ondersteunen.
Het overgrote deel (en zowat alle "oude" spellen)maakt dus geen gebruik van deze acceleratie......

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Jake
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 18:54 schreef MeLv het volgende:
maar nogmaals: weet iemand hoe ik de AGP bussnelheid kan veranderen in 2X want hij staat nu op 1X. In de bios kan het niet iig. Ik heb trouwes n COMPAQ PRESARIO 7931.
bvd Melvin
Dat weet waarschijnlijk (bijna) niemand, en erg veel gaat het echt niet uitmaken hoor. Ik heb daar eens een test over gezien, AGP 1x was maar net langzamer dan 2x en 4x. Het onliep elkaar (bijna) niets, ook Aperture Size maakte weinig uit (link heb ik even niet, ook niet echt zin om lang te zoeken).

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 18:55 schreef ChojinZ het volgende:

[..]

..uitleg
ok thanks

Verwijderd

Staat je VSync op ofzo? Want dit houdt je frames altij hetzelfde, dus als je tussen 90 en 100fps hebt, dan staat je monitor op 100Hz

Verwijderd

Topicstarter
heb compaq helpdesk gebeld en die weten ook al niet hoe ik de agp bussnelheid kan veranderen :?
zou het dan mischien een jumperinstelling op het mobo zijn ofzo?

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 18:25 schreef MeLv het volgende:
dat is het hem juist, ik zie het nerges staan hoe ik die AGP snelheid moet verandere :?
en in me BIOS staat ook nix over AGP...
Ik heb een compaq 7931, dus als iemand raadt weet?
Misschien ondersteunt je mobo wel helemaal geen AGP 2x :P

Verwijderd

Topicstarter
jawel in 3dmark staat dat 2x wel mogelijk is maar dattie momenteel op 1x staat...
Pagina: 1