Toon posts:

[Kde3] audiocd met konqueror error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.
Ik las in de desktop reviews dat konqueror audiocd's kon "lezen".
Nu klik ik in konqueror op het ster tabje :). En klik ik op Audio CD browser. Nu komt er de volgende error:
code:
1
2
3
An error occured while loading audiocd:/:

The file or directory / does not exist.

Wat doe ik hieraan...
Ik heb al gezocht op andere topics maar ik kon helaas niks vinden.

En ja er zit echt een audiocd in :P

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:41
KDE probeert het verkeerde device te openen, had ik ook. Mijn CD-ROM zit op /dev/scd0, maar KDE zoekt hem op /dev/cdrom. Simpel: maak ff een symlinkje naar je echte cd-rom:
ln -s /dev/scd0 /dev/cdrom
waarbij /dev/scd0 je CD-ROM is.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. mijn cdrom zit op /dev/hdc.
nu is het zo:
code:
1
2
michiel@gandalf pts/1% lsl /dev/cdrom                            
lrwxrwxrwx    1 root     root       8 May 25 16:44 /dev/cdrom -> /dev/hdc

En ik krijg nog steeds dezelfde error... :'(

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 23:01

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Een tweede mogelijkheid - waar ik last van heb gehad - is dat de gebruiker waarmee je probeert dat ding te lezen geen toegang heeft tot de cdrom. Het kan zijn dat je daarvoor even die gebruiker aan de groep 'audio' moet toevoegen of aan een andere groep, afhankelijk van je distributie. Ook het veranderen van de rechten van je cdrom-device kan dit verhelpen.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 16:51 schreef odysseus het volgende:
Een tweede mogelijkheid - waar ik last van heb gehad - is dat de gebruiker waarmee je probeert dat ding te lezen geen toegang heeft tot de cdrom. Het kan zijn dat je daarvoor even die gebruiker aan de groep 'audio' moet toevoegen of aan een andere groep, afhankelijk van je distributie. Ook het veranderen van de rechten van je cdrom-device kan dit verhelpen.
Jep, ik gebruik debian (kan je wel zien :)) en mijn user (michiel dus) zit in audio... /dev/hdc is wel van de groep disk... misschien helpt het al sik mijn user daar in gooi.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 23:01

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik ben er vrij zeker van dat dat helpt. Moet je natuurlijk ook wel zorgen dat de groep 'disk' rechten heeft om rechtstreeks van /dev/hdc te lezen, maar dat zal al wel goed staan verwacht ik.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Pagina: 1