Verwijderd

Topicstarter
eh ja, er zijn al wat woorden over gerept in dit forum..
maar ik kan niet echt goed vinden waar de +/- €150,- verschil in de camera's zit

de S40 is kleiner en lichter en komt net zo goed uit de tests als de G2

daarentegen heeftie geen mogelijkheid tot uitbreiding van flitser en/of lensen, maar is dat nou €150,- waard?

verder speelt er bij mij een rol oftie direct leverbaar is... en dat is de s40 altijd, maar de g2 wordt oud en veel winkels wagen het niet meer om hem in hun magazijn te zetten aangezien ze bang zijn dat niemand 'm meer koopt, dit resulteerd dus tot lange wachttijden voordat je zo'n ding in huis hebt...

welke vinden jullie nou een betere prijs/kwaliteit verhouding hebben?
in mijn ogen dus de s40 (die ga ik denkik dan ook kopen)
maar heb ik nog iets groots over het hoofd gezien in verhouding tot de G2? of istie gewoon wat overpriced?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

G2 heeft een veel groter diafragma.

G2 heeft ook meer de professionele status meegekregen itt de S40, deze S40 zal gerust knappe foto's schieten en leuk meekomen, maar legt het echt wel af op de technische superioriteit van de G2.

Een echt foto-toestel staat of valt met de lens. Daar pakt de G2 iig de punten.

* Delerium wijst ook op de langere batterijduur en dat soort zaken.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 16:38 schreef Ecteinascidin het volgende:
G2 heeft een veel groter diafragma.

G2 heeft ook meer de professionele status meegekregen itt de S40, deze S40 zal gerust knappe foto's schieten en leuk meekomen, maar legt het echt wel af op de technische superioriteit van de G2.

Een echt foto-toestel staat of valt met de lens. Daar pakt de G2 iig de punten.

/me wijst ook op de langere batterijduur en dat soort zaken.
eh ja ik kan dus nergens vinden dat de std lens (op het grotere diafragma na) beter is dan die van de s40
nu ben ik absoluut geen expert in digitale camera's, maar ik wil gewoon zeker weten of het geld en het veel langer wachten wel waard is voor de g2...

even een paar kleine verschillen...
max shutter s40 is 1/1500, g2 heeft maar 1/1000
focus ranges zijn korter bij de g2...
g2 heeft een afstandsbedieningkje, s40 niet (yeah...)
g2 kan geluid mee opnemen
s40 heeft std 16 MB CompactFlash, g2 32...

meer verschillen zijn er (vrijwel) niet....

• Timbos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Op zaterdag 25 mei 2002 16:32 schreef SFie het volgende:

verder speelt er bij mij een rol oftie direct leverbaar is... en dat is de s40 altijd, maar de g2 wordt oud en veel winkels wagen het niet meer om hem in hun magazijn te zetten aangezien ze bang zijn dat niemand 'm meer koopt, dit resulteerd dus tot lange wachttijden voordat je zo'n ding in huis hebt...
Ik denk zelf niet dat de G2 zo oud is dat de winkeliers het niet meer willen op voorraad willen hebben. Het klopt wel dat het moeilijk verkrijgbaar is bij (online) winkels maar ik heb gehoord/gelezen dat de G2 een populaire camera is in de 900-1100 euro range.

Ik heb expres voor de G2 gekozen voor de extra opties en 32 MB. Intro van de S40 was anderhalve maand na G2

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-03 13:31
Wat dacht je van het LCD scherm van de G2: 270 graden draai/kantelbaar. Onder sommige omstandigheden echt heel handig.
G2: dioptrie regelbaar voor de viewfinder (handig als je een bril draagt)

Een quote van dpreview.com:
The S40 did remarkably well, especially considering its tiny lens. Resolution was virtually identical to the G2, perhaps a little less in the vertical direction. Where the G2's lens will perform better is corner sharpness (the S40 can be a little soft in the corners) and its relative speed (F2.0 - F2.5 vs. F2.8 - F4.9).
En een quote uit de conclusie van de S40 review:
The PowerShot S40 offers an amazing combination of manual controls, exposures and features in a small, robust and (almost) pocketable package. Canon have essentially used the already good G2 engine in a new external package. The sliding lens cover works well and serves both to protect the lens mechanism and ease the operation of the camera. I also liked the shooting priority play mode and voice annotation feature. There's also something more tactile and usable about the S40 design (compared to the G2), it's a more of an 'every day' camera.

The primary differences when compared to the G2 are its flip-out and twist LCD (with anti-reflective coating), better battery life, a faster lens (F2.0 - F2.5), better flash coverage, external flash and add-on lens capability. The S40 has the advantage when it comes to startup time, portability (size & weight) and design. Image quality and resolution are very close, although the G2's lens was definitely sharper in the corners.

If you're looking for a portable 'take anywhere' digital camera with excellent image quality and strong set of manual controls which will allow you to grow into the camera, the S40 should be placed highly in your considerations. Don't forget also that there's a waterproof case for the S40 (suitable for depths of up to 30 m). If you need add-on lenses, external flash, a faster lens and long battery life then the G2 may be better suited (although it does weigh in at $100 more).
Of het voor jou 150 euro meer waard is weet ik niet, voor mij wel :) (mwah, was wel meer dan 150, ik heb de black edition met 1 gieg microdrive)

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Op zaterdag 25 mei 2002 17:10 schreef Marcel het volgende:

Of het voor jou 150 euro meer waard is weet ik niet, voor mij wel :) (mwah, was wel meer dan 150, ik heb de black edition met 1 gieg microdrive)
Dat is pas veel geld, die black edition :D

Hey Marcel, wat was er met je vorige G2 gebeurd?

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-03 11:14
G2 maakt volgens mij door z'n betere lens wel mooiere foto's als de S40, maarja, de S40 is wel een lekker compact camera'tje, kan je van een G2 nie zeggen...

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-03 13:31
Op zaterdag 25 mei 2002 17:19 schreef Timbos het volgende:

[..]

Dat is pas veel geld, die black edition :D
Jep, maar daar krijg je wel een 1 GB (+ de standaard 32 MB)flashcard bij. En hij is zwart.....tja, het oog wil ook wat :D Het is wel een hoop geld in een keer, maar 128 MB (of veelvouden daarvan) is voor mij te weinig. Als je een beetje aan het rekenen slaat is die microdrive relatief erg goedkoop. Je moet er alleen wat voorzichtiger mee omgaan dan met een gewone Compact Flash card.
Hey Marcel, wat was er met je vorige G2 gebeurd?
Binnen acht dagen na aankoop (geld retour regeling) bleek m'n vorige G2 een bad pixel te hebben. Daarnaast begon 'ie ook nog eens last te krijgen van de roemruchte "crack" :'( . Ik heb hem teruggebracht en m'n geld teruggevraagd omdat ze geen G2's meer op voorraad hadden en de levertijd (te) lang was.
Van die crack zal een S40 waarschijnlijk niet zo snel last hebben (volledig metalen behuizing, afgezien van wat gammele plastic klepjes).

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Ik kan mijn G2 komende dinsdag ophalen (ben blij). Moest 3 weken wachten op nieuwe bestelling. Ik hoop dat deze nieuwe bestelling/series geen "crack" in zich heeft/hebben.

Verwijderd

Voor mensen die serieus foto's willen maken is de G2 door zijn lens en batterijduur denk de meerprijs waard.

Zelf heb ik een S40 gekocht. Fotokwaliteit is in mijn ogen praktisch gelijk, maar ik ben geen expert. Ik weet daarom niet waar ik op moet letten. Ik was op zoek naar een handzame camera die ik overal mee naar toe kan nemen. De G2 vond ik te groot. Lijkt me gewoon niet handig om er de hele dag mee rond te zeulen.

Het prijsverschil is te verwaarlozen, dus beslis voor jezelf wat het zwaarste weegt. De flexibiliteit (op de G2 kun je filters gebruiken) of portabiliteit. In beide kun je iig een microdrive kwijt :)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:03

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op zaterdag 25 mei 2002 18:19 schreef Timbos het volgende:
Ik kan mijn G2 komende dinsdag ophalen (ben blij). Moest 3 weken wachten op nieuwe bestelling. Ik hoop dat deze nieuwe bestelling/series geen "crack" in zich heeft/hebben.
Ik heb die van mij vorige week gekocht en ik kan zo snel geen (beginnende) crack vinden..
Ik hoop dat Canon er van geleerd heeft en de nieuwe series wat beter uitvoert..

Veel plezier met je G2 alvast, dat gaat zeker lukken.. :)

• Mooody
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

ik denk dat de twijfel tussen S30 en G2 beter is...

als je perse een 4mp camera wil (verschil met 3mp is klein en heeft weinig meerwaarde), dan zou ik voor de G2 gaan, omdat deze toch een betere lens heeft (optisch en qua licht beter door zijn grootte)

wanneer je gewoon een goede camera wil, waarmee je op A4-formaat foto's kan laten afdrukken, zou ik voor de S30 gaan (de beeldkwaliteit komt in sommige tests zelfs beter er zelfs beter uit dan de S40)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Op zondag 26 mei 2002 13:20 schreef CyBeRSPiN het volgende:

[..]

Ik heb die van mij vorige week gekocht en ik kan zo snel geen (beginnende) crack vinden..
Ik hoop dat Canon er van geleerd heeft en de nieuwe series wat beter uitvoert..

Veel plezier met je G2 alvast, dat gaat zeker lukken.. :)
Bedankt, ik kon vannacht al niet slapen :). En voldoet die camera aan al je verwachtingen?

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op zondag 26 mei 2002 13:42 schreef Timbos het volgende:

[..]

Bedankt, ik kon vannacht al niet slapen :). En voldoet die camera aan al je verwachtingen?
Zeker wel! >:)

Tis aan de ene kant erg veel geld voor zo'n ding, maar als je ziet wat voor een foto's je ermee kan maken dat ben je verkocht.. :)

Het beste aan de cam tot nu toe vind ik de AUTO-stand die eigenlijk perfect werkt, je krijgt er haarscherpe foto's mee met de goede belichting.
Enige jammere is dat hij wil gaan flitsen bij een macro-foto terwijl dat in 99 van de 100 gevallen een witte vlek oplevert..

• hduijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09-2022
Behalve lensen kun je natuurlijk ook filters gebruiken op een digi camera.. vooral een UV-filter is zeker aan te raden voor de bescherming van de lens.

En als je iets meer wilt 'spelen' met je camera dan is een polariserende filter ook zeker wel aan te raden. valt een hoop leuks mee te doen (genoeg over te vinden in andere topics).

Dus de mogelijkheid dat er andere lensen op de G2 kunnen is ook erg nuttig als je filters wil gaan gebruiken.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op maandag 27 mei 2002 16:09 schreef hduijn het volgende:
Behalve lensen kun je natuurlijk ook filters gebruiken op een digi camera.. vooral een UV-filter is zeker aan te raden voor de bescherming van de lens.
Hmm, ik wil opzich wel weten hoe je zo'n UV-filter op een G2 krijgt.. (betekent dit dat je camera dan lomper wordt omdat er nu een grote koker om de lens heen zit??)

• hduijn
Op maandag 27 mei 2002 16:57 schreef CyBeRSPiN het volgende:

[..]

Hmm, ik wil opzich wel weten hoe je zo'n UV-filter op een G2 krijgt.. (betekent dit dat je camera dan lomper wordt omdat er nu een grote koker om de lens heen zit??)
Voordat je een lens en filter kunt gebruiken heb je wel een LA-DC58 adapter nodig. en dan pas kunnen filters geplaatst worden.. ik dacht eigenlijk dat filters gewoon op de lens geschroefd konden worden zoals bij een nikon coolpix 995.

Met zo'n LA-DC58 adapter zit er dan inderdaad een grote koker om de camera heen. echt praktisch voor een UV-filtertje vind ik dit niet. en je zou het lomp kunnen noemen maar ik vind het er eerder professioneler uitzien.. (Ik hou wel van lompe digicamera's.. vandaar dat ik ook een nikon coolpix 995 heb :+ )

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:20
Ik heb sinds vorige week zaterdag een G2.
Waarom? Mijn vader las in veel photobladen dat het op dit moment de beste digicam in zijn catagorie is. Verder ben ik er heel tevreden mee en zit in 8 dagen aan de 600 foto's :9~
Nadeel van MicroDrive is ook dat er een beweegend deel inzit en daardoor gevoeliger is voor schokken. Nou zal dat met photo's maken niet echt uitmaken.
Kijk het liefst had ik een EOS 1D gehad maar ja om er nog eentje te kopen :P

• hduijn
Op maandag 27 mei 2002 17:25 schreef Shinji het volgende:
Ik heb sinds vorige week zaterdag een G2.
Waarom? Mijn vader las in veel photobladen dat het op dit moment de beste digicam in zijn catagorie is. Verder ben ik er heel tevreden mee en zit in 8 dagen aan de 600 foto's :9~
Nadeel van MicroDrive is ook dat er een beweegend deel inzit en daardoor gevoeliger is voor schokken. Nou zal dat met photo's maken niet echt uitmaken.
Kijk het liefst had ik een EOS 1D gehad maar ja om er nog eentje te kopen :P
Op zich denk ik dat de G2 een hele mooie camera is.. maar wat het beste is, is totaal afhankelijk van wat je wensen zijn.. Zelf ben ik gek op macro foto's. en in die catagorie zijn er toch echt wel betere camera's in dezelfde prijsklasse.

Maar ik denk dat dit niet echt meer te maken heeft met het topic...

Verwijderd

Topicstarter
jullie mogen wel stoppen met discussieren hoor :)
heb een s40 gekocht...

de G2 was nergens meer leverbaar en bij veel winkels wisten ze niet eens oftie nog wel kwam...
ik had eerlijk gezegd geen zin meer om daar op te wachten en zo professioneel wil ik toch niet gaan fotograferen...
en het scheelde toch wel mooi €100,- en een 128mb kaartje :)

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mz, ik twijfel tussen de s30, de s40 en de g2. Schijnt dat de s30 soms zelfs betere foto's weet te fabriceren :?

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:20
Tja die levering van de G2 is idd heel slecht. Kwam doordat hij heel veel gevraagd is en er daardoor een tekort is.
Ik had geluk, had hem binnen een dag doordat iemand die hem besteld had net 3 weken op vakantie was. Maar goed beslissing is gevallen dus we kunnen zeggen wat we willen.... het heeft geen zin meer :7

• Mooody

Mooody

elmoody

Op maandag 27 mei 2002 18:20 schreef SFie het volgende:
heb een s40 gekocht...

de G2 was nergens meer leverbaar en bij veel winkels wisten ze niet eens oftie nog wel kwam...
ik had eerlijk gezegd geen zin meer om daar op te wachten en zo professioneel wil ik toch niet gaan fotograferen...
waarom geen s30 als ik vragen mag?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Mooody

Mooody

elmoody

Op maandag 27 mei 2002 18:46 schreef Nelis het volgende:
Mz, ik twijfel tussen de s30, de s40 en de g2. Schijnt dat de s30 soms zelfs betere foto's weet te fabriceren :?
klopt...

ik heb ook tientallen reviews gelezen en de s30 komt er meestal als beste uit (en 150 euro goedkoper dan de s40)

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 15:46

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Op maandag 27 mei 2002 18:20 schreef SFie het volgende:
heb een s40 gekocht...

misschien ouwe koeien,maar ik zit ook te twijfelen tussen deze 2 cams.

nu is de g2 (590)in de pricewatch 10 euro goedkoper als de s40 (E600)
wat bedoelde je met: scheelde 100euro en 128 mb kaart?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 02 juli 2002 16:35 schreef Tusk het volgende:

[..]

misschien ouwe koeien,maar ik zit ook te twijfelen tussen deze 2 cams.

nu is de g2 (590)in de pricewatch 10 euro goedkoper als de s40 (E600)
wat bedoelde je met: scheelde 100euro en 128 mb kaart?
Als je had gekeken zag je dat die 590 bij A&M PhotoWorld is in amerika. Zijn niet te vertrouwen zie ander topic.

• RedHead
  • Laatst online: 07-03 05:56
Hoe kom je aan die prijzen?

Op de PriceWatch is € 865 het goedkoopst.
zie http://www.tweakers.net/pricewatch/20130

Ik heb trouwens een G2, perfecte camera. Wel wat groter als een S30\S40 maar wel meer optie's (vooral de setup lenzen http://www.lensmateonline.com/G1buy.html en de externe filter optie)

• Ruud2001
  • Laatst online: 15:44

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ik ben ook aan het twijfelen over de G2.

Ik kan 'm van iemand overkopen voor 400 euro, maar die gast zegt z'n aankoopbon kwijt te zijn en da vinnik toch niet helemaal relaxed. Zul je altijd zien dat dit net de versie is met de crack in de behuizing

Maarjah, van de andere kant is 400 euro wel een sympathieke prijs *D

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op vrijdag 05 juli 2002 13:55 schreef Ruud2001 het volgende:
Ik ben ook aan het twijfelen over de G2.

Ik kan 'm van iemand overkopen voor 400 euro, maar die gast zegt z'n aankoopbon kwijt te zijn en da vinnik toch niet helemaal relaxed.
Klinkt eerder als een exemplaar wat van de vrachtwagen is gedonderd..

• Ruud2001
  • Laatst online: 15:44

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Tja, ik vind het ook niet helemaal zuivere koffie dus misschien dat ik toch maar eens wat verder moet informeren naar hoe en wat, want die prijs is echt wel beter

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:50
RedHead: Heb je posts maar ff verwijderd.. :Y)
Pagina: 1