| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Heb je crond wel opnieuw opgstart na een verandering ? Anders voert hij deze verandering nooit uit.
Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
bij mij -> /var/log/cron
misschien dat commando 'mode nogwat' niet kan omdat die nogwat dan als paramter ziet
Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.
OK, probleem opgelost. Ik heb gewoon het pad toegevoegd ('45 16 * * * /bin/mode rendo' & '15 1 * * * /bin/mode rendo') en nu werkt het wel.Op zaterdag 25 mei 2002 17:08 schreef strlen het volgende:
Waarschijnlijk kan cron 'mode' niet vinden, omdat die niet in z'n $PATH staat. Oplossing: het volledige pad naar 'mode' opgeven in de crontab, of de PATH variable uitbreiden met de dir waarin 'mode' staat.
Cron hoef je niet te herstarten, ook niet na het wijzigen van jobs. Cron kijkt eens per minuut zelf of de jobs nog actueel zijn, en past dan indien noodzakelijk zaken aan.Heb je crond wel opnieuw opgstart na een verandering ? Anders voert hij deze verandering nooit uit.
Inderdaad ja, wat ook weleens fout wil gaan is de extra "witregel" die je toe moet voegen aan de crontab files.Op zondag 26 mei 2002 16:03 schreef igmar het volgende:
[..]
Cron hoef je niet te herstarten, ook niet na het wijzigen van jobs. Cron kijkt eens per minuut zelf of de jobs nog actueel zijn, en past dan indien noodzakelijk zaken aan.
Ik heb mijn freesco bak goed verstopt. De cron package geïnstalleerd. De crontab ingestel op dezelfde manier als Japie_17.
Nu is dit het geval, ik benader mijn Freesco bak met telnet en ssh. Als ik mij inlog als root via ssh werkt de crontab wel, maar als ik dus mijn telnet proggie weer afsluit werkt hij niet.
Hoe kan dit, en hoe heb ji dat opgelost Japie_17? Want jou is het dus wel gelukt.
Verwijderd
command vervangen door /usr/bin/command bv zodat crontab et wel herkent.
Dat heb ik dus ook gedaan.OK, probleem opgelost. Ik heb gewoon het pad toegevoegd ('45 16 * * * /bin/mode rendo' & '15 1 * * * /bin/mode rendo') en nu werkt het wel.
Hmm jij hebt er nog /usr voor, zal dat es gaan proberen
Nee, werkt ook niet
Zo vreemd, als ik dus via telnet inlog doet hij eht wel, en anders niet.
Verwijderd
[cron]
* * * * * echo "yay" > /root/cron_werkt_teminste.log || ECHO 'damnit' > /root/cron_werkt_niet.log
[/cron]
en nee je hoeft hier niet cron voor te herstarten zoals eerder gesugereerd word.
want cron leest die file gewoon elke minuut.
dus elke minuut weer, met of zonder veranderingen.
iig. ongetest dus ga geen 100% win kans geven.
die regel maakt elke minuut of de file cron_werkt_teminste aan
of cron_werkt_niet aan.
Verwijderd
Hmmm... Als cron niet werkt, wie maakt dan de file cron_werkt_niet aan???iig. ongetest dus ga geen 100% win kans geven.
die regel maakt elke minuut of de file cron_werkt_teminste aan
of cron_werkt_niet aan.
Zijn die crontabs misschien user afhankelijk? En wat moet ik dan doen om het gewoon te gebruiken zonder dat een user is aangemeld?
Een cron werkt via de zgn cron daemon. Deze daemon zorgt ervoor dat het ook werkt als je niet ingelogd bent. Typ dus eens:
ps -ef | grep cron
en kijk of die dus wel aanwezig is.
Verwijderd
http://www.lysator.liu.se/~forsberg/linux/cron.html
Sloepe heeft gelijk, het werkt niet. Er zit blijkbaar iets niet goed in de cron die bij FreeSCO geleverd wordt, want bij mij werkt het ook niet, zlefs niet toen ik absolute paths gebruikte.en lees de howto het is echt niet moeilijk hoor...
http://www.lysator.liu.se/~forsberg/linux/cron.html
extra enter na de laatste regel zetten?
[/oude cron onhebbelijkheid]
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
zoals je kan lezen voert hij de jobs namelijk wel als ik mij ingelogd heb als root via telnet, maar niet als ik niet ingelogd ben.
Ga nu proberen met die enters, maar geef je weinig kans. Sorry
De situatie blijft dus gewoon, als ik ingelogd ben voert hij de jobs wel uit, en als ik uitgelogd ben niet.
Verwijderd
een log bestand heet 99% van de keeren .log
bestanden zoeken doe je oftewel met find of met locate
locate is veele malen sneller omdat het gebruik maakt van een database.
dit database word gecreared met het commando updatedb.
doe als root eerst updatedb. (om te zorgen dat je de meest uptodate file index hebt)
dan doe je locate | grep -i log | grep -i cron
groote kans dat je dan het bestand /var/log/cron.log vind. (of crond kweet nie)
grep is trouwens een tool om te filteren. learn grep, use grep, love grep
-i is een switch om upper and lower case te negeren. (is vaak wel handig