Toon posts:

[W2K Server] Geen DHCP IP van kabel provider

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi there!

Ik heb net Windows 2000 Advanced Server geïnstalleerd op een machine. Deze bak heeft twee netwerkkaarten.

1 kaart voor m'n interne netwerk. Deze heeft een vast IP.
1 kaart voor de internet verbinding. Deze staat ingesteld op DHCP. Dit omdat m'n provider werkt met dynamische ip adressering.

Nu heb ik het probleem dat de intenet netwerkkaart geen ip adres krijgt toegewezen. M'n interne netwerk kan ik WEL gewoon benaderen.... Vreemd hè?!

Wanneer ik ipconfig /renew doe krijg ik de melding dat er geen DHCP server gevonden kan worden. Ik heb op beide kaarten GEEN Default Gateway ingesteld, dus dat zou het probleem ook niet kunnen zijn.
Heeft iemand enig idee wat ik over het hoofd zie? Als jullie nog meer info nodig hebben, just ask.

Alvast bedankt! :)

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Heb je chello en gebruik je nu een andere kaart dan eerst?

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 21:36
bij welke isp ben je?

bij @home moet je de pc naam kloppen cca232323-a of zoiets.

als je een domein gemaakt hebt klopt je naam dus niet meer.

Heb het zelf opgelost door keihard het ip-adres dns enz. in te tikken

Verwijderd

Topicstarter
Hi!

M'n provider is Quicknet. Internetverbinding ging over een andere netwerkkaart. Maar volgens mij is niet het probleem omdat ik wel vaker van netwerkkaart ben veranderd. Dat ging zonder problemen.

De pc-naam maakt volgens mij ook niet uit bij Quicknet. Ik heb m'n pc'tjes verschillende naampjes gegeven, en dat ging altijd goed.

By the way, m'n server is Domain Controller. Misschien dat dit iets uitmaakt....

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nog wat meer info:
Ik heb geen DHCP service geinstalleerd op de server. Het is dus een standaard installatie met als verschil dat ik 'm domain controller heb gemaakt.

Zou het misschien te maken kunnen hebben met bindings ofzo? Please help ;(

Verwijderd

Voor degene die dit topic tegenkomen in een search --> Zo heb ik het probleem opgelost.

Even voor de duidelijkheid, ik zit bij de provider Quicknet, dus dit zal misschien niet voor alle kabelinternetters van toepassing zijn.

In de kabelmodem staat het MAC adres van de netwerkkaart ingesteld die je gebruikt om het internet op te komen. Wanneer je dus een andere netwerkkaart of computer zou gebruiken krijg je dus geen IP adres, en kom je dus niet het internet op. Enige manier is om de netwerkkaart over te zetten naar een andere computer, of de helpdesk bellen en vragen of ze het MAC adres resetten op de kabelmodem.
Het schijnt dat je kabelmodem een uurtje uitzetten ook wel wil helpen. Hij refreshed dan z'n instellingen ofzo.

Ik heb in mijn geval dus de netwerkkaart van m'n eigen pc overgezet naar de server. Toen kreeg die dus netjes een IP en was het opgelost.
Pagina: 1