Toon posts:

Infrarood aan de gang krijgen (met Ericsson T39)??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke stappen dienen ondernomen te worden om infrarood werkende te krijgen??

Op twee laptops (1ste bevat Windows 98, de 2de Windows XP home edition) heb ik gepoogd via de infrarood poort contact te leggen met de Ericsson T39, maar totaal geen teken van verbinding gekregen.
In het kort heb ik t volgende gedaan: allereerst de infrarood ingeschakeld op de T39 (icoontje verschijnt continu op het schermpje), daarna de software op de laptop geïnstalleerd (Ericsson Communications Suite). Na het opstarten van deze software zoekt het programma naar de telefoon (welke op zon 10 centimeter van de infrarood poort van de laptop ligt; andere afstanden ook geprobeerd, korter bij of verder af). Apparaatbeheer van Windows geeft bij beide laptops aan dat de infrarood poort correct functioneert (in de BIOS is de Infrarood poort bij beide laptops niet te vinden, dus deze zal dan wel standaard aan staan, of niet??; bij de T39 dien je de IR-poort echter wel in te schakelen!!). Bij beide laptops kan het programma geen telefoon vinden (na meerdere pogingen). Nu heb ik de modemdriver van de T39 (afkomstig van de bijgeleverde CD) geïnstalleerd en ingeschakeld op COM4. Bij Windows 98 kun je via de Ericsson de COM4 poort inschakelen, bij Windows XP gaat dit echter niet (dit OS geeft een melding dat dit automatisch geregeld wordt, of iets dergelijks). Deze T39 modeminstallatie mag echter ook niet baten, want het programma kan de T39 weer niet vinden.

Kan iemand mij helpen dit euvel op te lossen, alleen het installeren van de software en het inschakelen van de IR-poort op de T39 volstaat niet.

GroetenFrançois

Verwijderd

Je zal moeten zoeken naar het probleem in je Ir poort op je laptop. Ik heb ik win98 de software geinstalleerd (wel twee keer want de 1e keer ging mis op een of andere manier)
en de Infrarood poort op de T39M aangezet (altijd aan, niet de 10 minuten mode) en ik had direct verbinding. Natuurlijk moet je Ir poort op je laptop ook aan staan :z
Trouwens je moet wel EERST de software geinstalleerd hebben en daarna pas verbinding proberen te maken, want zodra je T39M in bereik van je IR poort ligt zal windows melden dat hij nieuwe hardware gevonden heeft (T39M IR modem)
Geeft je PC die melding wel?

Verwijderd

Topicstarter
Eenmalig kreeg ik de melding dat de T39 in bereik lag (rechtsonder in Windows). Het IR-icoontje staat namelijk ook niet in de taakbalk erbij. Heb ik misschien de IR-poort van de laptop verkeerd ingesteld of een andere instelling in Windows??