Toon posts:

Diamond Monster fusion drivers voor win98

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Waar kun je Diamond Monster fusion drivers voor win98 downloaden die openGL ondersteunen??

Ik krijg die maar niet met google gevonden.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 15:36

star-saber

Ryzen

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de officele hebben.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
http://www.hastec.nl

Lees ook ff wat info over die referencedrivers, kan ook interessant zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
K*T, allebei de drivers doen het gewoon niet goed.

Ik kan nu maar max. 640x480 bij 32bit's kleuren draaien. En 800x600 in 16 kleuren :(

Hoe kan dit :(

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Monitor instellen, anders lukt het niet.
Vervolgens naar 640x480 16bit, dan rebooten en dan zou je ook hogere resoluties moeten hebben.

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 15:51
Op zaterdag 25 mei 2002 17:14 schreef Soldier2000 het volgende:

Ik kan nu maar max. 640x480 bij 32bit's kleuren draaien. En 800x600 in 16 kleuren :(

probleem had ik ook!
had even GF2mx400 getest, daarna toen ik kaart terugdeed kreeg ik dit probleem ook!
(had windows maar opnieuw geinstalled, was ie toch aan toe)

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op zaterdag 25 mei 2002 17:14 schreef Soldier2000 het volgende:

Omdat voodoo banshee kaarten geen 32 bits kleuren ondersteunen. Lees je handleiding maar; daar staat het ongetwijfeld in.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 17:49 schreef bombadil het volgende:

[..]

Omdat voodoo banshee kaarten geen 32 bits kleuren ondersteunen. Lees je handleiding maar; daar staat het ongetwijfeld in.
LOL Komop wat is dit nou voor een antwoord!!!!!!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op zaterdag 25 mei 2002 19:31 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

LOL Komop wat is dit nou voor een antwoord!!!!!!
:?
Een waar antwoord.

Vroeger, heel lang geleden, ondersteunden videokaarten nog geen 32 bit kleuren. Volgens mij was nvidia`s tnt serie de 1e(consumentenkaarten) die dat deden. De banshee`s deden geen 32 bit, zelfs de voodoo3s hadden dat nog niet. Volgens mij was er op een of andere manier in het 2d wel het e.e.a. mogelijk maar ook weer niet in alle resoluties. Als je nu in de handleiding van je videokaart kijkt staan daar ongetwijfeld allemogelijke resoluties en kleurcombinaties.

Dat is dan ook de reden waarom het niet lukt met de drivers.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 21:02 schreef bombadil het volgende:

[..]

:?
Een waar antwoord.

Vroeger, heel lang geleden, ondersteunden videokaarten nog geen 32 bit kleuren. Volgens mij was nvidia`s tnt serie de 1e(consumentenkaarten) die dat deden. De banshee`s deden geen 32 bit, zelfs de voodoo3s hadden dat nog niet. Volgens mij was er op een of andere manier in het 2d wel het e.e.a. mogelijk maar ook weer niet in alle resoluties. Als je nu in de handleiding van je videokaart kijkt staan daar ongetwijfeld allemogelijke resoluties en kleurcombinaties.

Dat is dan ook de reden waarom het niet lukt met de drivers.
En waarom draai ik dan nu 1024x768x32 :7 :P

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Voila in 5 minuten zoeken de laaste Diamond drivers. Zo moeilijk is het echt niet als je even nadenkt.

De monster fusion Site:
http://www.diamondmm.com/support/diamond/default.asp?menu=support&submenu=Legacy_Graphics&item=manuals&product=Monster_Fusion

De laatste Diamond drivers:
ftp://ftp.diamondmm.com/pub/display/monster/monster_fusion/Fus95213.exe

Ook een interssante quote voor je rechtstreeks uit de FAQ bij Diamond:
The Banshee chipset is only capable of accelerating 3D rendering at 16bit color.
Zoals ik al zei; geen 32 bit.

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op zaterdag 25 mei 2002 21:04 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

En waarom draai ik dan nu 1024x768x32 :7 :P
Niet in 3d. Of niet op een Banshee.

Wat er staat in je windows boeit ook niet zoveel; het gaat erom wat de kaart echt doet en 3d 32bit op een banshee kan technisch niet.

Verwijderd

Beter zoeken graag !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.