heb hier een ibm netvista met een msi 6188 mobo ik wil hem flashen naar een originele bios van msi maar hij wil niet flashen wat te doen??????
bij ibm op de site kijken of er een andere bios staat, waarom het mobo de bios niet pakt is waarschijnlijk omdat het een en ander is angepast door ibm dus, logo, bios veranderd noem maar op. of anders ff een mailtje sturen naar msi of ibm!
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Jep, gewoon naar de IBM support site gaan en daar de BIOS afhalen
Als het een Award BIOS is, kun je proberen de bootlock te omzeilen door middel van awfl.exe /nbl
(op eigen risico natuurlijk
)
(op eigen risico natuurlijk
IKzelf heb een Gateway MSI-6330 mobo. Ik wilde het ook flashen naar een originele bios. Maar die OEM van mij heeft een AMI bios. En MSI gebruikt Award ! 
btw het is niet aan te raden om te flashen, want het is niet een retail van MSI. Gebruik op eigen risico.
btw het is niet aan te raden om te flashen, want het is niet een retail van MSI. Gebruik op eigen risico.
dikzak
ze zeggen als het goed loopt, nergens meer aankomen.
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Verwijderd
bios flashen mbv de originele bios en deze regel
awlflash blaat.bin /nbl
die awlflash ist flash proggie, de *.bin je originele bios en met d e/nbl optie negeert tie het andere id van het andere bios...
awlflash blaat.bin /nbl
die awlflash ist flash proggie, de *.bin je originele bios en met d e/nbl optie negeert tie het andere id van het andere bios...
daarvoor heten we tweakers...Op zondag 26 mei 2002 11:41 schreef aard het volgende:
ze zeggen als het goed loopt, nergens meer aankomen.
Nog een keer, ik volg je niet !Op zondag 26 mei 2002 13:21 schreef neographikal het volgende:
bios flashen mbv de originele bios en deze regel
awlflash blaat.bin /nbl
dikzak
Verwijderd
ik neem toch aan dat je weet hoe je van de dos-ptrompt moet flashen.Op maandag 27 mei 2002 17:54 schreef Chello200 het volgende:
[..]
Nog een keer, ik volg je niet !
das iets als
awlflash als proggie, met de volgende parameters
awlflash <romnaam.bin> /nbl
<> weglaten
Pagina: 1