Goed, en hoe haal jij uit deze tekst "alleen voor T.net"TrueServer Uplink
Professioneel Hyves-weigeraar
Vroeger hadden jullie eigen stats.....waar zijn die gebleven?
Hebben zij alleen 27 Mbit? Lijkt mij sterk, laatst kwam ik de eigenaar nog tegen en die had het over tenminste meer dan 100Mbit....
Hebben zij alleen 27 Mbit? Lijkt mij sterk, laatst kwam ik de eigenaar nog tegen en die had het over tenminste meer dan 100Mbit....
Met 274 requests per seconde zou die 27mbit idd. wel eens kunnen kloppen
.
Professioneel Hyves-weigeraar
+274.7 req/s om percies te zijn. Maar je moet mij niet gaan vertellen dat jullie 27 Mbit trekken. Meer iets van 4-5 Mbit.Op zaterdag 25 mei 2002 15:35 schreef Wouter Tinus het volgende:
Met 274 requests per seconde zou die 27mbit idd. wel eens kunnen kloppen.
Wat trouwens misschien een leuk idee zou zijn is jullie stats software openbaar te maken? Waarom doen jullie dat trouwens niet? Kunnen andere Tweakers daar ook leuk mee spelen....
Volgens mij klopt 27 mbit gewoon... Reken maar uit als je 200 gig per dag trekt (en dan bedenkt dat het 's nachts rustiger is)
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Trekt tweakers 200 GB per dag?
Lijkt mij zeer sterk, dan zit trueserver wel heel erg zwaar te sponseren.
Zou iemand van Tweakers dit kunnen bevestigen, ik schat dat tweakers + de rest(fok,enz) niet meer dan 50 GB(of zelfs minder) per dag trekken.
Zou iemand van Tweakers dit kunnen bevestigen, ik schat dat tweakers + de rest(fok,enz) niet meer dan 50 GB(of zelfs minder) per dag trekken.
Daniel heeft dat pasgeleden in een topique @ LA gezegd dacht ik... Gaat dan wel om het totale verkeer wat t.net, fok en endoria (die zal ook wel flink wat trekken met al die plaatjes)Op zaterdag 25 mei 2002 16:07 schreef xuimper het volgende:
Trekt tweakers 200 GB per dag?
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
27Mbit klopt gewoon. 5Mbit met 274 requests gemiddeld zou neerkomen op 1,8KB per requests. Dat geloof je zelf toch ook niet?Op zaterdag 25 mei 2002 15:38 schreef xuimper het volgende:
[..]
+274.7 req/s om percies te zijn. Maar je moet mij niet gaan vertellen dat jullie 27 Mbit trekken. Meer iets van 4-5 Mbit.
Wat trouwens misschien een leuk idee zou zijn is jullie stats software openbaar te maken? Waarom doen jullie dat trouwens niet? Kunnen andere Tweakers daar ook leuk mee spelen....
Dat aantal van 274 is trouwens een opgeteld gemiddelde van alle Apache servers sinds hun laatste restart. Overdag zal het aantal veel hoger liggen op zo'n 350 tot 400. Verder gaan Fok!, Endoria en Strikerz ook over die uplink.
We doen trouwens zo'n 6 terabyte traffic per maand volgens de traffic stats van TrueServer. Als je dat moeilijk vind om te geloven:
<center>[img]'http://tweakers.net/ext/i.dsp/1022336445.gif'[/img]</center>
En dit krijgen jullie allemaal gesponserd?
En misschien wel leuk: hoeveel genereert alleen Tweakers.net?
En dan stats programma's komen die ooit openbaar? Misschien willen jullie dat niet maar is het interessant voor andere om te vertellen hoe jullie het doen, dus:
- welke programma's, hoe gekoppeld?
En misschien wel leuk: hoeveel genereert alleen Tweakers.net?
En dan stats programma's komen die ooit openbaar? Misschien willen jullie dat niet maar is het interessant voor andere om te vertellen hoe jullie het doen, dus:
- welke programma's, hoe gekoppeld?
Ziet eruit als vrij normale mrtg-grafiekjes, eventueel nog behandeld met iptraf/ipac/whatever.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
De pageview stats scripts zijn specifiek voor Tweakers.net gemaakt. Het heeft weinig zin om ze openbaren aangezien er dan toch erg veel aanpassingen gemaakt moeten worden. Erg moeilijk is het niet om zelf iets te maken waarmee de pageviews gelogd kunnen worden in een grafiekje weergegeven kunnen worden:
- Maak een tabel waarin per pageview de URL, referer, user agent, tijd, userid, serverid enz. gelogd worden.
- Maak een tabel waarin het aantal pageviews per onderdeel van de site per tijdseenheid (in ons geval 10 minuten) gelogd worden uit de rauwe gegevens in de eerste tabel.
- Bouw een scriptje dat dmv GD grafiekjes genereert uit de boven genoemde tabel.
- Maak een tabel waarin per pageview de URL, referer, user agent, tijd, userid, serverid enz. gelogd worden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| CREATE TABLE tnet_raw (
Page varchar(45) default NULL,
Referer varchar(175) default NULL,
IP varchar(15) default NULL,
Time int(11) unsigned NOT NULL default '0',
UserID mediumint(7) unsigned NOT NULL default '0',
ServerID tinyint(2) unsigned NOT NULL default '0',
Done enum('0','1') default '0',
KEY tnet_raw_time (Time,ServerID,Done)
) TYPE=InnoDB; |
- Maak een tabel waarin het aantal pageviews per onderdeel van de site per tijdseenheid (in ons geval 10 minuten) gelogd worden uit de rauwe gegevens in de eerste tabel.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| CREATE TABLE `stats`.`tnet` ( `Time` int(11) unsigned NOT NULL default '0', `Frontpage` smallint(5) unsigned default '0', `Nieuws` smallint(5) unsigned default '0', `Reviews` smallint(5) unsigned default '0', `Pricewatch` smallint(5) unsigned default '0', `SSurvey` smallint(5) unsigned default '0', `Aanbod` smallint(5) unsigned default '0', `Zooi` smallint(5) unsigned default '0', `Search` smallint(5) unsigned default '0', `Referers` smallint(5) unsigned default '0', `RefTweakers` smallint(5) unsigned default '0', `Forum` smallint(5) unsigned default '0', `Plan` smallint(5) unsigned default '0', `Meuktracker` smallint(5) unsigned default '0', `Wap` smallint(5) unsigned default '0', `Shop` smallint(5) unsigned default '0', `ServerID` tinyint(2) unsigned NOT NULL default '0', KEY `tnet_Time_ServerID` (`Time`,`ServerID`) ) TYPE=MyISAM |
- Bouw een scriptje dat dmv GD grafiekjes genereert uit de boven genoemde tabel.
Aha.Op zaterdag 25 mei 2002 17:33 schreef xuimper het volgende:
ik heb het over de request/sec van apache bijvoorbeeld.
PHP:
1
| <?// Apache requests/secif($file=fopen("http://www.server.com/locatie/van/apache/server-status/","r")) { while(!feof($file)) { $apache.=fgets($file,255); } fclose($file); $apache=eregi_replace("(.*CPU load<br>\n| requests/sec.*)", "", $apache);}?> |
Tof Femme!Op zaterdag 25 mei 2002 17:35 schreef Femme het volgende:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10CREATE TABLE tnet_raw ( Page varchar(45) default NULL, Referer varchar(175) default NULL, IP varchar(15) default NULL, Time int(11) unsigned NOT NULL default '0', UserID mediumint(7) unsigned NOT NULL default '0', ServerID tinyint(2) unsigned NOT NULL default '0', Done enum('0','1') default '0', KEY tnet_raw_time (Time,ServerID,Done) ) TYPE=InnoDB;
Alleen nog paar vraagjes:
1 Log je dit doormiddel van een functie in de php pagina of haal je dit uit de logs? Of hebben jullie zelfs apache zo gehacked dat hij het meteen in mysql zet?
2 Hoe check je op welk onderdeel ze komen, met Page?
3 Waar staat UserID en ServerID voor? Apache user?
4 Waar gebruik je Done voor?
1) De stats worden vanuit de PHP scripts gelogd. Logging in Apache staat uit (alleen errors geloof ik)
UserID: id van de user die de pagina opvraagt, ivm tweakotine op t.net
ServerID: id van de webserver, ivm kleurtjes in de stats grafieken
Done: om bij te houden of de pageview al is geteld voor de 'stats.tnet' tabel (stats per 10 minuten per site onderdeel, site onderdeel wordt uit de kolom Page gehaald).
code:
1
| mysql_query("INSERT INTO stats.tnet_raw VALUES ('$REQUEST_URI','$HTTP_REFERER','$REMOTE_ADDR',UNIX_TIMESTAMP(),'$uid','$serverid',0)"); |
UserID: id van de user die de pagina opvraagt, ivm tweakotine op t.net
ServerID: id van de webserver, ivm kleurtjes in de stats grafieken
Done: om bij te houden of de pageview al is geteld voor de 'stats.tnet' tabel (stats per 10 minuten per site onderdeel, site onderdeel wordt uit de kolom Page gehaald).
eregi_replace("(.*CPU load<br>\n| requests/sec.*)", "", $apache);
Pakt hij niet, maar het zou eigenlijk wel moeten werken, hoe kan dat dan bij jou wel werken? Ik ga in ieder geval kijken wat er mis is....
Ik gebruik nu maar:
preg_match('_([0-9.]+)\s+requests/sec_', $apache, $m);
Trouwens gebruiken jullie JPgraph voor de bar plots?
Pakt hij niet, maar het zou eigenlijk wel moeten werken, hoe kan dat dan bij jou wel werken? Ik ga in ieder geval kijken wat er mis is....
Ik gebruik nu maar:
preg_match('_([0-9.]+)\s+requests/sec_', $apache, $m);
Trouwens gebruiken jullie JPgraph voor de bar plots?
Pagina: 1