mag ik hier wat meer uitleg bij?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
[topic=505087/1/100]

ik snap echt niet waarom ik nou naar dat topic verwezen word. in zo'n groot topic heb je altijd de kans dat het heel snel aan de kant wordt geschoven. (ok, dit topic is nou niet zo groot, en ik hebhet dus nu daar ook gevraagd. maar als doorverwijzen naar grote topics policy is/wordt, dan ben je straks uren bezig voordat je kunt zeggen dat je de searh gebrukt hebt. dat is voor mij het grote nadeel aan dat soort topics)

op zich heb ik me aan alle regels gehouden AFAIK. het is een item dat in de search geen echt goede antwoorden oplevert (ik heb op controllers in spielerij gezocht, maar geen goed antwoord gevonden over Xbox controllers. wel over andere controllers. en ook geen echt goede vergelijkingen. wat eigenlijk het doel van mijn topic was) het is geen opsomtopic en het is ook niet off-topic o.i.d.

dus ff een wat uitgebreidere uitleg zou fijn zijn

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 16:05

JT

VETAK y0

Op zaterdag 25 mei 2002 15:17 schreef ocf81 het volgende:
als doorverwijzen naar grote topics policy is/wordt, dan ben je straks uren bezig voordat je kunt zeggen dat je de searh gebrukt hebt. dat is voor mij het grote nadeel aan dat soort topics)
Hier ben ik het zelf ook wel mee eens :{

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nou, het is zo simpel:

Die grote topics zijn groot, dus er staat ook erg veel informatie in. Dus de kans is groot dat er in staat wat jij nodig hebt.
Staat het er niet, vraag je het daar gewoon. Dat is mooi makkelijk, omdat de XBOX mensen maar 1 topic in de gaten hoeven te houden, ipv een heel forum. Je hebt daar dus meer kans op een GOED antwoord dus, en het voorkomt irritatie van personen die nou helemaal niks met een XBOX hebben. :)

Snapie? :?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verder zijn er een aantal onderwerpen waar een hoop vragen over komen. Als die stuk voor stuk in aparte topics worden gesteld, komen er opeens vele topics over een bepaald onderwerp. Hierdoor kunnen andere topics ondergesneeuwd raken.

Binnen zo'n groot topic kan je goed zoeken door je browser te laten zoeken na het aantal berichten per pagina vergroot te hebben.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:16

heuveltje

KoelkastFilosoof

Op zaterdag 25 mei 2002 15:42 schreef DataBeest het volgende:
Nou, het is zo simpel:

Die grote topics zijn groot, dus er staat ook erg veel informatie in. Dus de kans is groot dat er in staat wat jij nodig hebt.
Staat het er niet, vraag je het daar gewoon. Dat is mooi makkelijk, omdat de XBOX mensen maar 1 topic in de gaten hoeven te houden, ipv een heel forum. Je hebt daar dus meer kans op een GOED antwoord dus, en het voorkomt irritatie van personen die nou helemaal niks met een XBOX hebben. :)

Snapie? :?
die topics zijn zo groot dat het onbegonnen werl is er iets in te zoeken........ en die search engine van got kan ook alleen maar een topic aanduiden |:(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Daar is de toetsencombinatie Ctrl+F voor uitgevonden? Voor het zoeken in grote topics. ;)

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Wel is het natuurlijk zo dat het inladen van 1000 posts verpestend langzaam kan zijn over een modemlijntje. Dan ben je niet dol op die grote topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 25 mei 2002 17:56 schreef polaris het volgende:
Wel is het natuurlijk zo dat het inladen van 1000 posts verpestend langzaam kan zijn over een modemlijntje. Dan ben je niet dol op die grote topics.
Maar het meerendeel van de bezoekers op GoT hebben toch wel een breedband internetverbinding. Het is alsnog goed dat er rekening moet gehouden worden met minder begaafde ;), maar om de topics heel anders in te deelen daarvoor gaat ietst TE ver lijkt me..

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet zeker dat zoeken sneller werkt als je 1 groot topic heb. Prefs op 999 en ctrl-f.

Voordelen:
• zoeken in de search geeft minder topics;
• ctrl-f kent geen ruiswoorden de Got search wel;

Is trouwens ook de reden waarom topics rond de 1000 gesloten worden: prefs max=999 ;)

Voorbeeld: zie de gesloten topics in SP mbt. GTA3. Bedenk dan eens wat er allemaal actief zou staan in SP!? Dat willen we allemaal niet. Voor zaken mbt tot X-box gerelateerde items is dat een paar dagen geleden helaas ook geweest.

ocf81: zaken worden in een groot topic juist niet aan de kant gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
toch wel. in een normaal topic zou ik nu al een antwoord hebben denk ik. maar het rote topic is zo dood als een pier.

P.S. dit is volgens mij te wijten aan het feit dat het topicsubject te veel beslaat. je kunt dan net zo goed een groot PC hardware topic openen in HA o.i.d. (een beetje overdreven ok, maat het dient ff als voorbeeld)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Laatst online: 19:31
Op zaterdag 25 mei 2002 20:21 schreef ItSnows het volgende:
Ik weet zeker dat zoeken sneller werkt als je 1 groot topic heb. Prefs op 999 en ctrl-f.

Voordelen:
• zoeken in de search geeft minder topics;
• ctrl-f kent geen ruiswoorden de Got search wel;

Is trouwens ook de reden waarom topics rond de 1000 gesloten worden: prefs max=999 ;)
Als dit volgens GoT echt de manier is om iets te vinden, dan verwachten jullie van je doelgroep niet alleen dat ze verstand van computers hebben, maar dus ook een snelle internetverbinding.

De mensen met een gewoon modem zet je bij deze richtlijnen buiten spel om nog iets te vinden via de search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 09:55 schreef sewer het volgende:

[..]

Als dit volgens GoT echt de manier is om iets te vinden, dan verwachten jullie van je doelgroep niet alleen dat ze verstand van computers hebben, maar dus ook een snelle internetverbinding.

De mensen met een gewoon modem zet je bij deze richtlijnen buiten spel om nog iets te vinden via de search.
Ahum. Je gaat er nu wel even vanuit dat het dataverkeer via de search minder is. Ik denk niet dat dat het geval is namelijk: ipv van veel topics bij de searchresults die allemaal doorgenomen moeten worden op zoek naar een antwoord krijg je nu 1 topic met veel reply's die doorgezocht dienen te worden. In de eerste situatie moeten dus veel kleine pagina's ingelezen worden en in de laatste situatie 1 met veel posts.

Er is trouwens onomstotelijk aangetoond dat een groot aantel users lui zijn en liever niet te veel topics doorlezen ;)

Maar nogmaals: ik zeg niet dat deze methode ideaal is (verre van dat) maar ik heb geen andere fatsoenlijke methode. Het liefst zou ik de keuze hebben om te zoeken op topics en daarna te zoeken op steekwoorden in die gevonden topics waarna ik dus posts ipv topics voorgeschoteld krijg
:( Maar helaas wie ben ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Laatst online: 19:31
Ik doelde eigenlijk dat je na de search de replies op 999 moet zetten om daarna met de search van de browser verder te gaan.

Het inladen van 999 replies is natuurlijk funest voor een gewone modem.

Maar ik begrijp het verder wel, het is ook niet leuk als de helft van de pagina vol staat over één spel. Maar je kunt toch niet ontkennen dat het voor de gebruiker moeilijker wordt om te controleren of een vraag al gesteld is geweest, als je kiest voor centrale topics i.p.v. één topic per vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 21:35

backupdevice

No Risk , Full Push

Op zaterdag 25 mei 2002 17:53 schreef Ferdo het volgende:
Daar is de toetsencombinatie Ctrl+F voor uitgevonden? Voor het zoeken in grote topics. ;)
En weer wat geleerd, damn dat wist ik nog niet :)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 10:18 schreef sewer het volgende:
Ik doelde eigenlijk dat je na de search de replies op 999 moet zetten om daarna met de search van de browser verder te gaan.

Het inladen van 999 replies is natuurlijk funest voor een gewone modem.

Maar ik begrijp het verder wel, het is ook niet leuk als de helft van de pagina vol staat over één spel. Maar je kunt toch niet ontkennen dat het voor de gebruiker moeilijker wordt om te controleren of een vraag al gesteld is geweest, als je kiest voor centrale topics i.p.v. één topic per vraag.
En helaas begrijp ik jou ook :)
Maar ja: begrijpen, het probleem oplossen EN beide tevreden zijn zijn 3 verschillende dingen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 11:42 schreef ItSnows het volgende:

[..]

En helaas begrijp ik jou ook :)
Maar ja: begrijpen, het probleem oplossen EN beide tevreden zijn zijn 3 verschillende dingen :D
Op zondag 26 mei 2002 10:42 schreef Blue_White_Army het volgende:

[..]

En weer wat geleerd, damn dat wist ik nog niet :)
Ach heeft buiten de discussie dit topic toch iets opgeleverd :) Helaas voor jou: het is een standaard windows funktie ;) LOL
Pagina: 1