Toon posts:

Geluidsdempend materiaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn koeler en fans maken een tering herrie, ik vraag me dus af of ik aan de binnenkant van de kast een geluidsdempend materaal aan kan brengen.

Ik zit te denken aan platen van kurk oid. Maar is dit wel goed i.v.m. de warmte, met wat extra fans moet dat toch geen probleem zijn?

Verwijderd

Geen probleem.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

De kast doet niet of nauwelijks actief mee aan de warmte-dissipatie, behalve in extreme interne temperaturen (40+). Isoleren maakt dus geen zak uit.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

Daar krijg je special spul voor wat zo goed mogelijk de warmte door laat en em mooi stil houd:

http://www.regenboog.net/docs/pd-1197084757.htm

• adana
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:35

adana

merzbow, schmerzbow

Het zal inderdaad geen probleem opleveren met warmte, maar ik denk dat je meer winst zult behalen door stillere fans te gebruiken.
Je zit namelijk met de ventilatieopeningen in de kast: ook al bekleed je alle panelen met kurk, blijf je door die ventilatieopeningen zitten met een paar flinke geluidslekken.
Je kunt dus het best het probleem bij de bron aanpakken, dwz niet het symptoom bestrijden, maar de ziekte.

De beste oplossing is natuurlijk zowel stillere koelers als geluidsdempend materiaal. :)

"One day I may find it quite amusing,
how touch and tongues make life so confusing."
Anne Clark

Verwijderd

Topicstarter
Thnx mensen, m'n cooler is een spire kopperking II 2.1. Deze is echt af te raden, hij koelt wel goed alleen die herrie :(

Ik heb pas alles nieuw en ben een beetje door m'n geld heen. Dus ik laat hem voorlopig nog ff zitten, maar zal de boel eens gaan isoleren en hoop dat het minder is.

Verwijderd

ik heb pas een plaat van 1m2 gehaald speciaal spul
met zelfklevende laag,wat normaal gebruikt wordt voor demping van machinekamers van scheepsmotoren,een PCXtreme pc-zaak had dit vrij goedkoop voor mij liggen en werkt echt super,je hoort haast niks,alleen je harddisk beetje van de front af gezien.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 18:24 schreef scorpionappeal het volgende:
ik heb pas een plaat van 1m2 gehaald speciaal spul
met zelfklevende laag,wat normaal gebruikt wordt voor demping van machinekamers van scheepsmotoren,een PCXtreme pc-zaak had dit vrij goedkoop voor mij liggen en werkt echt super,je hoort haast niks,alleen je harddisk beetje van de front af gezien.
Heb je mischien een link? Of bied die winkel z'n spullen niet online aan?

Verwijderd

De webpagina is hier en daar staat een emailadres ergens moet je ze gewoon ns mailen.
Pagina: 1