Toon posts:

[WC] Ik wil een uiterst goedkoop waterblokje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik wil graag voor mijn server een uiterst goedkoop stil wc setje bouwen. Het enigste wat ik daarvoor moet kopen is een cpu blokje, ik vind zelf wel een manier om dat ding vast te zetten. Weten jullie ergens een wc blokje voor niet al teveel pleuro's ? tnx ;)

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-02 15:40
zelfmaken, want als je ze wilt kopen kosten ze al zo 50 euro :'(

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
je kunt makkelijk een socket7/370/A blok dichtlijmen met wat aluminium strips/plexiglas. Dan heb je een zeer redelijk en goedkoop waterblokje :)

Verwijderd

Cheaper dan deze kan niet >:): [topic=447951/1/150]

Verwijderd

Topicstarter
Mja ik heb heel misschien iemand die hier vlakbij woont die die dingen kan laten maken bij zijn oom, want die werkt bij een metaal bewerk bedrijf ofzo maar dat is nog niet zeker. Dus wou ik graag een andere optie hebben :)

btw hij is voor een socket 370 celeron 500 mhz :)
Op zaterdag 25 mei 2002 14:56 schreef CooLKillaH het volgende:
Cheaper dan deze kan niet >:): [topic=447951/1/150]
mnee liever geen augustus :S :D :D

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Uiterst goedkoop en stil is een passief gekoelde 133 mhz processor.

Maar misschien 2e hands. Of als het een lichte processor is een chipset koeler van koolance? voor de northbridge en die dan op je cpu modderen.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

Topicstarter
tis een socket 370 , 500 mhz celeron ;)

Verwijderd

Topicstarter
en tja, als er nix meer opzit lijm ik wel wat inelkaar van lexan en aluminium :D

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 18:36

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

uiterst goedkoop setje bij

XXLcases

€ 90.- geloof ik... >:)

weet alleen niets over de KWALITEIT hiervan....
misschien iemand anders..

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 15:07 schreef Kluk-Kluk het volgende:
uiterst goedkoop setje bij

XXLcases

€ 90.- geloof ik... >:)

weet alleen niets over de KWALITEIT hiervan....
misschien iemand anders..
79 euro bij regenboog

maar het gaat mij om dat blokje :)

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zaterdag 25 mei 2002 14:58 schreef MasterOverdrive het volgende:
tis een socket 370 , 500 mhz celeron ;)
Kan je dan niet beter zo'n Zalman waaier koeler kopen ? Dat lijkt me goedkoper dan koelblok + radiator + pomp + slangen, en het is ook fluisterstil.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

ik zou idd ook geen waterkoeling daarvoor gebruiken, luchtkoeling kan je net zo stil makn met idd zalman en papst en er zijn dan veel minder risico`s, het is volgens mij alleen wat duurder?

Verwijderd

Topicstarter
neej kijk, ik ga mijn server aan de muur hangen in een zelfgemaakte 'plexi-box' van lexan en hoekprofielen, ik heb alles al en ik wil alleen zo'n blokje. Ik doe het omdat het stil is en mooi is snapje :D dus ik neem GEEN luchtkoeling. Ik wil gewoon een el-cheapo blokje :P

Als het zo kut wordt, maak ik zelf wel wat.

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 17:56 schreef MasterOverdrive het volgende:

Als het zo kut wordt, maak ik zelf wel wat.
suc6! >:)

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 20:39
Je kan ff wat gaan klooien met koperen waterleiding onderdelen. Idtje:

Neem een soldeer T-stukje. Soldeer aan 1 zijkant een afsluitdop en doe dat stuk op de proc. Sluit op de andere zijkant de aanvoer aan en op de overige aansluiting de afvoer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
     In
    |   |
    |   |
    |   +-----
    |    Uit
    |   +-----
    |   |
 -----=====------  <- CPU

Verwijderd

Topicstarter
mja dat zag ik ook al in dat topic van augustus

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2709712603

zou het effectief zijn?

• Krankenstein
Ja iid dat was met een muurplaat d8 ik.

Ik heb zelf laatst uit een afvalstukje koperen plaat van 3mm een blokje gemaakt (gesoldeerd). Dat werkte nog beter dan het alu blok dat ik nu gebruik, alleen lekte het. Toen ik het lek dicht wilde solderen ging 'ie overal lekken en ik ben er nog niet verder mee gegaan.

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 18:02 schreef MasterOverdrive het volgende:

[afbeelding]

zou het effectief zijn?
nee! :+

je kan beter gewoon een doosje maken van dunne koper-plaatjes, dat werkt denk ik beter, je kan er ook nog ribben in solderen als je dat wilt. SIM-PEL en efficiënt! ;)

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Op zaterdag 25 mei 2002 18:02 schreef MasterOverdrive het volgende:

[afbeelding]

zou het effectief zijn?
Niet echt, maar het moet voldoende zijn voor een 500 celly :)

Verwijderd

Topicstarter
toevallig zijn ze hier net met de badkamer bezig aan't solderen en liggen er een paar van die dingen.

• Krankenstein
Maar wat toch wel het meest roeleert is een koperen blokje maken met een freesmachine. Ik kon een alu blokje maken bij iemand die bij een metaalbedrijf werkt en zo'n ding heeft. Alleen werkt dat blokje niet zo goed. Proc. wordt nu 60 graden stressed. Maar dat ligt ook aan de rest van mn watersysteem. Water wordt namelijk redelijk warm.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu eentje van 12 mm zou dat voldoen?

en jah iemand uit Assen die ik hier via GoT heb ontmoet heeft een oom die bij een metaalbewerkingsbedrijf werkt, hij zal ff na gaan vragen of ze daar ook een cnc frees machine hebben :9

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik voor de goedkope methode ga ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm weet iemand waar je van die 'paddestoelen' kan kopen? jeweet wel, waar je een slang omheen kan drukken... :?

Verwijderd

Andere optie: ga naar een elektronicaboer en koop daar een aluminium 'die cast'-doosje. Kost je 4~5 euro.
Dan nog twee slangaansluitingen erop (goed zoeken: 2 voor 3~4 euro), en het geheel waterdicht afsluiten (loctite?)

Enige probleem: aluminium-koper-oxidatie.
Daarvoor moet je dan waterwetter of antivries toevoegen aan je water.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb een blokje gemaakt van een stukje alu plaat met daarop een messing aansluiting, boven komt het water binnen en aan de zijkant gaat t er weer uit, misscvhien gen optimale koeling, wel cheap en effectief genoeg voor zo'n procc.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

mmz, kheb er zelf een gebouwd,

een messingen plaat voor op je cpu (ik had geen koper),
daarop een plexiglazen plaatje met een kanaaltje erin gezaagd, en daarop een plexiglazen afsluitkap met de aansluitingen...

men cpu haalt met sisoft sandra een burn in van 400% een uur en dan ist water nog geen 30 graden... verder alleen een simpel reservoir (0,5L), een koperen buizen radiator (nog geen 1 meter lengte in totaal), een ruitenwisser pompje (@ 5 V) en een paar slangen natuurlijk

niet meer dan 10 euro bij elkaar

ojah, hij zit op een pentium II

Ojah, hij zit op een pentium II, 233 mhz...

Electronics development

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op zaterdag 25 mei 2002 22:23 schreef 3lmowww het volgende:
mmz, kheb er zelf een gebouwd,

een messingen plaat voor op je cpu (ik had geen koper),
daarop een plexiglazen plaatje met een kanaaltje erin gezaagd, en daarop een plexiglazen afsluitkap met de aansluitingen...

men cpu haalt met sisoft sandra een burn in van 400% een uur en dan ist water nog geen 30 graden... verder alleen een simpel reservoir (0,5L), een koperen buizen radiator (nog geen 1 meter lengte in totaal), een ruitenwisser pompje (@ 5 V) en een paar slangen natuurlijk

niet meer dan 10 euro bij elkaar

ojah, hij zit op een pentium II

Ojah, hij zit op een pentium II, 233 mhz...
Wat is je cpu temp? Want watertemp zegt niet zoveel, want als je systeem bijna geen koelkapaciteit heeft zal je water lekker koel blijven, terwijl je een eitje kan bakken op je proc.
Wat is ongeveer de capaciteit + geluidsniveau van een ruitenwisserpomp @ 5V ? Het klinkt namelijk erg klein en ik zoek een mini pompje voor in een mini pc-tje

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 11:44
het goedkoopst lijkt me om een heatsink dicht te plakken.
ff twee slangen eraan en klaar.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2257238464

de kopere zelfgemaakte blokkies kostte mij fl 35,= ik heb het dan over alle 3 de blokkies :P over de P4 die er zilver uit ziet wil ik het ff niet over hebben :( die is wat TE duur maarja.. wel mooi :P

* ReseTTim kan niet meer goedkoop aan koper komen, kheb die jongen al een tijd geleden gevraagd..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 23:38 schreef Devil het volgende:

[..]

Wat is je cpu temp? Want watertemp zegt niet zoveel, want als je systeem bijna geen koelkapaciteit heeft zal je water lekker koel blijven, terwijl je een eitje kan bakken op je proc.
Wat is ongeveer de capaciteit + geluidsniveau van een ruitenwisserpomp @ 5V ? Het klinkt namelijk erg klein en ik zoek een mini pompje voor in een mini pc-tje
brb. met pompjes.

-------------------------------------

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/570/M1/570001M1.JPG

prijs: 8 euro

Productinformatie

Dompel-circulatiepomp voor gebruik in helder water zoals bijv. kamervijver, kamerbron.
Technische spec.: Voedingsspanning 230 V/50 Hz · Max. capaciteit 450 l/h · Max. opvoerhoogte 0,8 m · Max. dompeldiepte 1 m · Spuithoogte fontein 300 mm · Aansluiting uitgang Æ 13 mm · Kabellengte 1,5 m (H03) · Gewicht 0,8 kg.
Nieuw

maximale watertemp 35 C

-----------------------------

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/570/M1/570037M1.JPG

prijs: 6,50 euro

Productinformatie

De geniale oplossing voor gebruik in kleine kamerfonteinen, mini-watervallen en kleine kamervijvers.
Technische spec.: Voedingsspg. 230 V · Verplaatsing instelbaar van 120 - 240 l/h · Vermogen 5 W · Uitgang aansluiting 13 mm · Snoer 1,5 m (H03VV-F) · Gewicht incl. snoer 210 g · Afm. pomp (zonder aansluitopening) (lxbxh) 45 x 42 x 32 mm.

max water temp 35 C

------------------------------------

ga ik bestellen ;) (eerste)

inkoopactie? :+

--------------------------------------

Ik denk dat ik een groote heatsink ga dichtmaken met 5 mm lexan, en dan ene kant in andere kant uit, ik schiet wel paar simpele plaatjes, brb ;)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1733198389

en dan linksboven in, en rechtsonder uit ofzo ( erboven op, niet aan de zeikant)

snapje?

Verwijderd

Topicstarter
nog eentje dan maar

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1373776151

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

hele mooie duidelijke fotoz :P :D

maar het ziet er naar uit dat het een Intel Heatsink is..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 00:59 schreef ReseTTim het volgende:
hele mooie duidelijke fotoz :P :D

maar het ziet er naar uit dat het een Intel Heatsink is..
Cooler Master :D

Verwijderd

1. Je koopt een stukkie koper van 4 mm oid..
2. Je koopt een stukkie koper van 1 mm oid..
3. Je zorgt voor soldeer spullen
4. Je maakt zoiets met deksel erop

Resultaat

35 graden idle bij mij, zonder radiator nog ;) (Stressed rond 40, ik weet het niet precies)

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op zondag 26 mei 2002 00:33 schreef MasterOverdrive het volgende:

[..]

brb. met pompjes.

-------------------------------------

[afbeelding]

prijs: 8 euro

Productinformatie

Dompel-circulatiepomp voor gebruik in helder water zoals bijv. kamervijver, kamerbron.
Technische spec.: Voedingsspanning 230 V/50 Hz · Max. capaciteit 450 l/h · Max. opvoerhoogte 0,8 m · Max. dompeldiepte 1 m · Spuithoogte fontein 300 mm · Aansluiting uitgang Æ 13 mm · Kabellengte 1,5 m (H03) · Gewicht 0,8 kg.
Nieuw

maximale watertemp 35 C

-----------------------------

[afbeelding]

prijs: 6,50 euro

Productinformatie

De geniale oplossing voor gebruik in kleine kamerfonteinen, mini-watervallen en kleine kamervijvers.
Technische spec.: Voedingsspg. 230 V · Verplaatsing instelbaar van 120 - 240 l/h · Vermogen 5 W · Uitgang aansluiting 13 mm · Snoer 1,5 m (H03VV-F) · Gewicht incl. snoer 210 g · Afm. pomp (zonder aansluitopening) (lxbxh) 45 x 42 x 32 mm.

max water temp 35 C

------------------------------------

ga ik bestellen ;) (eerste)

inkoopactie? :+

--------------------------------------

Ik denk dat ik een groote heatsink ga dichtmaken met 5 mm lexan, en dan ene kant in andere kant uit, ik schiet wel paar simpele plaatjes, brb ;)
Cool die zijn wel heel goedkoop, alleen jammer dat conrad zoveel verzendkosten heeft. Misschien inderdaad inkoopactie?

Verwijderd

Topicstarter
daar d8 ik ook al aan, maar ik heb niet echt zin om dat te gaan organizeren snapje :/

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op zondag 26 mei 2002 11:55 schreef MasterOverdrive het volgende:
daar d8 ik ook al aan, maar ik heb niet echt zin om dat te gaan organizeren snapje :/
Aaha meneer is lui.

Kweenie of hier echt animo voor is, inkoopactie wordt denkik pas rendabel als er minimaal 10 mensen meedoen. Want verzendkosten van de inkoopactie starter naar je huis zijn ook minimaal €5

Verwijderd

>:) Of je zet er een zwaar AMD koellichaam op als passieve koeler.. ;) Moet makkelijk kunnen voor een server met celeron processor :7

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Op zaterdag 25 mei 2002 23:38 schreef Devil het volgende:

[..]

Nah, ik heb dus geen CPU tempmeter erop zitten...
Maar ik kan em gewoon aanraken en wordecht niet warm, iets van 30 graden hooguit...
Dat pompje weetik geen precieze capaciteit van, maar ik kan wel een flinke werveling in men reservoir bouwen, ceht wel een paar honderd l/uur...
(mijn hele systeem hangt in elkaar met slang van 5 mm dik :))...

Mijn koeling is ook lekker plat, nog geen 2 cm

MAAR MIJN POMPJE MAAKT WEL ERGE HERRIE!!!
(daarom ga ik em binnenkort omwisselen...)

Electronics development

Verwijderd

Topicstarter
nog meer tips whatever?

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Vrienen hebben die mateel techniek doen :P

Verwijderd

Topicstarter
tja, dat doen vrienden van 14 niet ;)

Verwijderd

ik heb nog wat blokkies zonder bevestiging liggen, onze productie ligt ff in het water maar ik heb wel halve blokkies voor je, als je de bevestiging zelf bouwd mag je er een hebben voor €20,-

check hier!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 mei 2002 22:08 schreef Genius_P het volgende:
ik heb nog wat blokkies zonder bevestiging liggen, onze productie ligt ff in het water maar ik heb wel halve blokkies voor je, als je de bevestiging zelf bouwd mag je er een hebben voor €20,-

check hier!!!
u have meel :Y)

Verwijderd

ok dan mensen, ik heb even met mijn partner gebeld en we hebben nog 11 blokkies zonder bevestiging liggen, die gaan er dus uit voor 20 euro per stuk excl. verzend kosten!

als je interesse hebt mail me ff op Genius_p@hotmail.com

heb nu al 2 mensen geloof ik:

bad pinquin
masteroverdrive

wie o wie maakt ons los :)

blokkies

Afbeeldingslocatie: http://grimpie.freeservers.com/images/koelblok_set1.jpg

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

op m site staat nu een pic van de radiator en het blok, het is een lycos site, ik weet niet hoeveel bezoekers ie kan hebben, maar als ie down gaat weet je waar het aan licht. binnenkort vind je wel een topic met uitgebreid foto's.

Verwijderd

Topicstarter
is dat nouw met 'deksel' of zonder?

Trouwens, heeft iemand hier zin om een inkoopactie te organiseren van die 8 euro pompjes?

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op maandag 27 mei 2002 19:54 schreef MasterOverdrive het volgende:
is dat nouw met 'deksel' of zonder?

Trouwens, heeft iemand hier zin om een inkoopactie te organiseren van die 8 euro pompjes?
Als jij animo gaat polsen en het zijn minstens 10 mensen en maximaal 25, dan wil ik de actie wel regelen.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:14

Wimo.

Shake and Bake!

Op maandag 27 mei 2002 13:11 schreef Genius_P het volgende:
ok dan mensen, ik heb even met mijn partner gebeld en we hebben nog 11 blokkies zonder bevestiging liggen, die gaan er dus uit voor 20 euro per stuk excl. verzend kosten!

als je interesse hebt mail me ff op Genius_p@hotmail.com

heb nu al 2 mensen geloof ik:

bad pinquin
masteroverdrive

wie o wie maakt ons los :)

blokkies

[afbeelding]
Kom je nou mee aan :P Ik heb maybe de bevestiging van de mijne nog wel ergens.. als er intresese is kan ik mijn (p4) bevestiging van dit blok wel laten zien..

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

Op zaterdag 25 mei 2002 17:56 schreef MasterOverdrive het volgende:
neej kijk, ik ga mijn server aan de muur hangen
ok, jou avatar klopt inderdaad...

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 21:14 schreef krekrrr het volgende:

[..]

ok, jou avatar klopt inderdaad...
:? WAT? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 20:03 schreef Devil het volgende:

[..]

Als jij animo gaat polsen en het zijn minstens 10 mensen en maximaal 25, dan wil ik de actie wel regelen.
[topic=507504/1/25]
Pagina: 1