prijsverlagingen intel p4

Pagina: 1
Acties:

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:45
zoals jullie misschien weten, verlaagd intel per 26 mei de prijzen van de pentium 4, vanwege de introductie van de nieuwe p4, met een fsb van 133mhz.
hier de link met de informatie: http://www.tweakers.net/nieuws/21720

nu vraag ik mij af of de winkels ook meteen de prijzen verlagen?
ofwel is het normaal om de prijs te verlagen, of verkopen ze eerst hun oude voorraad?

• SPOXER
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-06 13:01
Op zaterdag 25 mei 2002 14:44 schreef damster het volgende:
zoals jullie misschien weten, verlaagd intel per 26 mei de prijzen van de pentium 4, vanwege de introductie van de nieuwe p4, met een fsb van 133mhz.
hier de link met de informatie: http://www.tweakers.net/nieuws/21720

nu vraag ik mij af of de winkels ook meteen de prijzen verlagen?
ofwel is het normaal om de prijs te verlagen, of verkopen ze eerst hun oude voorraad?
Waren er dan geen p4's met fsb133

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 14:50 schreef SPOXER het volgende:

[..]

Waren er dan geen p4's met fsb133
Nope die waren er niet het is zo:

Eerst: 4 * 100 = 400Mhz Bus
Nu: 4 * 133 = 533Mhz Bus

• job
hmm idd, niet goed gekeken, maar in elkgeval gaan de prijzen nu naar beneden door de introductie van p4 2.6 en de 2.66.

maar nou heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
misschien iemand die in een pc shop werkt, en weet wat het beleid bij die winkel is

• SPOXER
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-06 13:01
wacht ik ook maar even voor nieuwe upgrade.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Die prijsverlaging was al 2 maanden geleden bekend en toen zag ik dat het net na/tijdens mijn examen was. Dus ik d8 koop een hele nieuwe pc met p4 als ik mijn examen haal. Ik heb die dan ook al helemaal samengesteld en wacht nu enkelt nog op de prijsverlaging van de cpu's.

Zelf hoop ik dat de prijzen volgende week vrijdag al zijn veranderd in de winkels. Van www.digiworldbv.nl bijvoorbeeld weet ik dat het een klein winkeltje is, met toch een groot assortiment. Dit betekent dus dat ze een kleine voorraad hebben en dus vrij snel kunnen gaan beginnen met de inkoop van de - inprijs verlaagde - pentium 4's.

Btw, 26 mei is morgen (zondag), is dat geen vage dag voor een prijsverlaging :?

• job
ja klopt, is idd een rare datum, maar het stond toch echt op tweakers.net, kijk maar bij de link.
in elkgeval. ik heb de prijslijst van quote van week 21 en 22 met elkaar vergeleken, en zij hebben wel de prijsverlaging door gevoerd. maar zij zijn ook importeur dus misschien dat zij niet met grote voorraden werken. alhoewel als je bij hun besteld heb je het de volgende dag al in huis

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bedoel jij quote.nl?

Informatique.nl
digiworldbv.nl
sww.nl
hebben hun prijzen al wel aangepast. Gistron.com nog niet.

Btw, die pentium 4 2.2ghz wordt voor $241,- (in dollar dus) verkocht per 1000 aan groothandelaren. Bij digiworld (zo'n beetje de goedkoopste zaak die ik ken, nadeel zonder voorraad) istie €365,-

$241 = €261,-
Er wordt dus door digiworld + groothandelaar zo'n €100,- extra gerekend (winst + klein beetje transportkosten + loonskosten). Das best veel
/me hoopte eigelijk op een prijsje van €320,-...
//edit: plaatje
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/pricetracker/26643.png

• job
ja ik bedoel quote.nl
heb de prijzen niet in mijn hoofd, maar ik geloof dat de p4 2.0 Ghz 303 euro was.

maar iemand nog een antwoord op mijn vraag?? zie in mijn eerste post. en ik bedoel dus of het normaal is om de prijsverlaging doortevoeren. of dat alleen de winkels met kleine voorraden dat doen?
Pagina: 1