Computer gaat niet meer van standby

Pagina: 1
Acties:

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
Ik heb hier een (groot)probleem.
Ik was aan het gamen UT en druk per ongeluk op de standby van me toetsenbord. Ik zag dat windows 98 de computer in standby zette. Ik wacht ff op dat ie klaar was en ik druk weer op die knop om hem weer ervan af te halen.
Deed hij dus niet :{ monitor deed een beetje vaag (qua beeld) komt soms een witte streep (verticaal) door het beeld heen (heel even)
• reboot; geen beeld
• nog een reboot: geen beeld
• computer uitgezet, ff wachten, computer weer aan gezet en geen beeld
• win98 bootflop erin gedouwt en reboot, weer geen beeld.
Langzamerhand begon er een stink lucht in me neus te komen. Ik ruik aan de computer, er was niks. ik ruik aan me monitor. Komt daar een stink lucht vanaf!! maar heter werd ie niet echt.
Ik heb de stroom er helemaal afgegooit.
Wie kan mij helpen om dat graf ding van de standby af te krijgen :? :?

specs:
• windows 98
• Logitech keyboard
• Iyama pro 454 19" monitor (die zo lekker begon te ruiken)

het kan dus niet zijn dat de vga kabel er niet in goed zat, want daar ben ik helemaal niet aangeweest het gaat dus puur om de standby.
en ik krijg helemaal geen beeld, ook geen bios enzo, gewoon totaal zwart scherm.

Verwijderd

Ik heb dit ook wel eens gehad, niet met standby modus, maar wel hetzelfde monitor probleem.

Waarschijnlijk is je monitor kapot.

Verwijderd

Probeer een andere monitor kijk of dat wel helpt :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> [forum=8] Denk dat het daar thuis hoort :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Dit had ik laatst dus ook (geen vreemde geuren oid) maar ik kreeg em dus ook niet van standby af. Ik ook alles geprobeerd: booten, stroom eraf, niets hielp. Nu wilde ik de monitor ff aan de andere pc hangen, dus ik haal de vga kabel eruit, stop em terug en hij deed het gewoon weer.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Stroomkabels uit PC en monitor trekken, en een minuutje of 10 er uit laten, wil wel eens helpen.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ik heb de stroom eraf gehaald, ff gewacht en nu werkt het gewoon weer :)

Verwijderd

Vraag ik me af waar die stink lucht dan van af komt.
Ruikte het een beetje naar kattezeik :r dan zou er wel is een condensatortje in je monitor naar de haaien kunnen zijn lijkt mij verstandig je monitor na te laten kijken . >:)

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 16:29 schreef vinkie het volgende:
ik heb de stroom eraf gehaald, ff gewacht en nu werkt het gewoon weer :)
Je beeldscherm is wel aangesloten op een geaard stopcontact? computerapparatuur is nogal gevoelig voor pieken in een stroomlijn, waar je dus minder last van hebt als je gebruik maakt van een geaard stopcontact.
Pagina: 1