Garantie IBM HD

Pagina: 1
Acties:

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-04 11:55
Ik heb hier een HD liggen die 't niet meer doet. Ik heb nog 1 jaar garantie op dat ding. Ik heb dus ff de site van IBM bezocht en kwam hier terecht http://www.storage.ibm.com/hdd/support/pre_rma.htm

maar als ik RMA wil aanvragen zoekt ie niet verder. Is dit de juiste adres of moet ik ergens anders een RMA aanvragen?

En hoe moet ik 't opsturen? Moet ik speciale verpakking kopen voor m'n hd als ik 't opstuur?

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-03 15:52

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Vaag dat het niet werk.
IBM heeft wel laatst z'n site overhoop gegooid, misschien dat dat er iets mee te maken heeft.

Maar over de verpakking. Ik heb zelf gebruik gemaakt van een PTT postpakket NR3 handig doosje te koop op het postkantoor.
IBM stelt enige eisen aan het versturen van HD's. Heb geen idee hoe moeilijk ze doen als je je er niet aan houdt.

Verwijderd

Moet wel in een speciale verpakking, een goede doos met darin een soort van dempingsmat. (als er snippers of dergelijke in zitten kunnen ze namelijk zo zeggen dat je geen garantie meer hebt)

• Tony_Montana
Link die ik gebruik is wel goed dus.. Maar waar kan ik speciaal verpakking kopen voor m'n hd?

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 14:54 schreef Tony_Montana het volgende:
Link die ik gebruik is wel goed dus.. Maar waar kan ik speciaal verpakking kopen voor m'n hd?
Nergens denk ik, je moet gewoon een goede en stevige doos hebben. Dan neem je van dat knappertjesplastic (weet de naam niet maar is denk ik wel duidelijk) dat doe je om je hd heen. Vervolgens druk je hem in de doos en taped deze GOED dicht.

• Tony_Montana
Ik heb net de RMA aangevraagd maar heb nog paar vraagjes. Moet ik er nog een brief bij doen wat de precieze klachten zijn? En moet ik het onder rembours sturen ? Bedankt vast voor jullie hulp..

• RuNnaH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Op maandag 27 mei 2002 21:51 schreef Tony_Montana het volgende:
Ik heb net de RMA aangevraagd maar heb nog paar vraagjes. Moet ik er nog een brief bij doen wat de precieze klachten zijn?
[..]
Als het kan, de testresultaten van de DFT.

[semi off-topic]
Ik begin nu moedeloos te worden van m'n Deskstar 60GXP's.
2 stonden eerst in RAID-0, eentje begint een vaag geluid te maken, alsof hij over foute sectoren wil lezen.-> Ging naar m'n server, en werkte weer na een disk erase.
Een nieuwe 60GXP erbij gekocht, zodat RAID-0 weer mogelijk was.
Een paar dagen later gaat de HDD in m'n server alsnog verrot. Die heb ik vandaag omgeruild, en die wilde ik weer in m'n RAID-0 hangen, vanwege het feit dat die nog nieuw is.
De oudste HDD ging naar m'n server. Net bestanden gekopiëerd, begint het afgrijselijke *kgg kgg kgg kgg* weer. |:( :'(
[/semi off-topic]

• Tony_Montana
De HD is 100% dood.. Ik kan er niks meer mee.. Dus ik hoef er geen briefje ofzo bij te doen?

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:34
nee

gewoon de rma invullen eventueel die dft codes bij toevoegen
goed duidelijk rma nummer op de doos

en versturen

getekend versturen!!
ik ben het vergeten vrijdag, kep er nu al spijt van
kost je paar euro meer..

PVoutput

Pagina: 1