Ram geheugen toewijzen als video geheugen?kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Zie topictitel.

Ik heb hier dus een voodookaartje, en ik wil graag 64mb extra geheugen aan het kaartje toekennen zodat ie a.h.w. meer videogeheugen heeft.

heeft iemand een proggie daarvoor?

Verwijderd

Nee kan niet. Dat is iets wat alleeen bestaat bij moederborden met een geintegreerde video kaart.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 25 mei 2002 14:12 schreef Hooi het volgende:
Nee kan niet. Dat is iets wat alleeen bestaat bij moederborden met een geintegreerde video kaart.
Inderdaad...jammer.

Misschien kun je wel geheugenuitbreiding kopen die je dan op de kaart moet prikken. Wat voor videokaart is het precies :?

Je kaart wordt er trouwens niet sneller van, meer geheugen erop prikken is alleen nuttig voor hogere resoluties en als je in games soms textures als witte vlakken ziet.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Ed.
dus als je in een game krijgt dat je het niet af kan spelen omdat je bijvoorbeeld meer dan een 4mb videokaart nodig hebt (en je hebt maar 2mb), dan gaat het feest simpelweg gewoon niet door?

dat kan ik bijna niet geloven :)

• Ed.
Op zaterdag 25 mei 2002 14:17 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Inderdaad...jammer.

Misschien kun je wel geheugenuitbreiding kopen die je dan op de kaart moet prikken. Wat voor videokaart is het precies :?

Je kaart wordt er trouwens niet sneller van, meer geheugen erop prikken is alleen nuttig voor hogere resoluties en als je in games soms textures als witte vlakken ziet.
Het betreft een voodooo 3 3500 (tv-out)

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Op zaterdag 25 mei 2002 14:18 schreef Rolex het volgende:
dus als je in een game krijgt dat je het niet af kan spelen omdat je bijvoorbeeld meer dan een 4mb videokaart nodig hebt (en je hebt maar 2mb), dan gaat het feest simpelweg gewoon niet door?

dat kan ik bijna niet geloven :)
Geloof het maar.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Termi
  • Laatst online: 19-08 14:50
Je hebt wel agp-apture size of zo iets :). Dit is als je een AGP kaart hebt, dat ie in je geheugen ook nog textures kwijt kan ;).

Tevens loopt de geheuen snelheid van de voodoo 3 op 166 Mhz, toch :? Dus dan zou in theorie ook je geheugen zo snel moeten lopen als je dit bij wilt houden :(. En dat is nu nog niet...

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 25 mei 2002 14:26 schreef Termi het volgende:
Je hebt wel agp-apture size of zo iets :). Dit is als je een AGP kaart hebt, dat ie in je geheugen ook nog textures kwijt kan ;).

Tevens loopt de geheuen snelheid van de voodoo 3 op 166 Mhz, toch :? Dus dan zou in theorie ook je geheugen zo snel moeten lopen als je dit bij wilt houden :(. En dat is nu nog niet...
Voodoo 3 kun je niet uitbreiden volgens mij...

Dus AGP Apture Size in je bios op 64M of 128M zetten (meer is niet nodig) en proberen. Werken games nu nog niet dan kun je nog nieuwe drivers proberen en anders aan een andere videokaart.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op zaterdag 25 mei 2002 14:26 schreef Termi het volgende:
....

correct, ik denk dat de performance ook dan een stukkie lager wordt als hij dat geheugen gebruikt.
En waarom zou je die 16MB kaart willen uitbreiden? Voodoo's hebben minder nodig dan hun concurenten met hun bandbreedte probs :9
Voorlopig kan je er nog mee toe, behalve de hoge resoluties dan :)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:53
Een voodoo 3 kun je idd niet uitbreiden
btw een voodoo3 3500 draait zelfs orgineel op 183 mhz. Die 166 is een voodoo3 3000

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Verwijderd

Er is wel een andere optie, als de driver het ondersteunt. Voor OpenGL heb je geen AGP ondersteuning nog. Pas de volgense versie van OpenGL misscchien.

Als je nu in de driver "PCI geheugen" kunt toewijzen kom je wat verder bij OpenGL spellen. Maar dan moet je wel weer een AGP kaart hebben denk ik, omdat dat volgens mij uit de AGP aperture komt.
Pagina: 1