Ik ben in het bezit van een p.c met een BCM-IM530 moederbord hierin.En daar zit een AMD k6/3-450mhz cpu op.Nu ik heb een Intel Celeron 700mhz/66.(1.7volt)cpu liggen.Kan ik deze AMD cpu vervangen door deze snellere "Celeron"???.Daar dit socket 7 moederbord kan ingesteld worden op minimaal 1.8 volt.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 15:15
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
nee celeron is een socket 370
kan dus niet
kan dus niet
Het kan wel als je het moederbord ook vervangt door een Slot1/Socket370 plankOp zaterdag 25 mei 2002 14:01 schreef VERMEULEN het volgende:
Ik ben in het bezit van een p.c met een BCM-IM530 moederbord hierin.En daar zit een AMD k6/3-450mhz cpu op.Nu ik heb een Intel Celeron 700mhz/66.(1.7volt)cpu liggen.Kan ik deze AMD cpu vervangen door deze snellere "Celeron"???.Daar dit socket 7 moederbord kan ingesteld worden op minimaal 1.8 volt.
Tijd voor een nieuwe mamaplank 
Celeron processor is heel ander principe, zal nooit op een Super7 plank werken. Ik vraag me trouwens af welke sneller is, op FPU misschien de celeron, maar overall is de AMD volgens mij nog wel eens sneller ook...
Weet ik niet zeker, verschil in Mhz is ook best groot.
Celeron processor is heel ander principe, zal nooit op een Super7 plank werken. Ik vraag me trouwens af welke sneller is, op FPU misschien de celeron, maar overall is de AMD volgens mij nog wel eens sneller ook...
Verstuurd vanaf mijn Computer®
die AMD is nooit en te nimmer sneller dan de celeron.Op zaterdag 25 mei 2002 14:39 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Tijd voor een nieuwe mamaplank
Een celeron op gelijke snelheid is volgens mij ongeveer even snel, maar een celeron 700 loopt 'm er toch wel gigantisch uit. Tevens is die Celeron 700 ook nog redelijk over te clocken.
Ik heb eens gelezen dat een K6-3 aardig kon meekomen met een P3, dus ik vraag het me af.Op zaterdag 25 mei 2002 14:46 schreef SH007 het volgende:
[..]
die AMD is nooit en te nimmer sneller dan de celeron.
Een celeron op gelijke snelheid is volgens mij ongeveer even snel, maar een celeron 700 loopt 'm er toch wel gigantisch uit. Tevens is die Celeron 700 ook nog redelijk over te clocken.
Mwah, even madonion gecheckt, celly 700 is daar in ieder geval wel sneller. Of het de moeite waard is? Ik weet het niet... Het scheelde relatief weinig..
Verstuurd vanaf mijn Computer®
K6/3 is sneller dan een Celeron op gelijke kloksnelheid, maar een P3 kan ie net niet bijbenen. een Celeron heeft als nadeel die slome FSB van 66MHz, terwijl de K6/3 daar met 3 laags cache en een 100MHz FSB makkelijk overheenwalst. P3 houdt ie niet bij, aangezien de P3 ook een 100MHz FSB heeft.
Heb hier een K6/3+ 450, die als ie op 5.5x100 draait met gemak een Celeron 500 @ 7.5*75 inhaalt (beide VIA borden overigens).
Heb hier een K6/3+ 450, die als ie op 5.5x100 draait met gemak een Celeron 500 @ 7.5*75 inhaalt (beide VIA borden overigens).
Pagina: 1