[win 98 2nd] Windows opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Beste mensen,

ik heb een probleempje:
Mijn windows begint steeds meer problemen te vertonen en nu wil ik windows 98 2nd edition opnieuw installeren.
Kan ik deze gewoon over de oude windows installeren zodat windows nog wel zijn register onthoud en alle programma's laat zoals ze zijn? Of heeft dit totaal geen effect om de problemen op te lossen?

Verwijderd

Kun je doen, meestal lost dat het probleem niet op. Tenminste dat is mijn ervaring. Ik zou voor een verse install gaan.

Verwijderd

Vers vanaf flop is de enige manier om zeker te weten dat je geen troep meeneemt.

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

smallboy

N/A

Ik heb dat ook eens gedaan, windows er weer overheen, maar dat helpt voor geen meter...format c: is de beste manier om van je problemen af te komen. Het nadeel daarvan is wel dat je meestal erachter komt dat je toch nog vergeten was iets te backuppen.

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 13:55 schreef smallboy het volgende:
Ik heb dat ook eens gedaan, windows er weer overheen, maar dat helpt voor geen meter...format c: is de beste manier om van je problemen af te komen. Het nadeel daarvan is wel dat je meestal erachter komt dat je toch nog vergeten was iets te backuppen.
Dat kun je voorkomen door de Oude Windows-dir en de Program Files-dir te renamen en pas te verwijderen na de nieuwe install.

• FireArrow
Op zaterdag 25 mei 2002 14:01 schreef René vd Veen het volgende:

[..]

Dat kun je voorkomen door de Oude Windows-dir en de Program Files-dir te renamen en pas te verwijderen na de nieuwe install.
Ik neem aan dat ik de inhoud van de oude windows-dir etc. nog moet overkopieren naar de nieuwe windows dir voordat ik 'm verwijder?

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 14:10 schreef FireArrow het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ik de inhoud van de oude windows-dir etc. nog moet overkopieren naar de nieuwe windows dir voordat ik 'm verwijder?
Nee, als je Windows 98 er overheen wil zetten, moet je alles gewoon laten staan.

Begin je opnieuw kun je de ouder dir's renamen en na de installatie eventueel dingen gaan terug zetten. Denk aan je dekstopsettings, mail enz.

• FireArrow
Was ik vergeten te zeggen:

de internet explorer loopt al vast als je ook maar 1 letter in de URL balk invoert... (ook bij Uitvoeren)

EXPLORE heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina veroorzaakt in module WININET.DLL op0167:761b14bf

Verwijderd

Hallo!
Dit probleem heb ik dus ook. Een letter invoeren en dan crash tie en dan geeft ie die fout met wininet.dll . Dit is niet alleen bij IE maar ook als ik start -> uitvoeren doe, en als ik in de navigatiebalk van Verkenner wat ga tiepen ook.
Ik draai met win98se op een p2 met IE6 sp1.
Ik heb al een herstel gedraaid van IE6 maar dan boot win98 niet meer.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

s0ld44t,

Goed gezocht hoor - maar in dit geval is het gemakkelijker als je even een nieuw topic opent met de concrete informatie over jouw specifieke probleem :)

Kijk ook even wat de resultaten zijn als je in safemodus boot, wat geheugentesten (met memtest86) opleveren en wat een spyware scan zegt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.