• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 15:59

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Zo, het is weer eens tijd voor de half-jaarlijkse nieuwe mobiele telefoon. Heb vorige jaar November een Siemens C45 aangeschaft en die wil ik nu aan mijn vriendin geven met een pre-pay sim kaartje. Ikzelf wil dan van mijn Vodafone abo af wat ik inmiddels al een jaartje of 2-3 heb.

Ik ben nu aan het denken om overstappen op O2, en dan wel een 300 of 360 abonnement. Hierbij wil ik dan een nieuwe gsm natuurlijk. Nu is mijn oog gevallen op of de Ericsson T68i of dat NEC toestel van die i-Mode reclame (en dan natuurlijk in combo met een KPN abonnement natuurlijk). Welke van de twee zou jullie voorkeur hebben? Heeft iemand een van deze toestellen en kan je hier dan even wat commentaar op geven? Dingen zoals hoe degelijk het ding inelkaar zit, of het menu lekker logisch is. Of het scherm goed af te lezen is, enzovoorts.

Volgende vraag is natuurlijk waar ik deze telefoons het goedkoopste zou kunnen aanschaffen. Mijn huidige heb ik als los toestel aangeschaft nadat mijn Ericsson T28s overleden was.

Alle commentaar is natuurlijk welkom! :)

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 21:44
Ik denk dat je eerst moet realisreen of je en goed of brak netwerk wil. Die T68 heeft natuurlijk gafe features maar op een brak netwerk is dat ook maar niks toch? Die I-mode is heel wat anders, dichtgeklapt is die zo groot als een 3310, wel gaaf display en mooie beltonen.
Denk ook eens na of je voor het product i-mode gaat of voor de telefoon.

no comment

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

t68i, zou ik voor gaan. Imode geval is veelste groot.

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Ik ga in de eerste instantie voor een nieuwe telefoon. Een van de 'vereisten' is dat ik eens een keer iets wil met een kleurendisplay en leuke mogelijkheden.

Ik weet niet in hoeverre O2 brak is ofzo. Ik ben altijd tevreden geweest over KPN en Vodafone. Maar ik wil dus geen grote bedragen meer uit gaan geven voor een los toestel. Dus ik heb de keuze uit blijven bij Vodafone en een lost nieuwe toestel aanschaffen -> duur. Of switchen van abo en dan eventueel KPN -> EUR 199, of een andere provider.

Als i-Mode nu iets is wat gaat blijven dan zou ik het wel interessant vinden, maar ik denk dat het te vroeg is om conclusies hierover te trekken. Het is dus enigzins een risico.

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 09:44

Bluppy2

Hip!

02 is toch Telfort???
Ik heb nu al een flinke tijd dat mobieltje van de postbank, en ik heb gewoon overal ontvangst en geen klachten... Volgens mij valt de kwaliteit van o2 wel mee :)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Dat dacht ik nu ook. Okay, Vodafone/KPN zal misschien iets beter zijn, maar is O2 nu zo slecht dat je zegt niet doen?

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-03 18:15
Ik heb al 3 jaar Telfort/o2. Weinig problemen mee gehad.
Zou zeker doen als ik jou was. Kwaliteit is gewoon goed!

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 14:15 schreef Sixkiller het volgende:
Ik ga in de eerste instantie voor een nieuwe telefoon. Een van de 'vereisten' is dat ik eens een keer iets wil met een kleurendisplay en leuke mogelijkheden.
Ik hoop dat deze in Nederland komt:

Samsung SGH-S100
Afbeeldingslocatie: http://handy.samsung.de/images/produkte/sghs100_m.jpg

Specs:Samsung (Duitsland)

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Zelf zou ik voor de Ericsson T68i met een KPN abbo.
Kijk eens voor het nieuwe Hi Profile abbo waarbij je zelf je belminuten en smsjes kan indelen en je mag ze nog 2 maanden meenemen ook :9

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 21:50

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik zou voor de T68i gaan. Omdat iMode nog niet echt doorbreekt, omdat het NEC-toestel er één is met zeer weinig functies, en omdat iMode gewoon nog teveel kost. Die NEC doen ze alleen maar bij het abonnement omdat het op het moment het enige beschikbare iMode toestel is in Nederland, en niet omdat het zo'n geweldig toestel is! En daar komt nog eens bij dat ik persoonlijk een hekel heb aan telefoons met klepjes, omdat die relatief snel kapot gaan.
De T68i daarentegen barst van de functies, heeft een duidelijker beeldscherm, geen klepje, kortom, is gewoon een stuk mooier dan dat toestel van NEC, zowel technisch als van uiterlijk (vind ik zelf dan). Het enige waar ik niet kapot van ben is O2 als netwerk, omdat ik zelf zeer slechte ervaringen heb met Telfort. Ik heb nu BEN zelf al een paar jaar, en dat werkt gewoon p'fect. Dus ik zou alleen nog even afwegen welk netwerk je erbij kiest, als ik jou was.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Het I-mode toestel is het meest budget I-mode toestel wat er is, en meer niet. Het is gewoon een karig ding dat veel te groot is, en meer stroom trekt dan een bouwlamp :)

Ding heeft maar 256 kleuren (dat zijn er weinig, ik heb een t68 met zo "veel" kleuren), maar aangezien je fototjes via de I-mode wil binnensleuren(liefst van mensen die in je pool plassen :P) wordt het een beetje pijlijk duidelijk.
Ik d8 eerst dat het toestel zo groot was als een motorola, maar dat viel flink tegen toen ik hem in handen kreeg :)

Ik zou duidelijk voor de T68i gaan, of anders voor de Samsung T, S of V-100's.
Oh trouwens waarom niet voor de T68m, ik vind de rubberen achterkant toch wel een duidelijke pre.

Verwijderd

gwoon voor de Ericsson T68i gaan!!
die I-mode is veel te lomp!!

en neem BEN!!-----
goedkoop en goed bereik!
B-)

Verwijderd

Als je de specs van de T68 tegenover die van dat i-mode ding zet zie je zo welke het beste bij je past.

De T68 is een top telefoon. Dat i-mode ding heeft een paar ENORME trade offs.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 21:44
T68 i is wel een beetje een speelgoed ding.
T68 is okee, maar kijk in de verschillende topics wat het verschil is(display contrast enzo)

no comment

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-03 22:44

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Op zaterdag 25 mei 2002 21:57 schreef Martinus het volgende:
T68 i is wel een beetje een speelgoed ding.
T68 is okee, maar kijk in de verschillende topics wat het verschil is(display contrast enzo)
Liever een speelgoed ding dan een koelkast ding, eerlijk gezegd. Als je specifiek tussen die 2 wil kiezen zou ik zeker voor de T68 gaan. Als je toch om de 6 maanden naar een nieuwe telefoon zoekt heb je nog tijd genoeg om dan op de i-mode trein te springen (als het al doorbreekt)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Zo, om jullie even op de hoogte te houden. Uiteindelijk heb ik met Vodafone gebeld om eens te kijken wat zij te bieden hadden. Uiteindelijk hebben ze me een T68i aangeboden voor EUR 350,- (incl btw en levering binnen een dag) met een contractverlenging van 1 jaar. Lijkt me vrij gunstig.

Als ik van operator zou veranderen dan ben ik aansluitkosten kwijt, en nog 3 maanden kosten aan Vodafone i.v.m. opzegtermijn. Uiteindelijk ben ik dan ongeveer hetzelfde kwijt maar nu zit ik nog steeds bij Vodafone (naar mijn mening een van de betere operators).

Bedankt iig voor alle tips en hints. Kan mijn vriendin nu eindelijk mijn C45 overnemen.
Pagina: 1