Heb gister me moederbord en vidkaart weereens onder handen genomen, daarbij wat heatsinkjes vervangen enzo, fannetjes opniew geplaats, koelpasta opnieuw gesmeerd, en besloot dat warme chippy op de hoek van me kyro2 kaart maar eens te koelen omdat ie altijd zo warm werd, (is voltage chip?) wat blijkt nou, nu draait me kyro2 al enig uurtje op 200mhz zonder lockups..! en dat chippie word niet zo heet meer..zijn er meer mensen die hier meer van weten?
Cool, is dat net zo'n 'chipje' als gebruikt wordt in het 'voedingsgedeelte' op een mobo voor je CPU (je weet wel, wat 2,3 of 4 phase kan zijn)? Ik heb zelf geen Kyro II (meer) maar ik weet nog wel dat het een hele prestatie was als iemand hem op of over de 200MHz kreeg
.
Is idd net zo'n chippie en heeft idd dezelfde functie. De Kyro2 is amper over te klokken, hoe goed je em ook koelt. Waarschijnlijk zakt de heleboel in omdat dat ene chippie te warm wordt en z'n taak weigert te doen na een tijdje.
Heb hier nog een moederbord met een gat erin waar nog een aantal van die sinkjes op zitten
Heb hier nog een moederbord met een gat erin waar nog een aantal van die sinkjes op zitten
Hmz, hij word wel aanzienelijk koeler, zal vanavond wel even pics maken, heb me hele mobo ook weer onderhanden genomen