----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----
Op zaterdag 25 mei 2002 13:26 schreef merijnen het volgende:
ik denk haast niet dat het helpt, omdat 't gewoon aan je processor en geheugen ligt, dat die niet verder omhoog willen. Maar word ie een beetje warm, of echt heet? Maar je kan natuurlijk altijd proberen om 'm actief te koelen, is altijd beter natuurlijk
hij wordt echt heet. dus ik ga dat ding erop zetten. weet iemand toevallig hoe ik dat oude ding eraf moet halen??Op zaterdag 25 mei 2002 13:49 schreef VeldKoe het volgende:
735 staat bekend om snel warm wordende chipset, wat verder overklokken betreft zou dit zeker kunnen helpen
Enne gebruik GEEN dubbelzijdig plakband. Tenzij je met de brandblusser van papie en mammie wil spelen natuurlijk.
Proud member of Tacopsclan [CLS]
Bij een molex? Das zo'n stroomstekkertje dat ook in je hd en cd-rom gaat.Op zaterdag 25 mei 2002 14:06 schreef Yoman het volgende:
nog een probleem, ik zie niet waar ik stroom kan krijgen. iemand enig idee hoe ik dat moet oplossen??
Geel is +12 volt,
Zwart is aarde.
ik bedoelde dat ie waarschijnlijk origineel vastzit met dubbelzijdig plakbandOp zaterdag 25 mei 2002 14:07 schreef Interstice het volgende:
Enne gebruik GEEN dubbelzijdig plakband. Tenzij je met de brandblusser van papie en mammie wil spelen natuurlijk.
dus gewoon eraf trekken denk
Verwijderd
Dan met een draaibeweging eraf schuiven naar de zijde met het meeste ruimte.
Niet trekken, want dat kan wel eens misgaan.
Kheb ooit gelezen dat, als men thermal adhesive heeft gebruikt(Warmte geleidende lijm van bijv. ArcticSilver), dat het in het vriesvak los komt.
Gewoon een 40MM of 50MM fannetje (weet niet hoe groot die sink is) en die weer op je systemfan connector op je mobo aansluiten, of op een molex..
Verstuurd vanaf mijn Computer®

brak plaatje, is gemaakt met mn scanner
Precies wat ik dus zei... Heb ik btw ook met mijn videokaart gedaan, had standaard ook geen fan, maar nu welOp zaterdag 25 mei 2002 17:48 schreef rival24 het volgende:
je kunt gewoon een fan in dat koelblokje wat er nu op zit schroeven..(gewoon de schroeven tussen de koelribben in draaien)
Ik zie schroeven. Get your screwdriver en haal die fan eraf, en schroef alleen die fan op het huidige koelblokje van je mobo.Op zaterdag 25 mei 2002 18:21 schreef Yoman het volgende:
ik heb dit coolertje, dus het is wel handig als ik dat oude ding eraf krijg:
[afbeelding]
brak plaatje, is gemaakt met mn scanner
Niet moeilijk
Eeeuhm, was het nou echt zo moeilijk om de fan op je huidige sink te schroeven?Op zondag 26 mei 2002 00:41 schreef Yoman het volgende:
ik heb dat gele ding er al afgesloopt. nu moet ik het kabeltje van de cooler wat verlengen en ik ben klaar.
Met een verloopje kun je trouwens die fan ook aan een molex hangen, dat is wel beter, je kunt beter zo weinig mogelijk fans aan je mobo hangen (kan je systeem instabiel maken).
Verwijderd
Verwijderd
heb het nu toch al los. en het is de 2e fan die aan mn mobo komt, er kunnen er maar 2 aan. dus het zal wel niet veel instabieler worden.Op zondag 26 mei 2002 00:43 schreef W3ird_N3rd het volgende:
[..]
Eeeuhm, was het nou echt zo moeilijk om de fan op je huidige sink te schroeven?
Met een verloopje kun je trouwens die fan ook aan een molex hangen, dat is wel beter, je kunt beter zo weinig mogelijk fans aan je mobo hangen (kan je systeem instabiel maken).
Dan koop je toch gewoon weer een krachtigere voedingOp zondag 26 mei 2002 00:43 schreef W3ird_N3rd het volgende:
[..]
Eeeuhm, was het nou echt zo moeilijk om de fan op je huidige sink te schroeven?
btw, op 230W draaide de K7S5A bij mij, dus als je 300W hebt kan je er wel flink wat fans bij gooien
Verwijderd
Mjah, als het voor mij echt uit zou maken had ik ff een 40x40mm gekocht en die erop gezet, maar ik haal de 150 al, en 166 trekt m'n mem niet.Op zondag 26 mei 2002 00:46 schreef mdusink het volgende:
ff makkelijke uitkomst. Laat dat gele ding erop zitten, plak er geleiden spul tussen en plaats daar weer een koelblok op. Het koelt niet geweldig, maar bespaart tijd en eventueel gekloot (zoals je mamaplank ombrengen. Ook als je daar nog een fan opzet, ben je denk ik erg klaar. Het oppervlakte van het koelblok is best groot namelijk.
van 12:00 tot 17:00 gotten en gamen. daarna voelt het ding al warm. aan 1 kant een beetje omhoog wrikken. draaien tot je voel dat ie loszit en het er dan aftrekken.Op zondag 26 mei 2002 00:45 schreef J.A.M.F. het volgende:
Hoe ging hij eraf? Was het met 'kauwgum' spul vastgeplakt? Heb je de haardroger gebruikt? Tel us all..!
het zit vast met dubbelzijdige tape.
<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>
Verwijderd
bij mij reset ie al als ik um een dag op 147 heb staan.Op zondag 26 mei 2002 00:49 schreef Masterdam het volgende:
[..]
Mjah, als het voor mij echt uit zou maken had ik ff een 40x40mm gekocht en die erop gezet, maar ik haal de 150 al, en 166 trekt m'n mem niet.
Op zondag 26 mei 2002 00:51 schreef J.A.M.F. het volgende:
Kewl, houdt ons op de hoogte van je vorderingen. Wat was je systemtemp? (Andere temperatuur die door MBM gegeven wordt, niet die -4 aangeeft, maar iets boven kamertemperatuur. 25-30graden)
Het gaat erom dat al die power door je mobo moet...Op zondag 26 mei 2002 00:47 schreef Masterdam het volgende:
[..]
Dan koop je toch gewoon weer een krachtigere voeding
btw, op 230W draaide de K7S5A bij mij, dus als je 300W hebt kan je er wel flink wat fans bij gooien
Was een keer iemands pc instabiel van geworden, topic weet ik zo niet meer
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
Verwijderd
Ik heb maar een 1Ghz@1.1Ghz/147FSB ,maar bij mij is de CPU 41 en de chipset 27graden. Heb je ook een HSF die de hete lucht op je chipset dumpt?
Ik was al van plan een airduct rondom de cpu te maken richting uitgang. Zodoende wordt ook de chipset van de warme lucht verlost.
Is dat je 'after the mod' screenie?
mn copmuter staat in een kast van mn bureau waar de achterkant uit is dus hij wordt nogal heet. als dit allemaal niet helpt haal ik hem daar uit en zet ik um ergens anders. heb even geen plaats, maar die moet ik dan maar maken.
Verwijderd
Verwijderd
dit mobo heeft geen chipset-sensor....Op zondag 26 mei 2002 20:34 schreef J.A.M.F. het volgende:
Ik geloof dat je CPU 49 graden aangeeft en je chipset 36?
Ik heb maar een 1Ghz@1.1Ghz/147FSB ,maar bij mij is de CPU 41 en de chipset 27graden. Heb je ook een HSF die de hete lucht op je chipset dumpt?
Ik was al van plan een airduct rondom de cpu te maken richting uitgang. Zodoende wordt ook de chipset van de warme lucht verlost.
Is dat je 'after the mod' screenie?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=27&t=001070
mijn stabiel word onstabiel als m'n fsb @ 133/133 staat. en er blijkt dat er dubbelzijdige tape tussen de heatsink en chipset zit. Ik ga dus denk ik de chipset eraf halen, daar koelpasta tussendoen en dan weer alles op 133 / 133 zetten. Misschien gaat dat helpen :
The other possibility is due to the chipset's heatsink. If you remove the heatsink, you will notice that a double sided tape is used instead of thermal paste. The double sided tape is a bad conductor of heat and it will trap the heat of the chipset (that is why when you touch the heatsink, it feels cool). Remove the tape and apply thermal paste onto the surface of the heatsink and attach the heatsink by using two droplets of super glue on two diagnoal corners of the chipset (it might be difficult for you to remove the heatsink, so do it carefully).
bij mij voelt helemaal niet koud. ik kan der bijna een ei op bakken dus dat gaat voor mij de oplossing niet bieden.Op maandag 27 mei 2002 15:59 schreef Newjersey het volgende:
hier staat iets @ ocworkbench wat ik heb gelezen.
http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=27&t=001070
mijn stabiel word onstabiel als m'n fsb @ 133/133 staat. en er blijkt dat er dubbelzijdige tape tussen de heatsink en chipset zit. Ik ga dus denk ik de chipset eraf halen, daar koelpasta tussendoen en dan weer alles op 133 / 133 zetten. Misschien gaat dat helpen :
quote:
----------------------------------------------------------------------------
The other possibility is due to the chipset's heatsink. If you remove the heatsink, you will notice that a double sided tape is used instead of thermal paste. The double sided tape is a bad conductor of heat and it will trap the heat of the chipset (that is why when you touch the heatsink, it feels cool). Remove the tape and apply thermal paste onto the surface of the heatsink and attach the heatsink by using two droplets of super glue on two diagnoal corners of the chipset (it might be difficult for you to remove the heatsink, so do it carefully).
----------------------------------------------------------------------------
Verwijderd
gewoon koelblok eraf halen, beetje koelpasta ertussen ( artic silver) op de hoekjes secondelijm, en tot slot een cooler erop en hij is niet warm te krijgen
ff offtopic, wat is die eerste temp in mbm (10 graden)
heb ik ook, weet alleen niet waar die van is
get rich or die try'in
zal wel niks zijn, tis wel heel knap dat er iets is dat kouder is dan de "omgevingstemperatuur" en als die bij jou ook 10 gr. aangeeft dan is het zeker niks.Op maandag 27 mei 2002 17:53 schreef ModmaN het volgende:
ff offtopic, wat is die eerste temp in mbm (10 graden)
heb ik ook, weet alleen niet waar die van is
ik heb dat mobotje net, als die chipset zo warm wordt (ik ga er vanuit dat daardoor m'n systeem onstabiel is), kan ik hem dan niet gewoon terug sturen?
Verwijderd
Verwijderd
Straks wat TIM ertussen en hoekjes met secondenlijm aantippen. Heb geen thermal adhesive in de buurt.
Koelen heeft altijd zin, effect kan minder zijn. 147 liep ok, maar 150 is nog niet bereikt. Kijken of het invloed heeft. Anders ga ik andere AGP-kaart proberen (Elsa 511 GF2MX ipv Elsa Gladiac GTS2) , ook soundkaart eens eruit laten. (Aureal Vortex SQ2500)

het begon goed!!

uiteindelijk scheelde het 2 graden, maar alle kleine beetjes helpen.
ga ik nu proberen.Op donderdag 30 mei 2002 00:21 schreef J.A.M.F. het volgende:
Gefeliciteerd. Heb je al overklok geprobeerd? Hogere FSB? Of langer stabiel op 147?
Inderdaad. Die chipsetmod heeft alleen zin als de warmte van de chipset niet aan de heatsink doorgegeven wordt. Wanneer de heatsink heet is wordt de warmte juist WEL goed doorgegeven.Op maandag 27 mei 2002 17:10 schreef Yoman het volgende:
[..]
bij mij voelt helemaal niet koud. ik kan der bijna een ei op bakken dus dat gaat voor mij de oplossing niet bieden.
Mijn ervaring met verschillende K7S5A borden is dat bij de ene de heatsink wel warm wordt en bij de andere niet.
Mijn K7S5A loopt probleemloos op 150 mHz met de originele "plakband" er nog tussen en een 486 fan op de heatsink. Bij een andere heb ik de heatsink vervangen door de Zalman NB32-J (zie pricewatch). Bij deze heatsink wordt thermal adhesive bij geleverd.
Dus:
Wordt de heatsink niet warm --> voer de chipsetmod uit. kijk uit met secondelijm want dit veroorzaakt vaak een redelijk dikke laag tussen de chipset en heatsink. Hierdoor heb je veel koelpast nodig wat niet bevoordelijk is voor de warmte geleiding.
Wordt de heatsink wel warm --> schroef er een oude 486 fan op.