Toon posts:

Geen dcc door Sygate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleeeeeeempje...
Ik heb mijn chello i-net verbinding gedeeld doormiddel van het proggie Sygate 3.1. Mijn probleem is dat als ik op IRC zit, ik geen dcc'tjes kan sturen of een dcc chat kan maken. DCC ontvangen is echter geen enkel probleem

Waar ligt dit aan?

Ook ICQ valt telkens uit....

Please gimme some help....

Verwijderd

Voor DCC kan ik je (nog) niet helpen, maar voor dat ICQ gebeuren moet je eenst je firewallrules aanpassen!

in de dir van sygate staat een file genaamd
apprule.cfg , open die maar eens met notepad!

succes ermee!

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
Of probeer WinGate eens hoef je ook niet zoveel in te stellen :D

• XElD
  • Laatst online: 19:20
als je sygate 4 hebt hoef je ook haast nix in te stellen, en om te voorkomen dat icq uitvalt speciefieceer je bij sygate 3.x in de apprule.cfg voor icq poort 4000 over tcp... als je sygate 4 hebt staat ie als ingesteld (en in sygate4 zit geen apprule meer, werkt daar iets anders.... makkelijker)

Neem dan icq en zet stel m in op firewall en specificeer listen to incoming events on port 4000 to 4000...
(dit werkt niet met sygate 3.x en win2k (en linux maar daar is geen officiele icq voor, wel onofficiele) want dan werkt dns forwarding niet, bij sygate 4 is dit probleem weg)

Verwijderd

Topicstarter
Wingate heb ik geprobeerd, vond het een tamelijk schijt proggie...Ik heb apprule.cfg al es eerder open gehad maar ik kwam der geen wijs uit..ik wil gewoon dcc'e :)

• XElD
  • Laatst online: 19:20
http://www.sygate.com/support/cfgs/apprule.cfg

Download hier eens een nieuwere apprule.cfg (versie 1.9) hier staat support voor mirc DCC in, plaats over je ouwe heen en dan ff sygate restarten....
Pagina: 1