Toon posts:

Intel mobo oke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
...ik wil een P4 systeem of maybe-maybe een XP 2000+. NEE ik wil niet de discussie AMD/Intel, ik kies zelf wel.
Ik ben nu eerst op Intel aan het orienteren, da's dicht bij huis is is altijd goed bevallen.

Ik ga niet voor oc. Nu vraag ik me af... bij Alternate zijn de Intel-mobo's cheaper dan de Asussen. Voor i845E moet je Asus' P4B533 hebben, denk ik? Leuk voor toekomstige uitbreidingen.

Maar voor i845D ben je bij Intel goedkoper uit. Zijn Intel's eigen moederborden minder goed ofzo, why the pricediff??

Ik wil DDR, geen RDRAM, in eerste instantie niet OC, is ook later niet belangrijk.

PS. heeft iemand ervaring met Codegen-kasten?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, Intel mobos staan erom bekend erg stabiel te zijn, maar nauwelijks getweak toe te laten en niet enorm voorzien te zijn van features.

Asus is meestal even stabiel, maar heeft een stuk meer features- het is gewoon de vraag wat je wilt. Mijn voorkeur zou in dit geval uitgaan naar toch dat beetje extra voor de Asus- als ik weinig features en tweakability wilde zou ik ECS nemen, ook stabiel en kost in vergelijking geen zak.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ECS... daar had ik nog niet naar gekeken, thanks.... ben nu MSi aan het doorspitten

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:15

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ik wil je er wel op attenderen dat er van amd mobo's veel meer keus is en je bent goedkoper uit.
Met Intel is asus denk ik ook de beste keus.

Tweakers Discord

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 25 mei 2002 13:57 schreef tweakduke het volgende:
ik wil je er wel op attenderen dat er van amd mobo's veel meer keus is en je bent goedkoper uit.
Met Intel is asus denk ik ook de beste keus.
Eh, volgens mij snap jij de vraag niet- het ging om mobos van het merk Intel, niet een algemene mobo waar een Intel CPU op kan. En verder:
NEE ik wil niet de discussie AMD/Intel, ik kies zelf wel.
Laten we dat nou respecteren.

* dion_b denkt dat hij toch bij de K7S5A uitkomt, maar goed :z

Oslik blyat! Oslik!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Asus e.d. hebben volgens mij wel meer BIOS updates dan Intel.
Verder zijn Intel borden vaak gewoon no-nonsense borden. Ze werken. Punt.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Thanks for de replys... Intel is dus gewoon zoals ik het nu heb - werkt altijd, punt uit. En Asus zit daar erg dichtbij? Nou... dan denk ik dat ik naar Asus ga kijken... misschien wel handig al die extraatjes die op die boards zitten.

De keuze is tegenwoordig echt veel lastiger hoor, een jaartje of 1,5 geleden lag het allemaal wel wat duidelijker!!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 26 mei 2002 09:32 schreef RaViN het volgende:
Thanks for de replys... Intel is dus gewoon zoals ik het nu heb - werkt altijd, punt uit. En Asus zit daar erg dichtbij? Nou... dan denk ik dat ik naar Asus ga kijken... misschien wel handig al die extraatjes die op die boards zitten.

De keuze is tegenwoordig echt veel lastiger hoor, een jaartje of 1,5 geleden lag het allemaal wel wat duidelijker!!
Neuh, het is altijd al zo'n bende geweest, maar mensen zijn steeds meer op de hoogte geweest. Jaar of 1.5 geleden had je je overigens erg in de vingers kunnen snijden bij zowel Intel als Asus omwille van de beruchte Caminogate MTH-issue (vertaling in gewoon Nederlands: Intel bracht een nieuwe chipset uit voor P3 en RDRAM, de i820 Camino. Dit werkte redelijk (iets minder dan de oude BX), maar RDRAM was toen letterlijk 5x zo duur als SDRAM. Dus brengt Intel een chipje uit waarmee je SDRAM op de i820 kon aansluiten, de Memory Translator Hub. 2 problemen: 1- het was erg traag, het combineerde de hoge latencies van RDRAM met de langzame bus van SDRAM tot een performance dat 25% onder een BX met dezelfde SDRAM draaide. En 2- het was niet eens stabiel.
Ondertussen was ook op de 'gewone' RDRAM mobo's gebleken dat de i820 maar met 2 RIMM slots overweg kon, de 3e was niet stabiel te gebruiken.
Einde verhaal: alle mobo's met 3 RIMM slots moesten terug naar de fabriek om de 3e slot eraf te laten solderen en alle mobo's met een MTH werden (op kosten van Intel) omgeruild voor mobo's met een gelijke hoeveelheid RDRAM.)

Dus Intel heeft zo ook z'n blunders gehad. Maar momenteel is er niets aan de lucht met ze; ik zou er nooit eentje kopen, gewoon omdat de prijs/prestatieverhouding niet interessant is. Ze zijn net zo 'kaal' als ECS, terwijl ECS 35% minder kost, terwijl Asus, Abit en co maar een tikje meer kosten en veel meer features hebben.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben helemaal bijgepraat!

Het gaat nu tussen deAsus P4B533-V en de Epox 4G4A... ik denk dat het de laatste wordt... goedkoper en goed getest...

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:38
Op zondag 26 mei 2002 21:18 schreef RaViN het volgende:
Ik ben helemaal bijgepraat!

Het gaat nu tussen deAsus P4B533-V en de Epox 4G4A... ik denk dat het de laatste wordt... goedkoper en goed getest...
Je moet idd gewoon wat reviews en testen aflopen van de moederborden waar je uit wil kiezen en dan je conclusies trekken. Heb ik ook gedaan, persoonlijk vind ik het wel handig. Kies in ieder geval altijd voor een bekend A-merk (Epox en Asus zijn zeker A-merken).