Chello + Motorola kabelmodem probleem (technisch).

Pagina: 1
Acties:

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:56

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik zit hier dus met een zwaar klote probleem.

Situatie:
Buurman krijgt Chello aansluiting met Motorola kabelmodem (4100). Monteur werkt alles netjes af en de boel draait als een zonnetje.
Buurman gaat kabels even verleggen en niets werkt meer.
Uiteindelijk zijn we erachter gekomen, dat hij per ongeluk de stand-by knop heeft ingedrukt (wist ik veel dat die erop zat, de modem had ie op de kop opgehangen). Maar ok.
Toen alle lampjes weer brandde op het modem, heb ik er direct een router tussen gehangen, omdat ik ook een tweede PC wilde aansluiten. Router krijgt netjes IP-adres 10.59.*.* en alles lijkt te werken. Maar helaas, sindsdien werkt niets meer. Zelfs niet als je de PC met originele netwerkkaart rechtrstreeks op het modem zet.
Blijkbaar zit er dus toch iets dat het Mac-adres van de netwerkkaart bijhoudt.
Chello helpdesk gebeld. Die geeft als advies, dat de modem minimaal 6 uur moet uitstaan, zonder dat er kabels (coax + utp) aanzit. Het modem wordt dan vanuit chello gereset en dan zou alles weer moeten werken. Hier kom ik morgenvroeg pas weer achter.

Vraag:
Klopt het dat deze combinatie i.t.t. mijn combinatie (chello + com21) de beveiliging heeft, dat je alleen het meegeleverde netwerkkaartje kunt gebruiken?
Zoja, gaat het dan werken als ik dat Mac-adres van de netwerkkaart in de router zet (dat is toch spoofen, of niet?).
Kan ik zelf bij dit soort problemen de modem niet resetten ofzoiets, zodat ik niet die 6 uur hoeft te wachten als iets niet gaat werken?

Heeft iemand nog andere tips om dit probleem op te lossen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
als je een IP krijgt met 10.59. dan zit je waarschijnlijk met het probleem dat je in het provisioning systeem van chello zit.
Daarbij is het systeem compleet anders als dat van de Com21, dit is namelijk een docsis systeem.
Verder zou je eens kunnen kijken op http://192.168.100.1 Dit is de config van je kabelmodem, je kan hier logs e.d. zien. Eventueel kan je je kabelmodem hier ook resetten, duurt meestal ongeveer een uur voordat ie weer online is.
Het aparte is dat chello en je kabelmodem het macadres opslaan. En kijken of dat klopt. naja het is een beetje wazig verhaal maar als je nog vragen hebt dan moet je maar even mailen oid.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Chello heeft niet overal dat je een IP krijgt a.d.h.v. het mac adres van de netwerkkaart. Bij mij wel, een router krijgt dus niet altijd een IP adres, MAC adres van router spoofen met het MAC adres van de gekregen netwerkkaart is dan een oplossing (als de router dat ondersteund).

Verder lijkt het net of je een IP adres krijgt van het Brain netwerk van Chello (soort backbone van Chello). Ik weet niet hoe jouw IP adres eruit ziet maar je kan er vanuitgaan dat die van de buurman in de dezelfde range zit...

Verder kan het zijn dat je modem in e.o.a. loop zit. Stekker eruit fffkes w88 kan helpen. Ik heb ook al 1 keer gehad dat idd de chello helpdesk de modem vanafstand moest resetten... dat kan 1 uur duuren, dat kan 24 uur duuren!!!!

If the world didn't suck, we would all fall off!!!