Een paar kromme moderaties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Om te beginnen de Matrox Parhelia 512 die pas in augustus verkrijgbaar zal zijn. http://www.tweakers.net/nieuws/21907

Ik heb daar twee replies neergezet die ik beide erg vreemd gemodereerd vind.

De eerste is deze: http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=522010 Hier heb ik het over een eventuele verklaring van dat lange duren en dat het mij niet zo verbaast dat het spul er in augustus pas is. Met argumenten en al. Met moeite werd er een mager 2-tje uit geperst.
Beoordelingen: +1, +1: Inzichtvol, +1: Interessant, -1: Overgewaardeerd, -1: Overgewaardeerd, 0: Gemodereerd, +0.67: Interessant, +0.57: Informatief, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, Totaal: 2.24 / 10x
Mensen vonden het blijkbaar overgewaardeerd dat hij op +3 stond terwijl de post harstikke ontopic is en de spijker grotendeels op z'n kop slaat (imho)

Maar nu een post die er vlak boven staat van The Source: http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=522009 Deze heeft een score van 3, die trouwens ook met veel -1 en +1 gemod tot stand is gekomen.
En wat staat er in deze reply die qua onderwerp, namelijk de tijd dat die videokaart er komt, op die van mij lijkt:
Gepost door The Source vrijdag 24 mei 2002 - 00:52 Score: 3 (Interessant)
Volgens andere bronnen komen de eerste samples in juni en de final kaart in juli.
Een kreet die zelfs een klein kind kan doen. OK wel interessant, maar geen enkele onderbouwing of bronvermelding. Een hele loze kreet eigenlijk.
En loze kreten krijgen dus een +3 en goed onderbouwde posts een +2. Ja, heel logisch jongens....

Mijn andere reply in het Parhelia verhaal: http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=522018

Ik zeg dat het eigenlijk niet echt een zinnig nieuwsbericht is omdat de bron ontzettend vaag is. En ik vraag me af waarom tweakers.net het zomaar overneemt. Een zeer belangrijke vraag lijkt mij, die in mijn ogen royaal gemod diende te worden, want zeg nou zelf: Die bron van het bericht is vaag, en om daar een nieuwsdraad van te maken daar kun je je vraagtekens bij zetten.
Ik had gehoopt op een zinnige discussie, maar er kwam slechts een reply op en dat was een grapje.
Maar in plaats van opbouwend discusseren, gingen ze mijn post maar naar beneden stampen:
Beoordelingen: +1, -1: Overbodig, +1: Interessant, +1: Grappig, 0: Gemodereerd, -0.80: Overgewaardeerd, 0: Gemodereerd, -0.57: Overgewaardeerd, +0.50: Interessant, +0.44: Inzichtvol, +0.39: Inzichtvol, 0: Gemodereerd, Totaal: 1.96 / 12x
Is het nou zo hier op Tweakers dat de nieuws-bron niet meer relevant is, en dat jullie ieder verhaaltje dat er wordt neegekwakt voor zoete koek slikken???

Nu het topic over de Procase sponsoring, http://www.tweakers.net/plan/160

Ik stel een vraag over in hoeverre er is getekend voor deze bijeenkomst. Een interessante vraag lijkt mij.
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=522263

Floris beantwoordde deze vraag, http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=522276 en zijn reply kwam al snel op 2. Na een langere tijd kwam mijn reactie ook eindelijk op een 2 te staan. (lijkt mij wel zo eerlijk, een goede vraag die een interessant antwoord oplevert moet ook beloond worden)

En wat zie ik nu net? Staat mijn vraag op 0 - dubbelpost?
Welke #%%*()@ heeft dat gedaan? Ik kan mijn vraag nergens in de draad terug vinden, dus geen dubbelpost, anders had ik de vraag immers niet gesteld. Iets dat onmiddellijk hersteld dient te worden dus.. (tenzij het écht een dubbel post is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:30

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zaterdag 25 mei 2002 12:46 schreef svdmeer het volgende:
Mijn andere reply in het Parhelia verhaal: http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=522018

Ik zeg dat het eigenlijk niet echt een zinnig nieuwsbericht is omdat de bron ontzettend vaag is. En ik vraag me af waarom tweakers.net het zomaar overneemt. Een zeer belangrijke vraag lijkt mij, die in mijn ogen royaal gemod diende te worden, want zeg nou zelf: Die bron van het bericht is vaag, en om daar een nieuwsdraad van te maken daar kun je je vraagtekens bij zetten.
Je bent niet de enige die een dergelijke mening is toegedaan, maar het is nu eenmaal zo dat het reactiesysteem op de FP niet de beste manier is om je dat af te gaan vragen. Misschien dat een reactie in [forum=43] dan beter zou zijn, iets wat ook enkele andere gebruikers bedacht hebben. Zij hebben wel in dat forum een topic geopend en replies gekregen die jij niet kreeg.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:12

botoo

💀 too old to die young

svdmeer, zoals je weet is het moderatiesysteem verre van zuiver, een paar moedwillig verkeerde moderaties bepalen helaas al snel het eindbeeld ;(
Gelukkig kunnnen we hier vanuit TMF wel e.e.a. proberen te corrigeren, maar het blijft symptoombestrijding.

* botoo stroopt de mouwen op en gaat op weg . . .

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die one-liner die op 3 stond heb ik naar beneden gemod. Als hij er nou bij vertelde wáár hij het gehoord had...

Maar die eerste reactie van jou staat i.m.o. wel goed op 2.
Het is nu niet iets waar ik zelf niet op zou zijn gekomen. En dat ik er nu een heel andere kijk op de wereld van krijg, neh. :P

Vergeet niet: 1: is een normale reactie. 2: voegt al iets toe aan het artikel 3: de echt behulpzame reactie's, met links, onderbouwingen etc. 4: blow me away Smitty! Daar had ik nog nooit aan gedacht, wat een info. Etc *D

Als voor je 2e reactie: offtopic.
En ik hoef echt niet voor elke reactie een hypothese te zien :P Soms valt iets nog niet goed "te bewijzen" maar als je af en toe een scoop wilt hebben post je het wel. Speculatie heet zoiets. Net als de eerste posts over de specs. bij de laatste stond ook bij dat het officieel was.

Misschien denken de andere modders anders over je eerste artikel. De one-liner hoort in elk geval niet op 3, eerder op 1.

EDIT: en dat de reactie die je het laatst noemt op 0 dubbelpost staat komt waarschijnlijk doordat hij _onder_ de reactie staat die een antwoord geeft op die vraag. Mensen denken dan vaak automatisch dat hij ook later is gepost. +1 from Mecallie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Op zaterdag 25 mei 2002 15:59 schreef Mecallie het volgende:

EDIT: en dat de reactie die je het laatst noemt op 0 dubbelpost staat komt waarschijnlijk doordat hij _onder_ de reactie staat die een antwoord geeft op die vraag. Mensen denken dan vaak automatisch dat hij ook later is gepost. +1 from Mecallie :)
Dankje..maar nog niet voldoende, aangezien deze post 2x is gemod. Ik wil best accepteren dat het een dubbel post is, maar als ik volgens de tijd van de post de eerste was, is het geen dubbelpost en wil ik dar het hersteld wordt.
Hier is dus nog werk aan de winkel (mods?)

Waar staat trouwens de post die _boven_ mijn post staat?
Als deze post er idd is en op een later tijdstip er is, dan is _dat_ een dubbelpost. Ook werk aan de winkel (modjes?)

Misschien bedoel je dat stuk van TheGhostInc. Die is idd later gepost, maar heeft ook een iets andere inhoud, maar wel met dezelfde bedoeing. Als deze een score van 3 verdient, dan zou de mijne daar dus net zo goed op moeten staan. Dit klopt voor geen meter dus.

De moderatie van de posts mbt het artikel over de Parhelia zijn idd meer gebonden aan een mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Ik heb zojuist even gekeken, en er is niks aan die dubbelpost gebeurd.

Niet dat ik ga mierenneuken om 1 puntje, maar het gaat mij om een principe.

Als het écht een terechte dubbelpost is zou ik willen weten waarvan de dubbelpost is, maar als deze onterecht is (wat ik bijna zeker weet) dan moet er wat aan gedaan worden.

Femme heeft toch laatst zo'n 20 modjes aangenomen om dit soort dingen aan te pakken.
Waar zijn die :? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:29
Op maandag 27 mei 2002 00:32 schreef svdmeer het volgende:
knipje
Geef mij nu dan meteen die dubbel post aan en ik zal hem meteen controleren en corrigeren (indien nodig).

Mocht je dus over die 20 modjes beginnen, ik heb de laatste dagen niet veel tijd gehad om te kunnen modden dus het spijt mij als dat nadelig gewerkt heeft voor de totale moderaties. Mocht je vinden dat andere modjes zijn werk ook beter moeten doen zou ik zeggen dat je eens bekijkt hoeveel mensen er in totaal per dag reageren en hoeveel moderaties een LM er gemiddeld per dag maakt. Dan kan je daar zien dat die verhouding niet te overzien is. Dus een mismod kan er door komen. Het feit dat jouw dubbelpost niet aangepast is kan aan ons liggen maar het kan ook zijn dat ik DIT draadje niet heb gelezen en dat ik jouw reactie niet goed heb gelezen. Sorry dat ik zo uitval maar ik wil je niet beledigen ofzo maar tis eik al druk en vind je echt dat je benadeelt wordt kan je me altijd een mailtje sturen en dan zal ik persoonlijk controleren of het nodig is om in actie te komen.

PS de links die in de eerste post staan staan allemaal +1 of hoger en geen enkele op dubbelpost

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

* KeX gaat op zoek!

edit:

en ziet dat de recties van vrijdag zijn welke op maandag niet meer aan te passen zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op maandag 27 mei 2002 00:32 schreef svdmeer het volgende:
Femme heeft toch laatst zo'n 20 modjes aangenomen om dit soort dingen aan te pakken.
Waar zijn die :?
Persoonlijk heb ik dit weekend doorgebracht met andere dingen dan modden. Niet zozeer omdat ik niet wil, maar als je bezoek hebt wil je ook nog wel es andere dingen doen dan modden :P (* Rennie heeft dit weekend gevlogen in een klein vliegtuigje, nadat hij erachter kwam dat er een zweefvliegtuig-vliegveld op nog geen 2 Km weg is :D).

Femme heeft idd een aantal mensen de LM status gegeven om o.a. dit soort dingen te kunnen bijschaven, maar ook wij kunnen slechts een beperkt aantal moderaties uitvoeren, afgezien van het prive leven dat sommige mensen tussendoor ook nog proberen te voeren.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op maandag 27 mei 2002 09:42 schreef Renegade het volgende:

[..]

Femme heeft idd een aantal mensen de LM status gegeven om o.a. dit soort dingen te kunnen bijschaven, maar ook wij kunnen slechts een beperkt aantal moderaties uitvoeren, afgezien van het prive leven dat sommige mensen tussendoor ook nog proberen te voeren.
Tijd voor onderlinge synchronisatie dus. Als 20 mensen opeens allemaal denken dat 'een ander' het wel doet, dan gebeurt er dus niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:29
Op maandag 27 mei 2002 09:46 schreef Ecteinascidin het volgende:

[..]

Tijd voor onderlinge synchronisatie dus. Als 20 mensen opeens allemaal denken dat 'een ander' het wel doet, dan gebeurt er dus niets.
Dat wordt niet gezegt. Iedereen mod op zijn eigen tijden en dat is ook niet erg. Als het een verplichting wordt om aan te geven wanneer je precies gaat modden denk ik dat er een hoop afvallen.

Ik heb zelf een baan en kan soms in de tussentijd wel ff modden maar meerendeels doe ik dat 's avonds en in het weekend. Dan snap je ook wel dat mijn totaal hoeveelheid lager zal liggen als iemand die de hele dag door hier mee bezig is ofzo...

Voor zover ik weet ben jij ook ooit mod geweest dus jij weet wel hoe het is om eens een draadje door te spitten zonder dat je er zin in hebt. Dat kan ook wel eens meespelen.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

In draadjes waar veel reacties staan, waarbij er ook vaak reacties 'genest' worden geplaatst (voor te dringen? ;( ) word het napraten (dubbelposten) overzicht lastig, niet onmogelijk maar wel lastig en tijdrovend.

Als je de reactie 'plat' bekijkt dan mis je teveel (zo niet, alles) van het verband in de reacties, terwijl je bij 'genest' lezen de dubbelposters er lastiger uitvist, vooral als het draadje meerdere pagina's beslaat.

Zeker als een draadje dan niet mijn interesse heeft voel ik er weinig voor om zo'n draadje bij herhaling meerdere keren door te lopen. Vaak is het ook zo dat ik in die draadjes (te) weinig verstand van zaken heb om de reacties inhoudelijk te kunnen waarderen.

Dat er dan mismoderaties onopgemerkt kunnen blijven is imo moeilijk te vermijden. Gelukkig worden die mismods meestal door 1 van de anderen opgemerkt en/of d.m.v. een melding op /16 onder de aandacht gebracht. Toch is dat protocol niet foulproof, jammer maar zolang het niet te vaak voorkomt kan ik er wel mee leven.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Daarom heeft Femme een hele groep aangenomen en niet eentje.

Ik kan me voorstellen dat niet iedereen alle draadjes doorleest, maar als je als LM (met een bepaalde verantwoordelijkheid) een firstpost of een troll tegenkomt, dan ga je toch wel even na of die er ook echt hoort te staan?

Zelf ben ik geen LM, maar een gewone user, maar ik richt mij bijvoorbeeld zelf heel erg op trolls en flamebaits. Ik ga regelmatig van een draad alle trolls bij langs, want er is niks irritanter als een onterechte troll en veel trolls zijn onterecht gegeven. Bij draden die ik zelf niet interessant vind, neem ik alleen die trolls even mee, maar zo doe je wel een hele belangrijke taak :)

* SvMp vindt het belangrijker om een 0 troll naar score 1 te krijgen als dat terecht is, als een 3 naar score 4 te krijgen als dat terecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 14:22 schreef svdmeer het volgende:

[..]

Daarom heeft Femme een hele groep aangenomen en niet eentje.

Ik kan me voorstellen dat niet iedereen alle draadjes doorleest, maar als je als LM (met een bepaalde verantwoordelijkheid) een firstpost of een troll tegenkomt, dan ga je toch wel even na of die er ook echt hoort te staan?

Zelf ben ik geen LM, maar een gewone user, maar ik richt mij bijvoorbeeld zelf heel erg op trolls en flamebaits. Ik ga regelmatig van een draad alle trolls bij langs, want er is niks irritanter als een onterechte troll en veel trolls zijn onterecht gegeven. Bij draden die ik zelf niet interessant vind, neem ik alleen die trolls even mee, maar zo doe je wel een hele belangrijke taak :)

* spook vindt het belangrijker om een 0 troll naar score 1 te krijgen als dat terecht is, als een 3 naar score 4 te krijgen als dat terecht is.
Ik moet zeggen dat ik mod op de scores en me niet druk maak om fout staande tag. Als ik iets mod probeer ik wel de best bijpassende tag te vinden. Maar ik ga niet moeilijk doen als een posting op ! first post staat als het een bv +1 behulpzaam zou moeten zijn.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

De tags blijven een irritant een moeizaam te corrigeren onderdeel, dat zou met de PM opgelost moeten zijn, maar totdat die er is zullen we moeten roeien met de riemen die we hebben.
En regelmatig uit moeten leggen waarom die +1 een onjuiste first-post tag heeft.

Verder ben ik het met svdmeer eens dat een onjuiste 'negatieve' score veel vervelender is dan een onjuiste 'niet hoog genoeg' score.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Luister 's. Indien Femme een paar mensen zegent met de mogelijkheden om Ubermod te spelen, dan verwacht ik niet dat deze Ubermods op een maandag zich afvragen waarom het weekend zoveel meuk erdoorheen slipte.

a) Alle mods zijn toevallig afwezig -> meer mods nodig
b) Alle beschikbare mods hebben wat beters te doen -> meer mods nodig
c) Alle mods willen het vrijblijvend doen en een 'ander' doet het maar -> meer mods nodig.

Nu is dat 'meer mods' een compleet doodlopende weg, dus zal je toch iets moeten verzinnen om na een weekend geen kater te hebben.

a) Een inventarisatie wie wanneer WEL kan en Zaterdagavond ff alles schoonvegen door 1 Liev Modje.
b) Het modsysteem eindelijk foolproof maken (onmogelijk helaas gebleken door de 'fool-factor' zelf).
c) Niet zeuren op maandag.
d) meer mods.

Keuzes zijn te over, maar indien je op een of andere manier de extra rechten krijgt van het ubermodje, moet je niet zeuren over de mogelijke extra plichten.

Of je klopt een keer bij Femme aan en vraagt een totaaloplossing, zoals de PM + aanverwante ideeenlijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Luister 's.
* botoo proest, schiet in de lach, en leest verder :)

...Nu is dat 'meer mods' een compleet doodlopende weg, dus zal je toch iets moeten verzinnen om na een weekend geen kater te hebben.

a) Een inventarisatie wie wanneer WEL kan en Zaterdagavond ff alles schoonvegen door 1 Liev Modje.
- dat 'ff alles schoonvegen' is wel wat meer werk dan 'ff', uiteindelijk wil je ook graag dat het correct gebeurt.

b) Het modsysteem eindelijk foolproof maken (onmogelijk helaas gebleken door de 'fool-factor' zelf).
- Ik begrijp dat je in deze doelt op de fools zelf, couldn't agree more...

c) Niet zeuren op maandag.
- Als er ergens over word gesproken is dat niet automatich zeuren.

Keuzes zijn te over, maar indien je op een of andere manier de extra rechten krijgt van het ubermodje, moet je niet zeuren over de mogelijke extra plichten.
- Mee eens, met dien verstande dat 'verplichting' wat zwaar weegt, 'verantwoordelijkheid nemen' klinkt vriendelijker. Verplichten is wat te verstikkend en werkt imo averechts.

[i]Of je klopt een keer bij Femme aan en vraagt een totaaloplossing, zoals de PM + aanverwante ideeenlijsten.[/i]
Whaaaaahahahaha

* botoo gaat zakdoekje pakken om oogjes te drogen . . .

Over het algemeen gezien denk ik dat er met de intrede van de LM een verbetering in de moderaties heeft plaatsgevonden. Fouten zullen altijd gemaakt worden, (al dan niet terechte) klagers zullen ook altijd aanwezig zijn, en je kan het nooit iedereen naar de zin maken.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1