Accu van laptopt laadt niet verder dan 30%

Pagina: 1
Acties:
  • 401 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08 08:15
heb een leuke 2de handse laptop kunnen kopen
tis een 266 mhz ding van compaq. (presario 1234 :0) doet het verder perfect aleen op een een of andere manier laadt de accu niet verder op dan 30% :(

die accu moet je toch gewoon opladen dmv de stekker in het stopcontact te doen en lekker laten staan ? of moeten er nog andere dingen gedaan worden? (ben ene leek wat laptopts betreft)

ik kan er wel ongeveer een half uur mee werken als ie tot 30% is geladen.

is het mischien handig om win er opnieuw op te zetten? (heb er geen drivers voor nog dus vin ik beetje naar als dat moet)

heeft iemand tips? of ideen? alles is welkom

-

Verwijderd

Koop een nieuwe batterij!!!!!

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het ligt waarschijnlijk niet aan de software op de laptop zelf, maar gewoon aan de accu. Het feit dat hij niet verder laadt dan 30% betekend waarschijnlijk dat de accu brak is en dat deze vervangen moet worden. De accu wordt bij laptops normaal opgeladen door gewoon de stekker in het stopcontact te doen.

Just as Good

• xonide
hmm. da's niet zo leuk om te hooren.. :( hoor zo nu en dan ook een tikkend geluid.. iemand enig idee wat dat is??

Bestaan er ook programma'tjes om te zoien hover de accu precies is opgeladen? want windows geeft het aan in 10,20,30 procent enz..

-

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 25 mei 2002 12:53 schreef xonide het volgende:
hmm. da's niet zo leuk om te hooren.. :( hoor zo nu en dan ook een tikkend geluid.. iemand enig idee wat dat is??

Bestaan er ook programma'tjes om te zoien hover de accu precies is opgeladen? want windows geeft het aan in 10,20,30 procent enz..
Een tikkent geluid? Ghm, klinkt niet goed. Als het van de hardeschijf komt betekend het dat je maar snel je data kan gaan backupen want dat HD gaat waarschijnlijk binnen de komende perioden de geest geven.

• dion_b
  • Laatst online: 11:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is het een Li-Ion of een NiMH batterij :?

Li-Ion en je hebt pech, valt weinig aan te doen.

NiMH kun je vaak oppeppen met een discharge cyclus. Download een discharge util- Compaq heeft er vast een, maar hier heb je er ook eentje.

Met de discharge util de boel echt helemaal leeg laten lopen, dan 24u opladen (NIET aanzetten), nog een keer helemaal dischargen en 24u opladen en als het goed is kom je een stuk verder.

Oslik blyat! Oslik!

• xonide
zal es kijken. zal me niets verbazen als het zo'n Pech accu is :) hoe kan ik dat zien ? heb de accu eruit gehaald maar zie het niet staan. wat ik wel zag is zo'n testmetertje op (op de accu zelf) waarje op kan drukken dan geeft ie 50% aan..

-

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 25 mei 2002 13:29 schreef xonide het volgende:
zal es kijken. zal me niets verbazen als het zo'n Pech accu is :) hoe kan ik dat zien ? heb de accu eruit gehaald maar zie het niet staan. wat ik wel zag is zo'n testmetertje op (op de accu zelf) waarje op kan drukken dan geeft ie 50% aan..
Zit er dik in dat je niet zo'n pech-accu hebt. Die Li-Ion krengen zijn namelijk stukken duurder en in beginsel beter. Ga er maar vanuit dat dit een NiMH of zelfs een NiCad is. Dischargen dan maar :9

P.s. als je het echt wilt wetem, gewoon de P/N bij Compaq searchen, vind je ook eea.

Oslik blyat! Oslik!

• xonide
heb toch iets gevonden. ik denk dat dit betekend dat het een NiMH is?
Contains NI mh
batteries must be disposed properly

-

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 25 mei 2002 13:36 schreef xonide het volgende:
heb toch iets gevonden. ik denk dat dit betekend dat het een NiMH is?
[..]
Klinkt wel vrij NiMH, ja :)

Oslik blyat! Oslik!

• xonide
Hmm ff gedownload en ff geprobeerd. het is speciaal voor P.bell gemaakt zijn. ik krijg een leuke melding dat ik de ac adaptor erin moet pluggen.. terwijl die erin zit.

zal es kijken of er nog Discharge utils zijn..

Tips?

-

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 25 mei 2002 13:49 schreef xonide het volgende:
Hmm ff gedownload en ff geprobeerd. het is speciaal voor P.bell gemaakt zijn. ik krijg een leuke melding dat ik de ac adaptor erin moet pluggen.. terwijl die erin zit.

zal es kijken of er nog Discharge utils zijn..

Tips?
Het is door iemand op de 2nd level support bij PB in een drukke middag ergens geschreven, om precies te zijn. Maar dat het door/voor PB geschreven is maakt weinig uit, het is bij alle laptops met NiMH prima te gebruiken.

Als jij geen losse adapter hebt, moet je adapter erin/eruit lezen als stekker erin/eruit. Simpel zat :z

Oslik blyat! Oslik!

• xonide
't werkt dus gewoon niet.

heb wel al iets anders gemerkt aan die laptop.
de accu gaat verder met laden als ik hem er weer uit haal en weer in stop. dan laadt ie weer 10min en dan stopt ie weer. is ook niet zo'n goed teken eh?

-

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

IvoB

Prutst er rustig op los

Op zaterdag 25 mei 2002 12:53 schreef xonide het volgende:

dat doet mijn dell ook, maar die haalt gewoon 3 uur op een accu. Het zal wel druppelladen of zoiets zijn.
Pagina: 1