Toon posts:

[WC] waarom is die case temp zo hoog?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanochtend mijn waterkoeling aangesloten en nu vroeg ik me af waarom ik nu een veel hogere casetemp heb. Ik heb mijn PIII 800 nu naar 990 geklokt, maar mijn temps zijn nu 32 CPU idle en 34 Moederbord. Dit vindt ik best wel raar, want ik het alleen maar een krottige 6cm fan van Sunon uit mijn kast gehaald en er alle waterkoeling zooi ingedaan. De 12cm en 8cm fan's zijn er gewoon ingebleven. Eerst was mijn mobo temp meestal 26 tot 28 graden, maar ik vind dit in een keer zo hoog.

Nu heb ik net voor ongeveer een a twee minuten een 120HP in mijn kast gericht, maar de moederbord temp wil bijna niet onder de 30 graden komen, kan dit door het hele water systeem komen dat het gewoon zo warm wordt?

(misschien is het wel zo warm op mijn kamer? moet dan nog even opzoek naar een termometer.)

Verwijderd

hmm wat voor koeling heb je op je kleinere moederbord chip?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon alleen zo'n standaard koelblokkie daarop zitten. Omdat dat ding ook niet echt gek warm wordt, lijkt het me ook niet nodig om deze te gaan waterkoelen.

Verwijderd

Hmmm ik heb gister koelpasta daarvan vervangen, ging met 5 C naar beneden! :9

Maaruhh dat chippie is dus de moederbord temp.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet eigenlijk zo niet waar die mobo temp wordt gemeten, ben in ieder geval wel blij met de temps die ik nu heb. Had voor het overstappen een CPU temp van 41 op 800Mhz. Zie nu een temp van 31 op 990Mhz. :)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
voor je waterkoeling systeem had je zekers wat meer airflow in je kast.
dat heb je nu waarschijnlijk niet meer.
dus wordt die wat warmer.

Tweakers Discord

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 25 mei 2002 13:46 schreef MasterOverdrive het volgende:

Maaruhh dat chippie is dus de moederbord temp.
Nee hoor. Zelf heb ik een msi bordje. Kasttemp komt niet boven de 25 graden terwijl ik me poten verbrand aan dat chippie.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 13:58 schreef thedolf het volgende:

[..]

Nee hoor. Zelf heb ik een msi bordje. Kasttemp komt niet boven de 25 graden terwijl ik me poten verbrand aan dat chippie.
is dat niet [topic=481856/1/25] ? :D

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 25 mei 2002 13:59 schreef MasterOverdrive het volgende:

[..]

is dat niet [topic=481856/1/25] ? :D
nee

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Hoe warm is het op je kamer ? :P

Casetemp is verder ook niet zo belangrijk. Die dingen mogen wel warm worden hoor. En veel hoger dan ambient temp zal het niet worden met een fannetje voorin en achterin.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

Topicstarter
Kan zo niet een termometer vinden, dus weet het niet precies, wel word mijn mobo temp lager als ik mijn raam open heb staan, die heb ik alleen net weer dicht gegooid omdat het weer moest beginnen met regenen.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

mijn case is 40 en proc[WC] 36 graden.. waarom meer airflow als hij het zo goed doet? alleen op m'n chipset een xtra koerler.. ;)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Wat ik zelf had was dat me chipset dus niet genoeg gekoeld was toen ik waterkoeling had geinstalleerd, daarvoor had ik een dikke oversized fan op me heatsink zitten, die blies dus ook lekker op me chipset.
Het was zelfs zo erg dat na een paar minuten burnk7 draaien me systeem in een soort standby ging waar ie niet meer uit wilde.
En wat er ook gebeurde was dat de chipset me moederbord opwarmde en daardoor werd de temp sensor van me cpu ook een stuk warmer.
Dan krijg je ineens een cpu temp van 45 graden idle terwijl je toch echt zeker weet dat je blok er goed op zit en goed contact maakt.

kostte me 2 maanden om dit uit te vogelen

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Pagina: 1