Toon posts:

PCI ruilen tegen een AGP

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In het vorige topic had ik het over het ruilen van een voodoo tegen een geforce. Het is me toch gelukt om de voodoo in te bouwen en het draait hardstikke lekker nu.

Ik gebruik het AGP slot nu niet.

Een vriend van me zoekt zich dus rot naar een pci voodoo en wilde wel ruilen of geld geven er voor.

Nu vind ik dat glide echt relaxed en wil dat wel houden en wil ik hem misschien wel ruilen tegen een agp versie van de voodoo4. Is dat een goed idee? Ik neem aan dat de agp versie van de voodoo4 wel beter is... toch?

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Gewoon omruilen! APG lijkt me toch beter dan PCI.. of niet dan?

Arch Linux

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

agp of pci maakt bij een voodoo4 heeel weinig uit hoor :)
het zal iig. niet duidelijk merkbaar zijn.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:11
Gewoon doen. Maak je 2 mensen blij: jij een Voodoo4 AGP, hij een snelle 3D kaart in z'n kutcomputer met onboard video.

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 11:16
BETER , gewoon doen

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

ik heb nog een msi tnt-2m64 32mb agp liggen maar ik heb een pci kaart nodig voor me p1 severtje maarja ik probeer hem te ruilen maar al me vrienden ik almere hebben geen pci kaartje voor me te ruil tegen die msi tnt-2m64 :'(

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
verschil merk je denk ik niet (met mn voodoo3 merkte ik ook geen verschil tussen agp en pci, hij gebruikt de extra agp functies gewoon niet) maar het staat toch netter om de videokaart in het agp slot te hebben :) En het bespaart je ook weer een pci slot.

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Op zaterdag 25 mei 2002 12:57 schreef clockdevil14 het volgende:
ik heb nog een msi tnt-2m64 32mb agp liggen maar ik heb een pci kaart nodig voor me p1 severtje maarja ik probeer hem te ruilen maar al me vrienden ik almere hebben geen pci kaartje voor me te ruil tegen die msi tnt-2m64 :'(
Ik heb nog wel een PCI kaartje en zoek een AGP kaartje en ik woon zelfs in Almere.

dvandenhoek@hotmail.com

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 15:06 schreef dvdhoek het volgende:

[..]

Ik heb nog wel een PCI kaartje en zoek een AGP kaartje en ik woon zelfs in Almere.

dvandenhoek@hotmail.com
Zeker een S3 virge ofzo >:)

• _JGC_
Op zaterdag 25 mei 2002 12:59 schreef rick_h het volgende:
verschil merk je denk ik niet (met mn voodoo3 merkte ik ook geen verschil tussen agp en pci, hij gebruikt de extra agp functies gewoon niet) maar het staat toch netter om de videokaart in het agp slot te hebben :) En het bespaart je ook weer een pci slot.
Let wel dat een Voodoo4 van AGP2X gebruik kan maken, en dat is al heel wat sneller dan dat slappe PCI busje van 133MB/s. Ook hoeft AGP z'n bus niet te delen met je harddisks en geluidskaart, dus wordt het er zeker sneller van.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op zaterdag 25 mei 2002 16:57 schreef _JGC_ het volgende:
Let wel dat een Voodoo4 van AGP2X gebruik kan maken, en dat is al heel wat sneller dan dat slappe PCI busje van 133MB/s. Ook hoeft AGP z'n bus niet te delen met je harddisks en geluidskaart, dus wordt het er zeker sneller van.
Niet relevant; een voodoo 4 geeft niet een dusdanig data verkeer dat de limitatie van pci een rol speelt. Als je in de oude benchmarks kijkt zie dat zelfs bij een voodoo 5 er vrijwel geen verschil is tussen AGP en PCI.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• _JGC_
Op zaterdag 25 mei 2002 17:06 schreef bombadil het volgende:

[..]

Niet relevant; een voodoo 4 geeft niet een dusdanig data verkeer dat de limitatie van pci een rol speelt. Als je in de oude benchmarks kijkt zie dat zelfs bij een voodoo 5 er vrijwel geen verschil is tussen AGP en PCI.
Wel relevant als je een Creative Soundblaster 128 PCI in je Compraqje hebt zitten icm een VIA Apollo Pro chipset. Videokaart hoeft niet zo'n probleem te zijn, maar als ie last heeft van de andere troep in je systeem kan je beter AGP nemen.

Verwijderd

Probeer het de volgende keer wel bij 1 topic te houden aub.
[topic=503665/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.