Andere programma's aansturing in C++.

Pagina: 1
Acties:

• ADJVooDoo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06 13:20
Ik wil een programma maken die andere programma's kan besturen. Ik heb een afstandbediening en IR ontvanger aan mijn PC hangen. In C++ heb ik al een programma gemaakt waarmee ik commando's van de afstandbediening kan ontvangen. Nu wil ik met de afstandbediening WinAmp bedienen, maar dan moet dat C++ programma WinAmp voor mij bedienen.

Weet iemand hoe dat moet? Of kan iemand mij een tip geven? Waar kan ik zoiets vinden?

Alvast bedankt.
Gr. VooDOo

Verwijderd

Wel eens gehoord dat je dat via COM (component object model, een soort van RPC) kan doen, maar zelf nooit geprobeerd... misschien zeg ik nu wel de grootste onzin :)

Maar je kan beter ergens op de winamp site kijken of ze daar documentatie of dingen hebben voor het extern aansturen ervan.

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 12:22 schreef ADJVooDoo het volgende:
Ik wil een programma maken die andere programma's kan besturen. Ik heb een afstandbediening en IR ontvanger aan mijn PC hangen. In C++ heb ik al een programma gemaakt waarmee ik commando's van de afstandbediening kan ontvangen. Nu wil ik met de afstandbediening WinAmp bedienen, maar dan moet dat C++ programma WinAmp voor mij bedienen.

Weet iemand hoe dat moet? Of kan iemand mij een tip geven? Waar kan ik zoiets vinden?

Alvast bedankt.
Gr. VooDOo
1. geen begroetingen onder je posts ...

2. bijvoorbeeld WinAmp is nu een heel gemakkelijke. Met Sendmessage en FindWindw API's van Windows kan je alles doen en krijgen van info uit winamp. ff kijken op de site van Winamp en je bent al een HEEL stuk op weg. (onder nsdn)

• ADJVooDoo
Bedankt. Ik zal even kijken.
Meer reacties zijn altijd welkom.

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Uh ik geloof dat je het ook met messages kunt doen, hoe dit werkt weet ik niet dus ik zou even op google zoeken ofzo.

Just as Good

Verwijderd

mocht ik ooit zo'n proggie gebouwd hebben in Borland CBuilder 3.

Source + executables:
de zip vind je hier
(zolang mijn bak 'up' is, althans)

het programmatje (welke echt ontzettend klein en simpel is) stuurt een karakter naar winamp, dat ie van de command line parameter leest. Er zitten een aantal standaard shortcuts in de zip die dat voor je doen.

dus: wmprmt.exe b zapt naar het volgende nummer.
dit proggie werkt iig met winamp 2.23

edit: ik zie zojuist dat die shortcuts waarschijnlijk alleen op mijn bak werken, maar dat zou toch moeten lukken.

• ADJVooDoo
Ik mis de source. Zou toch wel handig zijn.

Verwijderd

Hij doet het nu wel
edit:
Source + executables:
de zip vind je hier

• Apollo_Futurae
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
wmprmt werkt bij mij niet zonder problemen:
- 'c' (pause/resume) werkt niet (wel in winamp zelf, maar niet via wmprmt)
- 'b' en 'z' gaan 2 nummers tegelijk vooruit resp. achteruit

verder vind ik het een beetje vreemd (en daarnaast erg offtopic :z ) dat de exe 100x groter is dan de source.

desondanks een handig progje, zeker icm onHand (een programma om zelf hotkeys toe te wijzen)

Pas de replâtrage, la structure est pourrie.

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 01:42 schreef Apollo_Futurae het volgende:
verder vind ik het een beetje vreemd (en daarnaast erg offtopic :z ) dat de exe 100x groter is dan de source.
in de Exe zit je C runtime mee gelinkt, in je source niet ;)

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 01:42 schreef Apollo_Futurae het volgende:
wmprmt werkt bij mij niet zonder problemen:
- 'c' (pause/resume) werkt niet (wel in winamp zelf, maar niet via wmprmt)
- 'b' en 'z' gaan 2 nummers tegelijk vooruit resp. achteruit

desondanks een handig progje, zeker icm onHand (een programma om zelf hotkeys toe te wijzen)
Ahaah, ik wist dat het ging gebeuren!! >:)

Het probleem is, (zoals je zult weten als je de source bekeek) dat mijn proggie zoekt naar een window van 275 pixels breed en maximaal 116 pixels hoog. Dus als zowel het winamp mainwindow en de playlist aan dat formaat voldoen, worden de messages twee keer verstuurd.

Vandaar dat de pauze geen nut meer heeft, en dat next e.d twee nummers skipt.

Twee oplossingen:
- de playlist groter maken.
- het proggie aanpassen (en de source weer online zetten natuurlijk)

• ADJVooDoo
Ik heb het al voorelkaar. Het progje laat ik nu eerst zoeken naar de winamp class name "winamp v1.x" ofzoiets. Dan heeft hij de handle van Winamp. Door stuur ik WM_KEYDOWN message heen.
Eerst had ik een oplossing met SendInput, maar dan moet de WinAmp actief zijn, Focus hebben of hoe noem je dat? Nu werkt het nog als winamp naast het klokje staat.

Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1