''Wat kan ik het beste hieraan upgraden'' Deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.083 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28
Ik vraag me het volgende af.. ik heb nu een MSI K7T Turbo mobo met een amd thunderbird 1200@1466mhz cpu, 1024mb pc133 geheugen, Asus V7700 Geforce2 32mb gfx kaart, ibm 40gig 7200rpm harddisk.. Dat is zo'n beetje 't belangrijkste met betrekking tot de snelheid..

Nu vraag ik me af of het nut heeft om een compleet nieuwe pc te kopen met ongeveer het volgende: Amd athlon XP 2200, 512mb ddr, Geforce 4 ti4600, 80 gig in raid..

Of kan ik nu beter gewoon voor 250 euro een Geforce 4 ti4200 kopen en flink overclocken en dan na de zomer een compleet nieuw systeem kopen??

Met andere woorden.. Wanneer zal de prijs/snelheid verhouding 't hoogst zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 19:47 schreef xanaduY2k het volgende:
Ik heb momenteel een P3 systeem (zie sig) en ik wil een nieuwe Proc,geheugen mobo kopen.
ik heb dus al een Ti4200 met 128 mb

Ik wil het liefst een P4 1,6 of 1,8 Ghz vanwege de overclockbaarheid. (Een 400 watt P4 voeding heb ik ook al)

Een budget is nog onbekend maar het gaat mij er vooral om welke onderdelen het beste en snelste en stabielste samenwerken. (Ik wil dus wel oc-en dus ook de koeler is van belang)
ga dan maar eens wat reviews lezen. Als je geen budget hebt kan ik makkelijk voor 1000 euro iets moois voor je maken maar dat heeft dan toch geen zin.
tomshardware.com
anandtech.com
tweakers.net
etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 19:51 schreef blakez het volgende:
Ik vraag me het volgende af.. ik heb nu een MSI K7T Turbo mobo met een amd thunderbird 1200@1466mhz cpu, 1024mb pc133 geheugen, Asus V7700 Geforce2 32mb gfx kaart, ibm 40gig 7200rpm harddisk.. Dat is zo'n beetje 't belangrijkste met betrekking tot de snelheid..

Nu vraag ik me af of het nut heeft om een compleet nieuwe pc te kopen met ongeveer het volgende: Amd athlon XP 2200, 512mb ddr, Geforce 4 ti4600, 80 gig in raid..

Of kan ik nu beter gewoon voor 250 euro een Geforce 4 ti4200 kopen en flink overclocken en dan na de zomer een compleet nieuw systeem kopen??

Met andere woorden.. Wanneer zal de prijs/snelheid verhouding 't hoogst zijn???
Nu voor 250 euro een GF 4 ti 4200 kopen, lekker gaan gamen. Na de zomer rustig wachten en eind november ongeveer (hcc *D) een nieuw systeem kopen. Als je die GF4 erin hebt zitten kan je alles weer perfect draaien en dan is het kopen van een compleet nieuw systeem dus alleen maar geldverspilling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Mijn broertje heeft op het moment hetvolgende systeem:

Highscreen kast AT
Pentium 233MMX
Diamond Stealth 3D PCI
Soundblaster 16 ISA
PCI combonetwerkkaart
128+64=192 MB PC133 en PC100, maar die PC100 werkte in mijn pc indertijd gewoon op 133 (is nog van voor de PC133 standaard)
40gig Samsung 5400 rpm harddisk

Deze PC is dus eigenlijk zo ver opgerekt als mogelijk is (P233 is zo'n beetje het max wat nog in die kast en op mobo past), en nu moet er toch echt serieus worden geupgrade.

Hij heeft er niet zoveel geld voor over, maar heeft wel genoeg geld. Dus het moet gewoon een value-update zijn, een echte prijs heeft hij niet voor ogen. Klinkt vaag, maar je snapt wat ik bedoel.

Ik dacht zelf aan:
ECS K7S5A LAN 70
Koeler 15
AMD Duron 1200 65
Kast 300W naamloos 45
Totaal: 195, allemaal te kopen bij digiworld bv (om de hoek bij ons)

En dan gewoon zijn oude geheugen, het onboard geluid (SB16 past niet meer), zijn oude PCI-videokaart en zijn oude hd gebruiken.

Klinkt dit een beetje goed of moet er nog iets anders bij? Of moet ik in een hele andere richting denken.

Hij gaat de pc vooral gebruiken voor office, autocad, en soms een beetje photoshop. Hij is bouwkundestudent, vandaar. Spelletjes speelt hij nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 12:03 schreef LuCaS het volgende:
Mijn broertje heeft op het moment hetvolgende systeem:

Highscreen kast AT
Pentium 233MMX
Diamond Stealth 3D PCI
Soundblaster 16 ISA
PCI combonetwerkkaart
128+64=192 MB PC133 en PC100, maar die PC100 werkte in mijn pc indertijd gewoon op 133 (is nog van voor de PC133 standaard)
40gig Samsung 5400 rpm harddisk

Deze PC is dus eigenlijk zo ver opgerekt als mogelijk is (P233 is zo'n beetje het max wat nog in die kast en op mobo past), en nu moet er toch echt serieus worden geupgrade.

Hij heeft er niet zoveel geld voor over, maar heeft wel genoeg geld. Dus het moet gewoon een value-update zijn, een echte prijs heeft hij niet voor ogen. Klinkt vaag, maar je snapt wat ik bedoel.

Ik dacht zelf aan:
ECS K7S5A LAN 70
Koeler 15
AMD Duron 1200 65
Kast 300W naamloos 45
Totaal: 195, allemaal te kopen bij digiworld bv (om de hoek bij ons)

En dan gewoon zijn oude geheugen, het onboard geluid (SB16 past niet meer), zijn oude PCI-videokaart en zijn oude hd gebruiken.

Klinkt dit een beetje goed of moet er nog iets anders bij? Of moet ik in een hele andere richting denken.

Hij gaat de pc vooral gebruiken voor office, autocad, en soms een beetje photoshop. Hij is bouwkundestudent, vandaar. Spelletjes speelt hij nooit.
Perfecte keuze. Zo zou ik het precies ook doen. Als hij windows XP gaat draaien is het misschien handig nog 256 mb erbij te doen a 50 euro. Maar de k7s5a heeft maar 2 dimm SDR sloten dus je kan er maar 2 modules in stoppen wat betekent dat als je een 256 mb module erbij koopt, de 64 eruit moet.
Verder perfecte keuze ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Op woensdag 12 juni 2002 12:09 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

Perfecte keuze. Zo zou ik het precies ook doen. Als hij windows XP gaat draaien is het misschien handig nog 256 mb erbij te doen a 50 euro. Maar de k7s5a heeft maar 2 dimm SDR sloten dus je kan er maar 2 modules in stoppen wat betekent dat als je een 256 mb module erbij koopt, de 64 eruit moet.
Verder perfecte keuze ;).
Dankje, maar ik wilde het gewoon nog even "in de groep gooien" om te kijken of ik geen stomme fout maak ofzo. Mijn broertje vilt me levend ;)

Nog even een paar puntjes:
* K7s5a pci-videokaart probs, waar ik weleens van heb gehoord. Hoe waarschijnlijk zijn die?
* Hij gaat inderdaad WXP draaien, en we gaan het eerst gewoon proberen met die 192MB. Mocht het onverhoopt toch niet lukken (of het geheugen wil niet, of het is te weinig) is het dan handig om er 256SD bij te kopen (en die bij de 128 te plaatsen) of 256 of 2x 256 DDR. Want die kunnen neem ik aan niet gemixt in je mobo. DDR is tegenwoordig natuurlijk nauwelijks duurder dan SD, maar is het veel sneller?

Maar dit zijn eigenlijk meer vragen voor na de upgrade, we kopen eerst de bovengenoemde zooi, en zien later wel wat nog brak werkt. Handig, zo'n cheape winkel om de hoek 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
ik ben dus in het bezit van hetvolgende:

Asus a7m266
amd XP1700+
512mb DDR 2100
club3d radeon 8500 275/275
Sb Live! 1024
creative 4 point surround 1600
quantum fireball 20 gig (ik meen 5400 rpm)
IBM deskstar 40 gig 7200 rpm
pioneer 16x24 slot in dvd
plextor scsi cdrom 40x
plextor scsi brander 4x :'(
logitech cordless desktop pro (oude)
belinea 17" monitor
standaard diskette

nu zit ik hier aan te denken:
liteon 40x12x48 fikker 80 pleuro
liteon 52x cdrom 28 pleuro
terratec cinergy 400 tv 70 pleuro
IBM 40 gig 120 gxp 7200 rpm 88 pleuro
samen zo'n 266 pleuro's
ik ga dus de scsi eruit halen en die oude 5400 rpm quantum.

is dit een goede keuze? plextor ide stuff is me te duur, zijn deze liteons een beetje goed?
deze asus a7m ondersteunt geen raid he?
zouden jullie dit systeem ook zo upgraden of wat anders?
budget rond de 300 pleuro. (ik moet nog naar salou >:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 12:24 schreef LuCaS het volgende:

[..]

Dankje, maar ik wilde het gewoon nog even "in de groep gooien" om te kijken of ik geen stomme fout maak ofzo. Mijn broertje vilt me levend ;)

Nog even een paar puntjes:
* K7s5a pci-videokaart probs, waar ik weleens van heb gehoord. Hoe waarschijnlijk zijn die?
* Hij gaat inderdaad WXP draaien, en we gaan het eerst gewoon proberen met die 192MB. Mocht het onverhoopt toch niet lukken (of het geheugen wil niet, of het is te weinig) is het dan handig om er 256SD bij te kopen (en die bij de 128 te plaatsen) of 256 of 2x 256 DDR. Want die kunnen neem ik aan niet gemixt in je mobo. DDR is tegenwoordig natuurlijk nauwelijks duurder dan SD, maar is het veel sneller?

Maar dit zijn eigenlijk meer vragen voor na de upgrade, we kopen eerst de bovengenoemde zooi, en zien later wel wat nog brak werkt. Handig, zo'n cheape winkel om de hoek 8-)
PCI videokaart probs heb ik nog geen last van gehad en heb 3 verschillende kaartjes erin gehad ;). Verder kan je natuurlijk niet SDR en DDR mixen, het is OF SDR OF DDR ram. Op dit board maakt het qua snelheid nauwelijks uit dus ik zou het maar bij SDR houden. Eerst kan je natuurlijk het met 192 mb proberen, maar ik denk dat die 256 mb sdr erbij (384 mb totaal) toch geen overbodige luxe zijn ;). Zeker niet met fotosoep e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 16:51 schreef Fried het volgende:
ik ben dus in het bezit van hetvolgende:

Asus a7m266
amd XP1700+
512mb DDR 2100
club3d radeon 8500 275/275
Sb Live! 1024
creative 4 point surround 1600
quantum fireball 20 gig (ik meen 5400 rpm)
IBM deskstar 40 gig 7200 rpm
pioneer 16x24 slot in dvd
plextor scsi cdrom 40x
plextor scsi brander 4x :'(
logitech cordless desktop pro (oude)
belinea 17" monitor
standaard diskette

nu zit ik hier aan te denken:
liteon 40x12x48 fikker 80 pleuro
liteon 52x cdrom 28 pleuro
terratec cinergy 400 tv 70 pleuro
IBM 40 gig 120 gxp 7200 rpm 88 pleuro
samen zo'n 266 pleuro's
ik ga dus de scsi eruit halen en die oude 5400 rpm quantum.

is dit een goede keuze? plextor ide stuff is me te duur, zijn deze liteons een beetje goed?
deze asus a7m ondersteunt geen raid he?
zouden jullie dit systeem ook zo upgraden of wat anders?
budget rond de 300 pleuro. (ik moet nog naar salou >:))
goede keuze, alleen zou ik ipv de IBM een Maxtor schijf nemen. Deze zijn een fractie sneller en betrouwbaarder :)

Maxtor 40GB (D740X, 7200rpm) 88,-
Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) 125,-

Ikzelf zou altijd voor de 80 gaan omdat het verschil in prijs toch tamelijk klein is, maar dat moet je verder zelf maar uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
hmmz, die 40 gig 120gxp leek met net een goede keuze :S
en 80 gig.. hmm. wel meteen weer 20 pleuro erbij...
toch nog ff nadenken..
iemand anders nog commentaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 17:11 schreef Fried het volgende:
hmmz, die 40 gig 120gxp leek met net een goede keuze :S
en 80 gig.. hmm. wel meteen weer 20 pleuro erbij...
toch nog ff nadenken..
iemand anders nog commentaar?
IBM's gaan gemiddeld gezien gewoon vaker kapot dan Maxtors. En aangezien Maxtors ongeveer evenveel kosten en ook nog eens ietjes sneller zijn zou ik altijd voor een Maxtor gaan :)
Of je die 40 dan wel 80 neemt ligt aan jou. Als je toch maar een 56k6 ofzo hebt, of gewoon niet de intentie alles te downloaden >:) dan voldoet de 40 gb ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag allemaal,
Ik heb weer wat geld gespaard 300 €
En wil mijn systeem wat gaan verbeteren. Ik gebruik mijn pc voornamelelijk voor internet, films kijken, muziek luisteren. Wat JAVA en Modelleerprogramma's. En een ftp en webservertje voor vrienden gebruik.
Heb zelf wat last van ruimte gebrek op mijn harde schijf.

Systeem:
clereon 466 proc.
128 MB ram
15 GB harddisk
32 MB Nvida grafische kaart
jetway MOBO
Soundblaster geluids kaartje
Met WIN XP 8-) probleemloos draaiend
Nu is de vraag, "Wat kan ik voor die 300 € het beste upgraden?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Ok, nav: [topic=523304] (sorry trouwens, niet gezien) hier dan mijn vraag:
Hi,
Mijn systeempje is nu al een dik jaar oud, en wordt kennelijk op gamegebied al weer tussen de Medium PC's geschaard.

Als ik kijk naar wat er nu uit moet komen op gamegebied (UnrealII, DOOMIII) ben ik bang dat ik toch onderdelen moet upgraden.

Mijn geheugen en mobo vind ik goed zo, dus blijft over het vervangen van mijn 3Dkaart en/of processor.

Nu wil graag weten wat een grotere performance boost teweeg brengt, mijn proc. vervangen voor een XP2200 (vooropgesteld dat mijn mobo er mee overweg kan), of mijn GF2 vervangen.

Specs nu:

TBird 1200MHz (266)
ASUS A7A mobo
GF2 64MB DDR
512MB Crucial DDR geheugen (2100)

En vooropgesteld dat ik mijn GF vervang voor een GF3/4 (geen Radeon, ik blijf bij NVidea), was er niet zoiets van dat de GF4's niet compatible zijn met de huidige DirectX8.x/DirectX9.x?
Ik heb iig al gehoord dat mijn proc. naar alle waarschijnlijkheid snel genoeg is. Mijn reactie:
Proc. snel genoeg? Als je leest wat nu gevraagd wordt voor max details bij sommige games (XP1800+) ga je er toch aan twijfelen. :{

Maar goed, als ik dan een GF4 aanschaf, meteen maar de laatste doen (TI8600 oid)? Of kan je beter wachten tot de prijzen de komende maand gaan zakken?

Wanneer staat trouwens de release v/d GF5 geplanned? :P
Ook kreeg ik te horen dat het niet zeker is dat mijn mobo een AMD XP proc. aankan. Klopt dat? :?

En werd mij aangeraden te wachten met de upgrade...

Te besteden bedrag: ongeveer 350,- per upgrade. Dus nu bijv. een 3D kaart, en over een paar maandjes een proc. voor hetzelfde bedrag.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Op donderdag 13 juni 2002 11:38 schreef pingwing het volgende:
Goedendag allemaal,
En wil mijn systeem wat gaan verbeteren. Ik gebruik mijn pc voornamelelijk voor internet, films kijken, muziek luisteren. Wat JAVA en Modelleerprogramma's. En een ftp en webservertje voor vrienden gebruik.

Systeem:
clereon 466 proc.
128 MB ram
15 GB harddisk
jetway MOBO
Ik zou voor wat meer RAM gaan om te beginnen, je 3D kaart is voor jou doeleinden denk goed genoeg.

Misschien is een zwaardere Celly (2e hands)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 juni 2002 12:00 schreef MrJ het volgende:
Ok, nav: [topic=523304] (sorry trouwens, niet gezien) hier dan mijn vraag:
[..]

Ik heb iig al gehoord dat mijn proc. naar alle waarschijnlijkheid snel genoeg is. Mijn reactie:
[..]

Ook kreeg ik te horen dat het niet zeker is dat mijn mobo een AMD XP proc. aankan. Klopt dat? :?

En werd mij aangeraden te wachten met de upgrade...

Te besteden bedrag: ongeveer 350,- per upgrade. Dus nu bijv. een 3D kaart, en over een paar maandjes een proc. voor hetzelfde bedrag.
Koop nu voor 235 euro een Geforce 4 ti 4200 met 64 mb ddr en een TVout (leadtek) en je kunt aankomende games als UT2003 Doom3 etc weer heel goed spelen. Wacht voor de rest nog maar eens een tijdje, half jaar tot een jaar kan dit nog wel mee als je je games gewoon goed wilt kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 juni 2002 11:38 schreef pingwing het volgende:
Goedendag allemaal,

Systeem:
clereon 466 proc.
128 MB ram
15 GB harddisk
jetway MOBO
256 mb sdr sdram dane elec 50
80 GB maxtor 7200 rpm 140

totaal: 190,-

Als je je celly wat traag vindt, zou je ook een nieuw hart van je pc kunnen overwegen:

ECS k7s5a 70
duron 1200 90

Totaal dan: 350,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Op donderdag 13 juni 2002 14:47 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

Koop nu voor 235 euro een Geforce 4 ti 4200 met 64 mb ddr en een TVout (leadtek) en je kunt aankomende games als UT2003 Doom3 etc weer heel goed spelen. Wacht voor de rest nog maar eens een tijdje, half jaar tot een jaar kan dit nog wel mee als je je games gewoon goed wilt kunnen draaien.
Tnx, maar is het niet beter om meteen een GF4 TI 4600 128MB te kopen?

Anders loop ik hier toch weer over een jaartje tegen de lamp mee aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik was eerst van plan om mijn mobo enz uit mijn inmiddels 3 jaar oude pc te halen en die upgraden met p4 enz.
Maar mijn dagelijks leven gaat dit toe laten, uitgaan/scooter/kleding/xbox en nog meer van die rotzooi

Dus wil ik mijn p3 vervangen door de snelste p3 die er is of de een na snelste dan

mijn setup is nog:

mobo asus p2b-vm

8 gigh hardeschijf 5400 merk???
(komt een xtra van 80 gigh 7400)

P3 500 intelp

64 mb sdram
(komen 2 sdram chips in van ieder 256mb)

windows 98
(het liefst hou ik deze besturingsprog tenzij jullie mij echter iets anders aanraden)

ati rage pro 64mb videokaart
(komt een andere in maar ik zou het niet weten welke ideetje? iemand

ik wil er gp4 op gaan spelen en sof2.

Vandaar dat ie upgegraded word, want als ik sof2 wil spelen lukt dat niet omdat ie alles onwijs traag doet en er een minimale systeem eis van 128sdram heeft

ps als ik het aankomende setje zou overclocken hoeveel zou zoiets nou schelen?

alvast erug bedankt voor de reply`s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 19:24 schreef ByMeSDy het volgende:
[...]
Sja, voor die games kan je gerust die VooDoo houden. Maar als je aan het echte :+ werk gaat beginnen (ut2) dan raad ik je toch een nieuwe videokaart aan. Als je dat echter niet gaat doen zou ik eerst het mobo vervangen door bijv. een Epox 8k3a+ (150) en DDR ram. Dat is wel een stukkie sneller dan die kt133. Die processor kan je er dan gewoon in laten zitten, daar is niets mis mee.
Ik zit nu dus op de kabel, en ik heb nog niet geupgraded. Ik heb nu dus een 20GB 5400 toeren hd. Ik merk echt dat dit een bottleneck voor het systeem is. Nu wil ik ook graag wat meer ruimte. Wat kan ik het beste doen. Raid kaart + nog zo'n hd. Of is 1x 40gb 7200 toeren sneller? Als raid sneller is, meteen maar een nieuw mobo met raid (die zijn best duur) of een apparte controller (al vanaf 34 pleuro's)

M'n budget is nu zo'n 300 pleuro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
[quote]
Op vrijdag 14 juni 2002 16:58 schreef gilseboer het volgende:

[..]
Ik zit nu dus op de kabel, en ik heb nog niet geupgraded. Ik heb nu dus een 20GB 5400 toeren hd. Ik merk echt dat dit een bottleneck voor het systeem is. Nu wil ik ook graag wat meer ruimte. Wat kan ik het beste doen. Raid kaart + nog zo'n hd. Of is 1x 40gb 7200 toeren sneller? Als raid sneller is, meteen maar een nieuw mobo met raid (die zijn best duur) of een apparte controller (al vanaf 34 pleuro's)

7200rpm is in de meeste gevallen sneller..
dus iig niet 2x 5400. raid ( 0 wel te verstaan) is ook sneller omdat dan de data over 2 schijven wordt verdeeld (in theorie dus 2x zo snel). ik weet niet of je huidige mobo een beetje goed is. zo ja: dan zou ik 2x 40 gig 7200rpm (bijv ibm gxp120) in raid 0 zetten met een apparte controller.

dus hangt vooral van je mobo af, is je huidige brak dan zou ik nieuwe kopen met raid erop.. en dan meteen DDR ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 17:16 schreef Fried het volgende:

[..]

7200rpm is in de meeste gevallen sneller..
dus iig niet 2x 5400. raid ( 0 wel te verstaan) is ook sneller omdat dan de data over 2 schijven wordt verdeeld (in theorie dus 2x zo snel). ik weet niet of je huidige mobo een beetje goed is. zo ja: dan zou ik 2x 40 gig 7200rpm (bijv ibm gxp120) in raid 0 zetten met een apparte controller.

dus hangt vooral van je mobo af, is je huidige brak dan zou ik nieuwe kopen met raid erop.. en dan meteen DDR ofzo.
en wat kan ik het beste kopen en wat kost dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 07:37 schreef MrJ het volgende:

[..]

Tnx, maar is het niet beter om meteen een GF4 TI 4600 128MB te kopen?

Anders loop ik hier toch weer over een jaartje tegen de lamp mee aan.
nope, is zelfde chip. De snelheid ligt wel wat hoger maar beide kaarten zijn FULL Dx 8.x compatible.
Die 4600 is dus wel sneller, maar UT2003 etc. zal evengoed speelbaar zijn met de 4200 en die is toch wel de helft goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 14:17 schreef Rampo het volgende:
Hoi, ik was eerst van plan om mijn mobo enz uit mijn inmiddels 3 jaar oude pc te halen en die upgraden met p4 enz.
Maar mijn dagelijks leven gaat dit toe laten, uitgaan/scooter/kleding/xbox en nog meer van die rotzooi

Dus wil ik mijn p3 vervangen door de snelste p3 die er is of de een na snelste dan

mijn setup is nog:

mobo asus p2b-vm

P3 500 intelp

64 mb sdram

windows 98
(het liefst hou ik deze besturingsprog tenzij jullie mij echter iets anders aanraden)

Vandaar dat ie upgegraded word, want als ik sof2 wil spelen lukt dat niet omdat ie alles onwijs traag doet en er een minimale systeem eis van 128sdram heeft

Ik zou het persoonlijk anders aanpakken, maar dat gaat nu moeilijk omdat je geen budget gegeven hebt. Wil je dat nog even geven ?
bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 16:58 schreef gilseboer het volgende:
verhaaltje
waarom halve quote van mij en dan mij napraten :?.
Nja, ik zal wel weer gek zijn :z

raid kaartjes zijn alleen leuk als ze al op je mobo zitten. Anders zijn je pci sloten nogal snel vol. Maar als je het perse wilt, ze zijn er vanaf 50 euro ongeveer.
In dat geval zou ik gaan voor 2* 80 GB 7200 rpm MAXTOR a 140
in raid 0, dus voor de snelheid.
Maar ook 1 zo'n schijf zal al een stuk sneller werken dan je 5400 rpm schijfje van nu.

Totaal: 140,- of 330,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:26
Op dinsdag 11 juni 2002 19:47 schreef xanaduY2k het volgende:
Ik heb momenteel een P3 systeem (zie sig) en ik wil een nieuwe Proc,geheugen mobo kopen.
ik heb dus al een Ti4200 met 128 mb

Ik wil het liefst een P4 1,6 of 1,8 Ghz vanwege de overclockbaarheid. (Een 400 watt P4 voeding heb ik ook al)

Een budget is nog onbekend maar het gaat mij er vooral om welke onderdelen het beste en snelste en stabielste samenwerken. (Ik wil dus wel oc-en dus ook de koeler is van belang)
Een Pentium 4 1,6A (Northwood core) komt alleen al met een Intel koeler, een stuk boven de 2GHz uit. Wil je een betere koeler dan kan ik je de Volcano 7+ aan bevelen.
Als mobo: Asus P4B533-E € 219,- moet je wel Rambus geheugen hebben het liefst 1066MHz geheugen.

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 17:29 schreef gilseboer het volgende:

[..]

en wat kan ik het beste kopen en wat kost dat?
/\/\

En ga maar eens wat reviews over schijven lezen. Maxtors zijn de beste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 19:52 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

Ik zou het persoonlijk anders aanpakken, maar dat gaat nu moeilijk omdat je geen budget gegeven hebt. Wil je dat nog even geven ?
bedankt ;)
Uhm nou ik denk aan zo`n 500 euro maximaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 19:55 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

waarom halve quote van mij en dan mij napraten :?.
Nja, ik zal wel weer gek zijn :z
[..]

raid kaartjes zijn alleen leuk als ze al op je mobo zitten. Anders zijn je pci sloten nogal snel vol. Maar als je het perse wilt, ze zijn er vanaf 50 euro ongeveer.
In dat geval zou ik gaan voor 2* 80 GB 7200 rpm MAXTOR a 140
in raid 0, dus voor de snelheid.
Maar ook 1 zo'n schijf zal al een stuk sneller werken dan je 5400 rpm schijfje van nu.

Totaal: 140,- of 330,-
leest nou iedereen zo slecht?

Ik heb nou 20gb 5400 toeren. Dat is erg langzaam. Wat is nu sneller; 2x 20gb 5400 toeren raid 0, of 1x 40gb 7200. Verders, zie mijn specs. Ik heb dus 300 pleuros voor een upgrade. Mobo + raid is duur, daar zit ook vaak een highpoint/promise controller op. mobo + raidkaart is volgens mij veel duurder. Bovendien is na mijn hd m'n geheugen(controller) = kt133 (-a) veel trager. Ik dacht zelf een beetje aan:

20gb 5400=zelfde als huidige erbij,
ecs VTA3 3.0 (ofzo) met raid
512 MB 2700 geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 01:55 schreef gilseboer het volgende:

[..]

leest nou iedereen zo slecht?

Ik heb nou 20gb 5400 toeren. Dat is erg langzaam. Wat is nu sneller; 2x 20gb 5400 toeren raid 0, of 1x 40gb 7200. Verders, zie mijn specs. Ik heb dus 300 pleuros voor een upgrade. Mobo + raid is duur, daar zit ook vaak een highpoint/promise controller op. mobo + raidkaart is volgens mij veel duurder. Bovendien is na mijn hd m'n geheugen(controller) = kt133 (-a) veel trager. Ik dacht zelf een beetje aan:

20gb 5400=zelfde als huidige erbij,
ecs VTA3 3.0 (ofzo) met raid
512 MB 2700 geheugen.
ik lees heel goed. Misschien begrijp jij me niet, maar dat ligt dan aan jou :)

5400 rpm schijven in raid zetten is waanzin. Daarom zei ik bovenstaande, 1* 7200 rpm zal al veel verbetering opleveren, en als je 2* 7200 in raid gooit zal het nog veel sneller zijn. Maar 1* 7200 rpm lijkt me voorlopig genoeg en dat kost, zoals geschreven :z dus 140 euro ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 14:17 schreef Rampo het volgende:

mijn setup is nog:

mobo asus p2b-vm

P3 500 intelp

64 mb sdram

windows 98

500 EURO
epox 8k3a+ 150
2* 256 mb ddr ram pc 2700 100
GF 4 ti 4200 LEADTEK 64 mb ddr met tvout 200
300 watt voeding 40
AMD Athlon XP 1700+ (1,47GHz) 104,-

734,-
totaal

Je zei 500 idd, maar is dat nu INCL. hdd en ram :?

ECS k7s5a 70
AMD Duron 1200 58,-
2*256 mb sdr sdram DANE elec 50*2 = 100
300 watt voeding 40

Totaal: 608,-

Ik zou toch al mn oude stuff verkopen en voor het bovenste systeem gaan, die is veel sneller en je kan er veel langer mee doen. Die videokaart _moet_ btw :P, want daarmee kan je voorlopig wel vooruit. UT2003 enzo kan je er namelijk ook goed mee spelen dit in tegenstelling tot een GF 4 MX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 12:07 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

epox 8k3a+ 150
2* 256 mb ddr ram pc 2700 100
300 watt voeding 40
AMD Athlon XP 1700+ (1,47GHz) 104,-

734,-
totaal

Je zei 500 idd, maar is dat nu INCL. hdd en ram :?

ECS k7s5a 70
AMD Duron 1200 58,-
2*256 mb sdr sdram DANE elec 50*2 = 100
300 watt voeding 40

Totaal: 608,-

Ik zou toch al mn oude stuff verkopen en voor het bovenste systeem gaan, die is veel sneller en je kan er veel langer mee doen. Die videokaart _moet_ btw :P, want daarmee kan je voorlopig wel vooruit. UT2003 enzo kan je er namelijk ook goed mee spelen dit in tegenstelling tot een GF 4 MX.
helaas kan ik uit de eerste setup geen ddr ram nemen want op mijn mobo passen alleen sdram op 66 hrz geloof sdram 100 en daarnaast op mijn mobo past geen p4 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 15:51 schreef Rampo het volgende:

[..]

helaas kan ik uit de eerste setup geen ddr ram nemen want op mijn mobo passen alleen sdram op 66 hrz geloof sdram 100 en daarnaast op mijn mobo past geen p4 ;(
wat ik je aanraad is een compleet nieuwe setup en je oude mobo + andere zooi gewoon verkopen, dit in verband met een veel betere prijs / kwaliteitverhouding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, dus in de praktijk zou een gehele nieuwe setup goedkoper zijn dan een p3 enz aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 15:37 schreef Rampo het volgende:
oke, dus in de praktijk zou een gehele nieuwe setup goedkoper zijn dan een p3 enz aan te schaffen?
ja, dit aangezien p3's verhoudingsgewijs redelijk duur zijn. En je gewoon veel meer performance krijgt als je een nieuw mobo neemt :)

btw: ga naar het wat is dit nog waard topic van LopeZ om te kijken hoeveel je oude stuff nog waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22

Sebazztiaan

sebas!

Systeem toch denken over SCSI en TV-in!!! (geen ruimte voor TV :'( (budget 650€)

Aopen HQ-04
Asus A7v266/E
AMD Athlon XP 1800+@2209+
512DDR corsair 2*256
Asus V8440 G-Force4 Ti4400
Audigy Platinum
Cambridge Soundworks DTT3500Digital
Unex 10/100UTP LAN

Noname 16xDVD
2* Maxtor 40Gb RAID 0 (striping)
1* Maxtor 20Gb

Samsung Syncmaster 750s
Samsung Syncmaster 753s

Mijn vraag: Kan ik met mijn huidige budget een TV in + SCSI CD-writer aanschaffen evt. SCSI DVD?

Of zijn er andere dingen die volgens jullie de voorkeur genieten wat betreft upgrading?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
waarom zou je een SCSI DVD / fikker nemen ?
koop gewoon een goedkoop extra IDE kaartje voor 5o euro ofzo en hang daaraan je cdrom en dvdspelers. (4 max)
Verder zou ik gaan voor een leuke tvkaart, die heb je in stereo sound vanaf een euro of 75. Moet je maar eerst eens kijken wat je precies wilt. Ook FM radio erbij bijv.
Voor de rest ziet je systeem er prima uit en is er geen directe reden tot upgrading :).

voor de fikker:

Lite-On 40/12/48 (Retail) 80,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-03 20:39

Hagar

Diabootic

Ik heb nu:

Asus CUSL2-C
PIII 750E
256 MB SD-RAM cas 2 Dane Elec
MSI G2Ti Pro VT
SB Live 1024
20 gig Maxtor 7200rpm
en een realtek nicje :)

Ik gebruik m voor het spelen van games (SOF2 RTCW en GTA3 voornamelijk)
Af en toe een beetje cad tekenen maar dat mag geen naam hebben.
Mijn budget is zo'n 200 tot 300 euro (mag misschien nog wel iets meer zijn als het idee me aanstaat maar mijn beurs is niet zo heel erg ruim :P )

Wat kunnen jullie hier van maken???

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 05:02 schreef Hagar het volgende:
Ik heb nu:

Asus CUSL2-C
PIII 750E
256 MB SD-RAM cas 2 Dane Elec
MSI G2Ti Pro VT
SB Live 1024
20 gig Maxtor 7200rpm
en een realtek nicje :)

Ik gebruik m voor het spelen van games (SOF2 RTCW en GTA3 voornamelijk)
Af en toe een beetje cad tekenen maar dat mag geen naam hebben.
Mijn budget is zo'n 200 tot 300 euro (mag misschien nog wel iets meer zijn als het idee me aanstaat maar mijn beurs is niet zo heel erg ruim :P )

Wat kunnen jullie hier van maken???
ik raad je een nieuwe grafische kaart aan:

Geforce 4 ti 4200 64 mb ddr tvout van leadtek voor 220,-

Deze kaart is full Dx 8.x compatible en supersnel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar

Hagar

Diabootic

Op maandag 17 juni 2002 11:18 schreef ByMeSDy het volgende:
Geforce 4 ti 4200 64 mb ddr tvout van leadtek voor 220,-

Deze kaart is full Dx 8.x compatible en supersnel :9~
Is mijn processor daar dan wel snel genoeg voor want ik heb zelf het idee dat mijn PIII 750 de prestaties van mijn G2Ti naar beneden haalt.
Een Geforce 4 ti 4200 lijkt me dan een enorme overkill :?

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Op maandag 17 juni 2002 12:31 schreef Hagar het volgende:

[..]

Is mijn processor daar dan wel snel genoeg voor want ik heb zelf het idee dat mijn PIII 750 de prestaties van mijn G2Ti naar beneden haalt.
Ja dat lijkt mij ook.. Ik zou danook voor een P4 gaan ofzow.. In combi met die kaart wel mooi!! maar niet voor je portemonee ;(

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar

Hagar

Diabootic

Op maandag 17 juni 2002 12:37 schreef Andre21 het volgende:
Ja dat lijkt mij ook.. Ik zou danook voor een P4 gaan ofzow.. In combi met die kaart wel mooi!! maar niet voor je portemonee ;(
Nee dat zal inderdaad niet snel gebeuren :+
Zou het wel heel graag willen :P

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn systeem

Kast: Aopen H600A
Bord: Abit KR7A Raid
CPU: AMD XP 1800+
HDD: 2 * Maxtor D740X in Raid 0
Geluid kaart : Soundblaster live 5.1 platinum
Geheugen: 2 * 512 MB DDR PC 2100 OEM
Grafische kaart: Gardexpert Geforce 3 ti 200 128 MB
CPU Koeler: Dragon Orb 3
Overige Koelers: 1 * Standaard kast koeler
CD rom: Aopen 56, Aopen dvd 16, Plextor 24/10/40
Monitor: iiyama HM903DT resolutie 1280*1024 100hz

Gebruik mijn pc voor internet, dvd rippen, divx films kijken via pc op tv, downloaden, gamen (RA2, UT, Renagade), Office, regelmatig cd's branden etc.

Heb zoals je wel kunt raden problemen met koeling mijn cpu is gisteren naar mijn mening te warm geworden 62 graden dus dit is een prioriteit en vindt ook dat mijn systeem eigenlijk veel lawaai maakt. Zat zelf te denken aan de alpha pal 8045 met een stille papst koeler. Tevens nog een paar papst koelers in de kast zelf. Maar vindt 65 euro best veel voor een cpu koeler en 20 euro voor een kast koeler is ook niet echt goedkoop. Verder heb ik een tekort aan hdd ruimte. En heb ik het idee dat mijn grafische kaart het erg moeilijk heeft om game's te draaien op 1280*1024.

Budget ongeveer 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 12:31 schreef Hagar het volgende:

[..]

hmja, die GF 4 zal zeker zn max niet halen, maar wel veel sneller zijn dan de GF 2 ti hoor :). Voor mooie schema's van processor / GPU moet je op tomshardware.com zijn.
En aangezien jij niet een groter budget hebt, kan je nu geen nieuw mobo + processor + evt. ram nemen. Dat komt dan later ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar

Hagar

Diabootic

Ik heb net ff de best buy guide van tnet opgezocht en daar wordt als budget game systeem het volgende samengesteld:

Moederbord Epox 8KHA+ € 119,-
Processor Athlon XP 1600+ € 92,-
Koeling Thermosonic Thermoengine € 36,-
Geheugen 256MB PC2100 A-merk € 60,-

Totaal 307 pleuro (prijzen geupdate met de pricewatch lijst)
Ik had ergens gelezen dat dit mobo trouwens problemen zou hebben met de G4 maar ik heb me sinds de tijd dat de CUSL2 werdt gepubliceerd niet meer met mobo's beziggehouden.
Dus als er een beter alternatief voor dat mobo is dan sta ik open voor suggesties ;)

Wat is voor mij nu een betere oplossing, waar krijg ik het meeste plezier voor terug???
Het bovenstaande mobo + cpu + mem en de rest uit mijn huidige systeem of een nieuwe G4 in mijn huidige systeem???

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD 1800+ XP
MSI K7T266 Pro2
Hercules 3D Prophet 4500 64MB
512 Mb

Tja die Kyro he ?!
Is dat echt al aan vervanging toe ?( heb ik 2-de hands)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Ok, dit topic krijgt van mij ff een klein trapje :)

Ik heb:
- AMD T.bird 1400 MHZ
- Micro-start MS 6330 Mobo
- 128 MB naamloos geheugen
- Geforce 2 MX 100/200 van Winfast

Ik heb een budget om 1, en heeeeeeel misschien 2 upgrades te doen. Ik gebruik deze PC voornamelijk voor internet e.d., al komt een spelletje ook wel eens langs. :)

Met welke upgrade zou ik het meeste snelheid winnen? Op dit moment loopt zelfs XP soms gewoon traag. de MS 6330 schijnt geen geweldige plank te zijn, dus moet ik die upgraden? Of zou meer geheugen een beter idee zijn? :?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar

Hagar

Diabootic

Op dinsdag 18 juni 2002 10:36 schreef Netman867 het volgende:

Ik heb:
- AMD T.bird 1400 MHZ

Ik heb een budget om 1, en heeeeeeel misschien 2 upgrades te doen. Ik gebruik deze PC voornamelijk voor internet e.d., al komt een spelletje ook wel eens langs. :)

Met welke upgrade zou ik het meeste snelheid winnen? Op dit moment loopt zelfs XP soms gewoon traag. de MS 6330 schijnt geen geweldige plank te zijn, dus moet ik die upgraden? Of zou meer geheugen een beter idee zijn? :?

Bvd
Extra geheugen moet je er sowieso inzetten.
Bekijk ook eens welke programma's op de achtergrond draaien en welke daarvan echt nodig zijn. Het zou goed kunnen dat je geheugen door die programma's wordt volgestampt.

Over je 6330 Mobo kan ik je niet veel vertellen ik ben niet zo up to date zoals in mijn vorige post ook staat waar ik nog steeds een antwoord op zou willen krijgen :P

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie mn sig, wat kan ik daar het beste aan veranderen? 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar

Hagar

Diabootic

Op dinsdag 18 juni 2002 17:03 schreef TweAkur het volgende:
Zie eerste post van dit topic |:(

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 13:08 schreef fooly5 het volgende:
Mijn systeem

Gebruik mijn pc voor internet, dvd rippen, divx films kijken via pc op tv, downloaden, gamen (RA2, UT, Renagade), Office, regelmatig cd's branden etc.

Heb zoals je wel kunt raden problemen met koeling mijn cpu is gisteren naar mijn mening te warm geworden 62 graden dus dit is een prioriteit en vindt ook dat mijn systeem eigenlijk veel lawaai maakt. Zat zelf te denken aan de alpha pal 8045 met een stille papst koeler. Tevens nog een paar papst koelers in de kast zelf. Maar vindt 65 euro best veel voor een cpu koeler en 20 euro voor een kast koeler is ook niet echt goedkoop. Verder heb ik een tekort aan hdd ruimte. En heb ik het idee dat mijn grafische kaart het erg moeilijk heeft om game's te draaien op 1280*1024.

trap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 21:59 schreef Hagar het volgende:
Ik heb net ff de best buy guide van tnet opgezocht en daar wordt als budget game systeem het volgende samengesteld:

Moederbord Epox 8KHA+ € 119,-
Processor Athlon XP 1600+ € 92,-
Koeling Thermosonic Thermoengine € 36,-
Geheugen 256MB PC2100 A-merk € 60,-

Totaal 307 pleuro (prijzen geupdate met de pricewatch lijst)
Ik had ergens gelezen dat dit mobo trouwens problemen zou hebben met de G4 maar ik heb me sinds de tijd dat de CUSL2 werdt gepubliceerd niet meer met mobo's beziggehouden.
Dus als er een beter alternatief voor dat mobo is dan sta ik open voor suggesties ;)

Wat is voor mij nu een betere oplossing, waar krijg ik het meeste plezier voor terug???
Het bovenstaande mobo + cpu + mem en de rest uit mijn huidige systeem of een nieuwe G4 in mijn huidige systeem???
ja, ook ByMeSDy neemt wel eens computerloze dagen :)
Als mobo zou ik de nieuwe Epox nemen, geen problemen meer met de GF4. De 8k3a+ voor 150 euro.
wat beter is kan ik niet zien zolang ik je oude specs niet kan zien in het replyscherm (in post svp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 22:11 schreef Deneb het volgende:
AMD 1800+ XP
MSI K7T266 Pro2
512 Mb

Tja die Kyro he ?!
Is dat echt al aan vervanging toe ?( heb ik 2-de hands)
hmmja, ik weet niet wat je zoal ermee wilt doen
Gamen, ja ok. Maar welke games ? En wat is je budget?
voor 220 euro heb je een GF4 ti 4200 van Leadtek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 10:36 schreef Netman867 het volgende:

Ik heb:
- AMD T.bird 1400 MHZ

Bvd
geld voor een upgrade ? De upgrade kan 10 of 1000 euro per ding kosten hoor :P
maar ok. 256 mb sdr sdram erbij van Dane elec : 50
GF 4 kopen. GF4 ti 4200 64 mb ddr van leadtek kost 220 euro. Maar omdat je niet je budget geeft weet ik niet of dat te duur is. Gelieve dat nog even op te geven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 13:08 schreef fooly5 het volgende:
Mijn systeem

Toch zou ik een groot budget reserveren voor je cooling. Deze is namelijk heel belangrijk en je kan er vaak meerdere generaties processors mee doen. Verder kan je ook je pc OCen zou je dat willen. Het is niet gek om een euro of 125 voor de cooling te reserveren. Lees de OCEFAQ eens door, daar staat handige info over hoe de coolers te plaatsen in de kast.
Koop voor de opslag een Maxtor 80 gb 7200 rpm schijf: 140,-
Verder zou ik het nog even uitzingen met die grafische kaart. Als je per se alles in 1280 wilt draaien zal je toch moeten upgraden. Een leadtek GF4 ti 4200 64 mb ddr TVout is een stuk sneller tov je huidige kaart en volledig DX 8.x compatible : 220

totaal: 485,-

ps: sorry, ik was je vergeten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 17:03 schreef TweAkur het volgende:
lees de 1ste post van dit topic. Dit is niet de bedoeling ivm het niet kunnen zien van de sig in het replyscherm :)
probeer het nog eens als je post aan alle eisen voldoet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 juni 2002 19:54 schreef fooly5 het volgende:

[..]

trap
Op dinsdag 18 juni 2002 17:01 schreef Hagar het volgende:

[..]

Extra geheugen moet je er sowieso inzetten.
Bekijk ook eens welke programma's op de achtergrond draaien en welke daarvan echt nodig zijn. Het zou goed kunnen dat je geheugen door die programma's wordt volgestampt.

Over je 6330 Mobo kan ik je niet veel vertellen ik ben niet zo up to date zoals in mijn vorige post ook staat waar ik nog steeds een antwoord op zou willen krijgen :P
hmmja, mag /me nooit meer een computerloze dag krijgen :? Ik kom echt wel weer langs hoor :P
graag gedaan btw ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar

Hagar

Diabootic

Op woensdag 19 juni 2002 20:06 schreef ByMeSDy het volgende:
wat beter is kan ik niet zien zolang ik je oude specs niet kan zien in het replyscherm (in post svp).
Sorry, maar die stonden op dezelfde pagina een aantal posts boven de post die je geqoute hebt ;)
Op woensdag 19 juni 2002 20:24 schreef ByMeSDy het volgende:
hmmja, mag /me nooit meer een computerloze dag krijgen :? Ik kom echt wel weer langs hoor :P
graag gedaan btw ;).
't is niet anders, jij bent nou eenmaal heel belangerijk :)

Maar ik denk dat ik het antwoordt al weet en beter mijn mobo + ram + cpu kan upgraden met het mobo dat jij in je post hebt gezet.
Mijn hartelijke dank *D

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 20:14 schreef ByMeSDy het volgende:

hmmja, ik weet niet wat je zoal ermee wilt doen
Gamen, ja ok. Maar welke games ? En wat is je budget?
voor 220 euro heb je een GF4 ti 4200 van Leadtek...
AMD 1800+ XP *
MSI K7T266 Pro2 *
512 Mb *

Ja game's zijn de enige bothelneck ben ik bang.
Een maat heeft het zelfde sys. als mij, behalve dan een nivida geforce 2 mx 400 (64 Mb), en dat loopt net iets gesmeerder dan die Kyro.

Budget is lastig, ligt aan me bui.

Maar als ik toch geld uitgeef dan liever 50 euro meer voor iets goeds dan dat ik er net naast zit.
€ 300 is toch wel veel IMO

Welke spellen > de laatste F1 en SOF 2 in die richting.

Maar als het alleen maar om winst in klein detail gaat dan vind ik het overbodig, ik vraag me af waar je de winst dan haalt ? Behalve dan dat het net iets gesmeerder loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 juni 2002 23:27 schreef Hagar het volgende:

[..]

Sorry, maar die stonden op dezelfde pagina een aantal posts boven de post die je geqoute hebt ;)
[..]

't is niet anders, jij bent nou eenmaal heel belangerijk :)

Maar ik denk dat ik het antwoordt al weet en beter mijn mobo + ram + cpu kan upgraden met het mobo dat jij in je post hebt gezet.
Mijn hartelijke dank *D
okay, sorry, er zijn ook zoveel posts, ik ga niet bij elke user de specs uit mn kop leren :P
graag gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 juni 2002 23:58 schreef Deneb het volgende:

[..]

AMD 1800+ XP *
MSI K7T266 Pro2 *
512 Mb *

Ja game's zijn de enige bothelneck ben ik bang.
Een maat heeft het zelfde sys. als mij, behalve dan een nivida geforce 2 mx 400 (64 Mb), en dat loopt net iets gesmeerder dan die Kyro.

Budget is lastig, ligt aan me bui.

Maar als ik toch geld uitgeef dan liever 50 euro meer voor iets goeds dan dat ik er net naast zit.
€ 300 is toch wel veel IMO

Welke spellen > de laatste F1 en SOF 2 in die richting.

Maar als het alleen maar om winst in klein detail gaat dan vind ik het overbodig, ik vraag me af waar je de winst dan haalt ? Behalve dan dat het net iets gesmeerder loopt.
ik zou dan een GF4 ti 4200 nemen. Volledig DirectX 8.x compatible, itt de GF4 MX. Dus heel geschikt om ook de komende generatie games te spelen (ut2003, doom 3 quake4 etc).
Leadtek GF4 ti 4200 64 mb ddr tvout voor 220 euro.

Er is niets mis met een GF4 mx, maar die zal je veel sneller weer moeten vervangen. Ik zou dus die paar euro meer in deze ti stoppen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Mijn ouders (en dus eigenlijk mn broertje ;)) hebben een Dell Dimension uit de serie "XPS Txxx"

Deze bevat het volgende:

P3-700
128Mb pc100 SD-Ram
Geforce256
SbLive! 1024
DVD + MPEG2-kaart
19" Monitor

en nog wat spul dat nvt is

Nu is mn broer waarschijnlijk geslaagd heeft een her gedaan... keeping my fingers crossed en dan mag er een kleine pc-upgrade gedaan worden. Een beetje kleine, dus niet complete mobo+proc enzo vervangen...

Hij wordt gebruikt voor spelletjes (UT, FIFA, dat soort dingen) dus zelf dacht ik aan een videokaart en extra geheugen. Wat zouden jullie aanschaffen? Eventueel 2ehands, want er hoeft geen state-of-the-art spul in.

extra specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 14:17 schreef Razorfist het volgende:
Mijn ouders (en dus eigenlijk mn broertje ;)) hebben een Dell Dimension uit de serie "XPS Txxx"

Deze bevat het volgende:

P3-700
128Mb pc100 SD-Ram
Geforce256
SbLive! 1024
DVD + MPEG2-kaart
19" Monitor
Je hebt helemaal gelijk wat geheugen en een nieuwe Videokaart en je PC is weer ok

Ik denk dat je nog W98 draait dan zou ik er sowieso niet meer in doen dan totaal 256 MB dus 128 MB erbij mag ook PC133 zijn.
Vervolgens knal je er een GF2 GTS in met je 19 inch monitor zou ik dan voor een 64 MB versie gaan.
Die heb je tegenwoordig ook al voor onder de 100.

Dus voor 100 a 125 euro heb je al een fijne upgrade.

/edit typo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb het volgende systeem:

Abit BP6 moederbord
1x Celeron 366 @ 550
256 MB SDRAM (2x128)
Asus V3400 TNT (1) 16 MB
Realtek 10 Mbit
Soundblaster AWE64 Gold*
Maxtor 40 Gb 7200 tpm*
Dynalink ISDN kaartje*
Plextor brander 4/2/20*
Plextor CDROM 32 Tsi*
SCSI kaartje Adaptec 2940 CD
Pioneer DVD 500M*
ATX fulltower 235 watt

* = wil ik houden

Probleem is dat m'n AWE64 Gold een ISA model is :(

Ik draai er Windows XP Pro op, en ik merk dat de Asus TNT 1 het soms niet helemaal trekt.

Misschien koop ik ook wel een tweede systeem, maar wil graag toch weten wat ik hier nog mee kan upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Op vrijdag 21 juni 2002 16:32 schreef HTX het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk wat geheugen en een nieuwe Videokaart en je PC is weer ok

Ik denk dat je nog W98 draait dan zou ik er sowieso niet meer in doen dan totaal 256 MB dus 128 MB erbij mag ook PC133 zijn.
Vervolgens knal je er een GF2 GTS in met je 19 inch monitor zou ik dan voor een 64 MB versie gaan.

/edit typo's
Nee hij draait op WinXP. Kan ik er dan beter 256 bijprikken? Een GF2GTS lijkt me inderdaad wel wat. (hoger dan de 2MX die ik er zelf in heb zitten op een amd1200 :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 16:57 schreef Razorfist het volgende:

[..]

Nee hij draait op WinXP. Kan ik er dan beter 256 bijprikken? Een GF2GTS lijkt me inderdaad wel wat. (hoger dan de 2MX die ik er zelf in heb zitten op een amd1200 :P)
Als je idd XP hebt kan er beter 256 MB bij prikken voor de prijs hoef je het niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Nog 1 vraagje:

Bij de specs staat het volgende over de AGP-kaart:
Bus types PCI (version 2.1), ISA, and AGP (version 1.0)
Bus speed AGP: 66 or 133 MHz
PCI: 33 MHz
ISA: 8.33 MHz
AGP expansion-card connectors one
AGP expansion-card connector size 124 pins
AGP expansion-card connector data width (maximum) 32 bits
Dit zegt mij vrij weinig, maar kan ik hieruit concluderen dat hij alleen op AGP 1x kan draaien? Kan ik er dan gewoon een GF2MX, GF2GTS of een GF4MX440 (kosten ook geen bal) in zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 14:17 schreef Razorfist het volgende:

Deze bevat het volgende:

P3-700
128Mb pc100 SD-Ram
Geforce256
SbLive! 1024
DVD + MPEG2-kaart
19" Monitor

Nu is mn broer waarschijnlijk geslaagd heeft een her gedaan... keeping my fingers crossed en dan mag er een kleine pc-upgrade gedaan worden. Een beetje kleine, dus niet complete mobo+proc enzo vervangen...

Hij wordt gebruikt voor spelletjes (UT, FIFA, dat soort dingen) dus zelf dacht ik aan een videokaart en extra geheugen. Wat zouden jullie aanschaffen? Eventueel 2ehands, want er hoeft geen state-of-the-art spul in.

extra specs
hmja, ik weet niet wat een kleine upgrade is :)
Maar 256 mb erbij is zeker geen overbodige luxe
256 md dane elec: 50 euro

Grafische kaart als je daar geld voor hebt: GF4 ti 4200 64 mb ddr leadtek tvout voor 220 euro. Maar maybe is dat te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 16:32 schreef HTX het volgende:

[..]

/edit typo's
Dit is niet waar. Het is geen enkel probleem windows 98 tot en met 512 mb te draaien. Ik zou zeker weten er 256 mb bij doen. Nauwelijks duurder en het kost je niet nog een slot extra zou je het in de toekomst toch nog willen.
Verder vraag ik me af hoeveel geld je dus precies hebt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 16:38 schreef koelkast het volgende:
Ik heb het volgende systeem:

Abit BP6 moederbord
1x Celeron 366 @ 550
256 MB SDRAM (2x128)
Asus V3400 TNT (1) 16 MB
Realtek 10 Mbit
Soundblaster AWE64 Gold*
Maxtor 40 Gb 7200 tpm*
Dynalink ISDN kaartje*
Plextor brander 4/2/20*
Plextor CDROM 32 Tsi*
SCSI kaartje Adaptec 2940 CD
Pioneer DVD 500M*
ATX fulltower 235 watt

* = wil ik houden

Probleem is dat m'n AWE64 Gold een ISA model is :(

Ik draai er Windows XP Pro op, en ik merk dat de Asus TNT 1 het soms niet helemaal trekt.

Misschien koop ik ook wel een tweede systeem, maar wil graag toch weten wat ik hier nog mee kan upgraden :)
hmmja, wat doe je ermee en wat is je budget :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 16:57 schreef Razorfist het volgende:

[..]

hmmja, die 256 mb sowieso dus :)

En ik zou dan gaan voor een GF2 ti kaart ipv een GTS, nauwelijks duurder en wel sneller. Maar geef als het kan een preciezer budget, maybe is een GF3 ti 200 ook nog goed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 19:56 schreef Razorfist het volgende:
Nog 1 vraagje:

Bij de specs staat het volgende over de AGP-kaart:
[..]

Dit zegt mij vrij weinig, maar kan ik hieruit concluderen dat hij alleen op AGP 1x kan draaien? Kan ik er dan gewoon een GF2MX, GF2GTS of een GF4MX440 (kosten ook geen bal) in zetten?
nee, MAX = AGP 2x. Dit heeft overigens geen grote performance nadelen tov de AGP4* van tegenwoordig.
Ik ken dus je budget niet, maar als het het toelaat zou ik een GF4 ti proberen te nemen, deze is namelijk volledig DirectX 8.x compatible en zo dus veel sneller in de komende games als UT2003, doom 3 etc (je doet er dus veel langer mee :)) anders gewoon voor die GF4 mx gaan, maar reken erop dat UT2003 niet meer lekker zal lopen in 1024 enzo...
Ga ook eens op tomshardware.com kijken naar grafieken over processor / videokaart verhoudingen. Dan kan je zien waar je 700 mhz een echte bottleneck wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Bedankt voor de replies

Het budget weet ik niet precies (zullen ouders moeten gaan betalen) maar zal zo rond de 150-200 euro liggen.
Een GF4ti4200 zal het niet worden, ik krijg mn ouders nooit aangepraat een videokaart van 220 euro te kopen voor dat systeem...

Ik ga nu marktplaats ff afstruinen naar leuke videokaartjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 14:05
amd 1400mhz
gigabyte 7dxr
2xhd 40 gig raid
1x 15gig
1x 10 gig
256 ddr ram pc2100
gigabyte radeon maya deluxe balblabla
sblive
realtek 10/100mbit netwerk
24x cdrom
24/10/40 writer
optical logitec muis
toestenbord
iiyama 19" vision master pro 452
eizo 17" f56(voor dual display)
philips toucam pro
minimuis
floppy
binnekort hauppauge wintv theater

budget is er niet, mja doe maar onder de 500 euro

ik doe met mijn computer vanalles, van photoshop en proggen tot die hard kweken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer wat geld over (+/- 150 euro) maar weet niet zo goed wat ik kan/moet/wil upgraden. Harde schijf begint een beetje krap te worden, het geheugen is ook niet zo heel veel en de CPU is niet super snel. Eigenlijk is niets echt super en het voldoet allemaal wel redelijk maar ik wil gewoonn iets nieuws :+. Wat zijn de aanbevelingen? ;-) En ik heb ook een maar een 15" monitor, maar das meteen zo duur.

Ik gebruik mijn PC vooral voor internet activiteiten (via ADSL), filmpjes kijken, beetje MATLAB en Mathematica en af en toe een spelletje vooral FIFA.

Mobo: Abit KT7A
Chipset: Via KT133A
CPU: AMD Duron 1000Mhz
RAM: 128MB SDRAM PC133 + 32MB SDRAM PC100 + 32MB SDRAM PC100

Primary master: Western Digital 20GB 7200rpm HDD (Ultra-DMA mode 5(ATA 100))
Primary slave: Western Digital 4,3GB 5400rpm HDD (Ultra-DMA mode 2(ATA 33))
Secondary master: Liteon LTR-16102B CD-RW (Ultra-DMA mode 2(ATA 33))
Secondary slave: Samsung SD-616f DVD-rom (Ultra-DMA mode 2(ATA 33))

Video: AGP Hercules 3D prophet 4500 32 MB + TV-out
Netwerkadapter: D-link DFE-530TX
Geluid: ALS4000 based

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar

Hagar

Diabootic

Op vrijdag 21 juni 2002 23:11 schreef Koensel het volgende:
Ik heb weer wat geld over (+/- 150 euro) maar weet niet zo goed wat ik kan/moet/wil upgraden. Harde schijf begint een beetje krap te worden, het geheugen is ook niet zo heel veel en de CPU is niet super snel. Eigenlijk is niets echt super en het voldoet allemaal wel redelijk maar ik wil gewoonn iets nieuws :+. Wat zijn de aanbevelingen? ;-) En ik heb ook een maar een 15" monitor, maar das meteen zo duur.

Ik gebruik mijn PC vooral voor internet activiteiten (via ADSL), filmpjes kijken, beetje MATLAB en Mathematica en af en toe een spelletje vooral FIFA.

In ieder geval je ram upgraden.
simpelweg alles eruit en een 256 of 512 MB reepje erin drukken, die hebben immers een mooie prijs.
Processor is nog niet eens zo traag die kan nog wel ff mee.
En dat geldt voor je videokaart ook, aangezien je niet echt veel gamed en niet op frames per secondes geilt :+
Dus alles wat je dan aan budget over hebt zou je dan in wat meer HD ruimte kunnen steken.

Was dat wat je wou horen ;) :)

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar

Hagar

Diabootic

Op vrijdag 21 juni 2002 22:56 schreef Xsion het volgende:
amd 1400mhz
gigabyte 7dxr
2xhd 40 gig raid
1x 15gig
1x 10 gig
256 ddr ram pc2100
sblive
24x cdrom
24/10/40 writer
optical logitec muis
toestenbord
philips toucam pro
minimuis
floppy
Niks, jij mag je eerst verdiepen in het lezen van een topic :+
En omdat ik een goede bui heb krijg je van mij de link er nog bij ook.
eenmalige aanbieding
Upgrade vragen FAQ

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 05:09 schreef Hagar het volgende:

[..]

In ieder geval je ram upgraden.
simpelweg alles eruit en een 256 of 512 MB reepje erin drukken, die hebben immers een mooie prijs.
Processor is nog niet eens zo traag die kan nog wel ff mee.
En dat geldt voor je videokaart ook, aangezien je niet echt veel gamed en niet op frames per secondes geilt :+
Dus alles wat je dan aan budget over hebt zou je dan in wat meer HD ruimte kunnen steken.

Was dat wat je wou horen ;) :)
Kan ik de 128MB niet laten zitten en e 128MB bij stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xsion
Op zaterdag 22 juni 2002 05:14 schreef Hagar het volgende:

[..]

Niks, jij mag je eerst verdiepen in het lezen van een topic :+
En omdat ik een goede bui heb krijg je van mij de link er nog bij ook.
eenmalige aanbieding
Upgrade vragen FAQ
wat klopt er dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memendo
  • Laatst online: 07-09 09:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zaterdag 22 juni 2002 17:21 schreef Xsion het volgende:

[..]

wat klopt er dan niet?
lezen |:( budget ontbreekt, je zegt niet wat je er mee wilt doe enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xsion
Op zaterdag 22 juni 2002 17:26 schreef memendo het volgende:

[..]

lezen |:( budget ontbreekt, je zegt niet wat je er mee wilt doe enz..
budget had ik er al bijgezet met een edit, nu heb ik er ook maar bijgezet wat ik er mee doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 22:52 schreef Razorfist het volgende:
Bedankt voor de replies

Het budget weet ik niet precies (zullen ouders moeten gaan betalen) maar zal zo rond de 150-200 euro liggen.
Een GF4ti4200 zal het niet worden, ik krijg mn ouders nooit aangepraat een videokaart van 220 euro te kopen voor dat systeem...

Ik ga nu marktplaats ff afstruinen naar leuke videokaartjes ;)
graag gedaan :)
Dan zou ik gaan zoeken voor een GF4 mx 440.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 22:56 schreef Xsion het volgende:
amd 1400mhz
gigabyte 7dxr
2xhd 40 gig raid
1x 15gig
1x 10 gig
256 ddr ram pc2100
sblive
24x cdrom
24/10/40 writer
optical logitec muis
toestenbord
philips toucam pro
minimuis
floppy

budget is er niet, mja doe maar onder de 500 euro

ik doe met mijn computer vanalles, van photoshop en proggen tot die hard kweken.
256 mb ddr sdram dane elec: 50
Misschien heb je behoefte aan een DVDspeler? Maar als je die toch niet denkt te gebruiken zou heb je er ook niets aan :)
Lite On DVD 16/48 (Bulk) 46,-

Verder zou ik het zo laten en dat geld bewaren voor een upgrade over zeg een half jaar. Want hier is verder heel goed mee te leven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 23:11 schreef Koensel het volgende:

256 mb sdr sdram dane elec: 50 (1*32 mb moet er dan uit, misschien de andere ook zodat je je ram op 133 mhz kan draaien, maar dat moet je maar eens gaan benchen :))
Dat board en processor houden, er is immers niets op tegen. Alles wat je 'traag' vindt zal toch door dat ram komen, zeker als je windows XP draait.
Maxtor 40GB (D740X, 7200rpm) 80,-
Snelle en grote schijf, hij is laatste tijd erg gedaald in prijs :).

Totaal: 130,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 11:43 schreef Koensel het volgende:

[..]

Kan ik de 128MB niet laten zitten en e 128MB bij stoppen?
uiteraard wel :). Maar ga alleen voor 256 + modules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brute51
  • Laatst online: 07-08 23:35
heee wat een handig topic, nog nooit gezien.

nou hier is mijn systeem:

msi k7t266 pro
2x256 ddr geheugen zonder naam
athlon 1400
300 watt voeding
asus v8420 (ti4200)
sb live! player
2x40 gb in raid 0
haupage tv kaart
eicon isdn modem
2 x netwerkkaartjes
1 floppy ding van sony
1 dvd speler van effe vergeten welk merk
1 traxdata 16x10x40 cd writer
en dr zijn 2 monitors op mn videokaart aangesloten

ik doe eigenlijk alles best wel vaak, spelletjes, typen, tv capturen, films (dvd) kijken.
opzich werkt het wel lekker, denk dat ik dr wel een tijdje tegenaan ken, maar misschien dat het lekkerder werkt met een xp1600+ ofzo?

Ik heb echt een hele goeie PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 juni 2002 19:07 schreef brute51 het volgende:

handig eh :)
msi k7t266 pro
athlon 1400
300 watt voeding
asus v8420 (ti4200)
sb live! player
2x40 gb in raid 0
haupage tv kaart
eicon isdn modem
2 x netwerkkaartjes
1 floppy ding van sony

ik doe eigenlijk alles best wel vaak, spelletjes, typen, tv capturen, films (dvd) kijken.
opzich werkt het wel lekker, denk dat ik dr wel een tijdje tegenaan ken, maar misschien dat het lekkerder werkt met een xp1600+ ofzo?
Het verschil tussen een TB 1400 en een XP 1600+ is nihil. Dat zou ik dus maar niet doen :). Wat ik wel zou doen is mijn budget geven, wat overigens ook in de 1ste post aangegeven is. Dan kan ik je gerichter advies geven. Al zou ik sowieso nog even wachten met upgraden en over bijv. een half jaar terugkomen, hiermee is alles nog heel goed te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memendo
  • Laatst online: 07-09 09:51

Memendo

V4-power/Team BSD

msi k7t266 pro
athlon 1400
300 watt voeding
asus v8420 (ti4200)
sb live! player
2x40 gb in raid 0
haupage tv kaart
eicon isdn modem
2 x netwerkkaartjes
1 floppy ding van sony

uhm wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 juni 2002 22:33 schreef memendo het volgende:

[..]

uhm wat is je budget?
uhm, je bent maar 3 uur te laat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brute51
  • Laatst online: 07-08 23:35
nou op het moment is mn budget niet zo heel groot.. net een gf4 gekocht die toch best nog wel duur was. maar voor mij de eerste 2 jaar geen nieuwe videokaart.

mn budget is 100 euro ongeveer, maar ik het was meer een vraag van of ik veel heb aan een nieuwe proc. misschien keni k beter wat in cooling investeren, denk dat t nie al te koud daar binnen is...

Ik heb echt een hele goeie PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

msi k7t266 pro
athlon 1400
300 watt voeding
asus v8420 (ti4200)
sb live! player
2x40 gb in raid 0
haupage tv kaart
eicon isdn modem
2 x netwerkkaartjes
1 floppy ding van sony

niet de processor vervangen. Ga eens kijken naar de cooling misschien, OCen is altijd leuk :)
Er is niets specifieks wat vervangen moet worden dus ik zou dat geld of in cooling investeren of in je zak houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:35

Investig8or

What goes up, could come down

Mijn compu tje is ook hard aan een aanpassing toe.
Ik wil ook graag weten wat het beste is.
Systeem :
AMD athlon 1Ghz@996-1005 (fuzzylogic verandert steeds |:( , wil naar 1200 toe klokken , of andere cpu natuurlijk)
MSI K7T Turbo lite 3
384 mb sdram 133
matrox G400 32 mb single head 8-)
maxtor 40 gb 7200 rpm
soundblaster 128 pci

Ik draai nog Windhoos me , maar ga binnenkort XP pro proberen.Ik ben niet iemand die alles zo snel en nieuw mogelijk moet hebben(check systeem , duh) maar ik update steeds een gedeelte.
UT2003 , GTA3 , NFS6 zijn toch wel spellen die ik wil kunnen spelen op 1280x1024x32.Verder draai ik wel eens wat autocad, pro engineer enzo , maar niet echt veel.Film's kijken ook , en fotosoepen.
En de gebruikelijke dingen:winamp,GoT,enz.
Ik zat zelf al te denken aan een nieuwe videokaart , ik wil er graag eentje die 2 CRT schermen kan aansturen op verschillende reso's.
Budget : 500 euro (ong)
En vast bedankt he. :)

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 23:57 schreef Investig8or het volgende:
Systeem :
AMD athlon 1Ghz@996-1005 (fuzzylogic verandert steeds |:( , wil naar 1200 toe klokken , of andere cpu natuurlijk)
MSI K7T Turbo lite 3
384 mb sdram 133
maxtor 40 gb 7200 rpm
soundblaster 128 pci

Ik draai nog Windhoos me , maar ga binnenkort XP pro proberen.Ik ben niet iemand die alles zo snel en nieuw mogelijk moet hebben(check systeem , duh) maar ik update steeds een gedeelte.
UT2003 , GTA3 , NFS6 zijn toch wel spellen die ik wil kunnen spelen op 1280x1024x32.Verder draai ik wel eens wat autocad, pro engineer enzo , maar niet echt veel.Film's kijken ook , en fotosoepen.
Ik zat zelf al te denken aan een nieuwe videokaart , ik wil er graag eentje die 2 CRT schermen kan aansturen op verschillende reso's.
Kijk eens bij Salland voor de Gigabyte Maya VGA voor bijna 240 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 juni 2002 23:57 schreef Investig8or het volgende:
Systeem :
MSI K7T Turbo lite 3
384 mb sdram 133
maxtor 40 gb 7200 rpm
soundblaster 128 pci

Leadtek Geforce4 Ti4400 Winfast 250 TD, 128MB, TV-Out, DVI 293,-

Heeft alles wat je hartje begeert :).
Dat mobo is btw errug brak in OCing, daar heb je pech mee :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:35

Investig8or

What goes up, could come down

Op dinsdag 25 juni 2002 19:52 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

Leadtek Geforce4 Ti4400 Winfast 250 TD, 128MB, TV-Out, DVI 293,-

Heeft alles wat je hartje begeert :).
Dat mobo is btw errug brak in OCing, daar heb je pech mee :(.
Klopt , was ook niet het beste moederbord wat ik toen had kunnen kopen , maar k was toen uitgegaan van advies van de compuboer |:( .En het heeft voldaan , maar tis tijd voor wat beters :P .Weet je toevallig of ti 4200 kaarten ook dual ramdac hebben?Want ik had (natuurlijk) zelf al een beetje gerekend , en ik dacht(vooral door dat kl*te mdb) eraan om een ti4200 te nemen(welke met dual ramdac??) zelfs de 64 mb en zo wat geld te sparen om zo snel mogelijk de gehele cpu+ram+mdb eruit te gooien.Welke combi stel je dan voor?
budget blijft natuurlijk 500 8-)

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:46
Ik vind zelf mijn systeem wel okay, maar ik denk dat het wel beter kan.

Systeem:
Gainward GF2Pro 400 @ 220/450
Plextor SCSI CD-Rom
LiteOn 12x10x32 IDE fikker
Netwerkkaartje
SBLive! Player 1024
Maxtor 30gb UDMA100 7200rpm
Maxtor 15gb UDMA66 ??rpm

Maakt het veel uit als ik er 256mb ddr bij prik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Op woensdag 26 juni 2002 15:17 schreef SMAR het volgende:

Systeem:
Plextor SCSI CD-Rom
Netwerkkaartje
SBLive! Player 1024
Maxtor 15gb UDMA66 ??rpm

Jup, zekers wanneer je XP draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ecs p6vatx
pent 3 733@770
256 mb ram + 128 mb ram
1x maxtor 7200 rpm
1x imb 7200 rpm
32mb tnt powercolor ding

wat kan ik het beste upgraden voor 100 euro tot 200 euro

het liefst bij www.exile.nl want dat is namelijk vlak bij dan heb ik ook geen gekloot met postorder en zow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 20:15 schreef Investig8or het volgende:

[..]

Klopt , was ook niet het beste moederbord wat ik toen had kunnen kopen , maar k was toen uitgegaan van advies van de compuboer |:( .En het heeft voldaan , maar tis tijd voor wat beters :P .Weet je toevallig of ti 4200 kaarten ook dual ramdac hebben?Want ik had (natuurlijk) zelf al een beetje gerekend , en ik dacht(vooral door dat kl*te mdb) eraan om een ti4200 te nemen(welke met dual ramdac??) zelfs de 64 mb en zo wat geld te sparen om zo snel mogelijk de gehele cpu+ram+mdb eruit te gooien.Welke combi stel je dan voor?
budget blijft natuurlijk 500 8-)
de meeste GF4 ti 4200's hebben ook een dual ramdac. Bijna zeker de leadtek, maar ik zou het ff nazoeken op tomshardware.com of gewoon de leadtek site :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 15:17 schreef SMAR het volgende:

Systeem:
Plextor SCSI CD-Rom
Netwerkkaartje
SBLive! Player 1024
Maxtor 15gb UDMA66 ??rpm

ligt er natuurlijk aan wat je zoal met je pc doet. Beetje geheugenintensieve programma's zullen er zeker baat bij hebben. Draai je windows 2000 of XP dan is het zeer zeker aan te raden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 16:21 schreef TourTheForce het volgende:
ecs p6vatx
pent 3 733@770
256 mb ram + 128 mb ram
1x maxtor 7200 rpm
1x imb 7200 rpm
32mb tnt powercolor ding

wat kan ik het beste upgraden voor 100 euro tot 200 euro

het liefst bij www.exile.nl want dat is namelijk vlak bij dan heb ik ook geen gekloot met postorder en zow
wat doe je zoal met je pc ?
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.