Systeem trager met 2x meer geheugen

Pagina: 1
Acties:

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-09 17:16
Sinds dit weekend heb ik 2 x 64 MB SDRAM 100 MHZ in mijn PC zitten. Hiervoor had ik 2 x 32 MB SDRAM 100 MHZ en ik heb erg het idee dat mijn computer trager !?! is geworden sindsdien.

Ik krijg ineens foutmeldingen die ik eerder niet kreeg. Veelal met KERNEL32.DLL als de "veroorzaker".

Het geheugen is gewoon goed. Het is splinternieuw Compaq geheugen en op mn werk werkte alles goed.

Ik heb een AOPEN AP5T-3 moederbord met een AMD K6-2 333 MHZ

PLEASE HELP ME !!!!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 oktober 2000 18:00 schreef Edwin Broeken het volgende:
Ik krijg ineens foutmeldingen die ik eerder niet kreeg. Veelal met KERNEL32.DLL als de "veroorzaker".[/quote]Lijkt me dat je geheugen of je latencies niet helemaal fris zijn.
kernel32.dll errors impliceren rot geheugen...

Verwijderd

Ja compaq geheugen....de naam zegt het al...dat is speciaal voor compaq...het lijkt hetzelfde maar ondertussen is het gewoon ander spul. En anders de latencies veranderen inderdaad probeer eens 3-3-3

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 14:47

Exterazzo

Qeasy

Wat zijn latencies?

Audentia

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Latencies zijn vertragingen

• EdwinB
Heb nu 64 MB eruit gerot en mn 2e netwerkkaart.

Alles loopt nu ineens weer als een zonnetje. (ook met compaq geheugen)

Ik heb wel een keer ergens gelezen dat een TX systeem trager wordt boven de 64 MB ram aangezien er maar 64 gecached wordt. Weet iemand hier meer over te melden ???

Verder heb ik een voodoo II kaart geleend van een vriend, maar ik ben niet bijster onder de indruk van de SLI snelheidswinst. Eigenlijk merkte ik helemaal NIETS. Ik verwachtte toch wel een redelijke snelheidswinst bij de 3d games als Q3A enzo..

@WIN

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:32
Ja, de TX cached niet meer dan 64 mb. Komt door de gebruikte cache-techniek. Dat betekent dat het geheugen boven de 64 mb niet met L2 cache gecached wordt, waardoor je geheugenperformance afneemt.
Foutmeldingen zou dit niet mogen geven.

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-09 11:04
Ik heb ook zo'n TX en in een heldere bui heb ik er 96 Mb ingezet (had 16, toen 64 bijgekocht) Hij werd wel sneller (uiteraard), maar ik had meer verwacht. Toen die 16 Mb eruit gehaald, en hij werd inderdaad nog sneller. En die 16 Mb mis ik niet echt ;)

Balans Energie 48,2kWh batterij | 7.395 Wp Enphase | Vaillant aroTHERM Plus 75

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 15:11
Ligt het nou aan mij of is het slechts het geheugen boven de 64 die langzamer presteert

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 04:48
Het ligt echt aan het niet kunnen cachen boven de 64MB. Het leuke is dat je er onder Windows NT minder snel last van zult hebben dan onder Windows 9x. Dat komt omdat de memory manager van Win9x het geheugen van boven naar onderen vult (dus het niet-cachebare geheugen eerst). WinNT doet het net andersom.

• hennink
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 06:39
Oudere systemen hebben op het bios een chip zitten die 8byte aan geheugen adressen aankan.
Dit is 64MB, kom je hierboven dan moet het systeem zelf gaan zoeken in het geheugen -> trager.
Nieuwere borden hebben hier een chip van 11 byte zitten en die kan veel meer aan.
Die chip heet dacht ik iets van ron-chip.
Wellicht een kleine update hiervan???

alles wat aan kan, gaat kapot. De vraag is alleen wanneer.

• Libido
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nee Grimreaper het is juist andersom, de bovenste 64 MB worden gecached, dus als je van 64 MB naar 96 MB gaat op dit systeem, dan zal je merken dat win 98 langzamer loopt. Het wordt pas interessant als je al het extra geheugen (meer dan 64 MB) ook daadwerkelijk gebruikt.

• EdwinB
Oke ik weet genoeg :) :)

Was dus glad vergeten dat je niet meer dan 64 MB in een TX bordje moet zetten.

Dus... heb ik nu 64 MB DIMM 100 MHZ in de aanbieding !!! Voor 150 piek mag iemand m zo hebben. reacties graag naar: edwin@broeken.nl

:D @WIN :D

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Nog geen antwoord op je 3dfx voodoo2 kaart, bij deze.

Ten eerste, SLI staat voor Scan Line Interleaving. Vereiste zijn twee identieke voodoo2 kaarten die je op twee vrije PCI slots moet stoppen, en met elkaar verbinden met bijgeleverd flat kabeltje, in je kast, van kaart naar kaart.
In windows kan je in de utilities sectie van de 3dfx voodoo2 tab zien of SLI enabled is. Is dit niet het geval, zijn ze niet goed gelinked.
Ten tweede, als het werkt, doet een kaart de even nummer velden, en de andere kaart de oneven. Dit zal bijna de fill rate performence verdubbelen. Nu in cijfers. ZONDER SLI haal je niet meer dan een 800*600 resolutie met spelletjes, en MET SLI kan je maximaal een 1024*768 resolutie halen.

Moo! Zegt een koe,
soms zelfs twee keer.

http://mrfloris.com

• Deftronic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:21
When the system memory size is increased above 64 MB in a system with the Intel® Pentium® VX chip set, the system slows down. The problem is the cache limits of the chip set. The second-level (L2) cache can store (cache) memory only for accesses made in the lower 64 MB of main memory due to the size of the cache tag. If more than 64 MB is installed in the system, any memory access to data above the 64 MB is not cached. The system runs cacheless for memory accesses. The Microsoft® Windows® operating system uses pages of memory throughout the entire memory space so some accesses fall above the 64-MB region, which causes a decrease in performance. In effect, instead of getting a performance gain for adding more memory to a base 64-MB system, in many instances the performance is slower.

Even een kort verhaaltje voor degene die het wilden horen :)

May the stability be with your system ......... and mine offcourse ;)

Pagina: 1