Toon posts:

[mobo] WS440BX moederbord met celeron 1000?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een Intel OEM mobo WS440BX kan maximaal een pentium III 550 Mhz aan volgens de specificaties van Intel. Deze updated specificaties komen uit juni 1999... Toen waren er inderdaad nog geen snellere coppermines met een 100 FSB.

Klasgenoten beweren dat er een kans bestaat dat er wel degelijk snellere processoren in kunnen zoals een celeron 1000 met 100 FSB zolang het maar géén tualatin core is.

Nu is mijn vraag (voordat ik een nieuwe processor ga kopen) of iemand van jullie hier al ervaring mee heeft. Misschien iemand met hetzelfde mobo die dit al een heeft geprobeerd?

Verwijderd

ik denk dat je met een bios-flash al een heel end komt. op mijn bx mobo kon ik al een p3 650 kwijt, denk dat je multiplier je bottelneck is.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:29
Ik denk niet dat de multiplier de bottleneck is, die wordt toch door de CPU vastgesteld. Eerder hangt het er vanaf of je moederbord de CPU herkent en nog belangrijker of hij de juiste voltage wel kan leveren.
De meeste BX moederborden kunnen dat wel.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 11:08 schreef budi het volgende:
Ik denk niet dat de multiplier de bottleneck is, die wordt toch door de CPU vastgesteld. Eerder hangt het er vanaf of je moederbord de CPU herkent en nog belangrijker of hij de juiste voltage wel kan leveren.
De meeste BX moederborden kunnen dat wel.
als dat mobo een socket heeft is het waarschijnlijk nog ppga en niet fcpga daar moet je dan een powerleap convertor voor scoren....als het mobo slot 1 is moet je een slotket zien te scoren voor fcpga..die zijn erg schaars geworden...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 25 mei 2002 12:38 schreef Fatboy het volgende:

[..]

als dat mobo een socket heeft is het waarschijnlijk nog ppga en niet fcpga daar moet je dan een powerleap convertor voor scoren....als het mobo slot 1 is moet je een slotket zien te scoren voor fcpga..die zijn erg schaars geworden...
Als er officieel een P3-550 max op kan, is het Slot1.

Oslik blyat! Oslik!

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Je hebt idd dan een convertor nodig die heel belangrijk voltage jumpers heeft. Of je moet op de mobo voltage instellingen kunnen doen van 1,75V.
Verder moet je de celeron hebben zonder de A toevoeging, omdat dit de tuatulin core heeft.

En je moet kijken of intel een bios heeft die het mogelijk maakt de snellere cpu's te herkennen.

(ik heb een asus p2b-ls met een celeron 1ghz met convertor)
Pagina: 1