Toon posts:

Linux- killing iterrupt handler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net linux geinstalleerd en als ik nu opstart gaat ie eerst alles checken, daarna krijg allemaal meldingen , waarvan ik denk dat het fout meldingen zijn et laatste wat ie laat zien is :
Code 88 5f 54 9e enz.
kernel panic , aiee killing interrupt handler
In interrupt handler , not syncing
hier na doet ie nix meer
ik ben een beginner met linux en snap er helemaal nix van

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

Is je geheugen goed of je Harde schijf? Welke versie van Linux en op wat voor pc?

Verwijderd

Topicstarter
heb redhat 7.2 op een AMD Duron 750Mhz, 196MB SDram.
ik hoorde iemand over het commando No pentium ofzo, weet niet wat dit is en hoe ik et moet invoeren.

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

meestal vind linux de proc zelf, maar ik denk dat er een ander probleem is..

Verwijderd

Heb je wel de goede versie geistalleerd, kijk dat eerst maar even na! ;)

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel je goeie versie

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 19:21

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Ik heb ooit een badsector op mijn swap partitie gehad. Het was al een oude hd, dus heb ik er meer geheugen ingestopt en de inhoud overgeblazen naar een hdd.

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 16:04

Heidistein

Blah

(jarig!)
Op zaterdag 25 mei 2002 10:29 schreef R-arie het volgende:
Heb je wel de goede versie geistalleerd, kijk dat eerst maar even na! ;)
Euh, de alpha installer werkt meestal lijkt mij ook met de alpha kernel, en dan zou je dan al wat foutjes krijgen...

Maybee we are alone... After all.

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 16:04

Heidistein

Blah

(jarig!)
Okee, normaal zeg ik dit nooit, je mag dit dan ook alleen deze keer doen:
re-install.
gewoon opnieuw installeren, ik denk niet dat ik jou met de resque flop je schijf ga laten checken :P
Check of je idd de goede hebt (i386) (ik zei net dat ut niet kon, maar doe toch maar)

En in de installatie, doe een badblocks check, en format, op alle partitions (die van linux uiteraart, liever windoos ook, maar dat heeft een andere reden :) )

Maybee we are alone... After all.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al opnieuw geinstalleerd maar dat hielp niet.
waar kenk zoekne naar de versie op zoeken?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik heb het idee dat je tegen de fameuze athlon-bug oploopt. Je kunt proberen bij het booten (als je zo'n scherm krijgt net na je BIOS waarin je op enter drukt) iets in te voeren als 'linux nopentium'. Een andere optie is het kiezen van een andere distributie (of nieuwere/oudere versie van je distro natuurlijk). Mocht je een goede verbinding hebben dan is het misschien slim om bijvoorbeeld RH7.3 te downloaden.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
moet ik bij de boot loader redhat editten, en dan een commandline met "linux nopentium" in voeren? want dit werkte niet, unrecognized command.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Druk bij de entry die je normaalgesproken boot op 'e', je gaat dan deze entry aanpassen. Kies de regel die begint met "kernel" en druk weer op 'e'. Je gaat dan deze regel aanpassen.
Zet achteraan de regel "nopentium" erbij (denk erom dit woordt met een spatie van de rest te scheiden!), en druk op enter.
Je krijg dan weer de regels van die entry te zien. Druk op 'b' om deze (aangepaste) entry te booten.

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 23:31
ligt aan je AMD. Ik had precies hetzelfde met mijn RedHat 7.2 installatie. Weet niet precies waar het aan ligt. Maarkja IMHO is debian toch fijner :P

Verwijderd

Topicstarter
dat is gelukt ik kom nu iets verder , maar nu geeft ie elke keer als ik boot een andre melding , oa idle task , (weer) een killing interrupt handler, of hij blijft steken bij et checken, of ik krijg als laatste regel te zien:
code 55 5G 94 E2 enz

Verwijderd

Het is de goede i386 versie. De CD's heeft stitch van mijn gehad en bij mij deed alles het gewoon goed op me p2.
Pagina: 1