behuizing ??

Pagina: 1
Acties:

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
Vraagje wat is nu echt een goede behuizing die stil is en waar je ook nog wat mee kan doen.
Ik heb altijd de voorkeur gehad voor een big touwer van aopen. Heeft iemand anders nog een leuke kast in het oog
Hoeft geen aluminium kast te zijn want die maken meer herrie.
Wat stellen jullie voor als goede bigtower kast.

yep it's me

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Chieftec heeft aardige cases.

http://www.chieftec.com/products/products.htm

Maar ik vrees dat je voor een extreem stille case toch zelf ff aan het werk zal moeten. (beetje geluidsdempend materiaal in je case proppen)
Hout is ook redelijk stil, maar moet je zelf een case maken en is zeer slecht voor de warmte in je pc

• eightValve
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

eightValve

Zegt u toch allemaal???

Das natuurlijk heel moeilijk te zeggen, er zijn zoveel 'goeie' kasten te krijgen.

Ikzelf ben erg blij met mijn Chieftec Bigtower (DA-01BL-D).

Als je nu eerst voor jezelf een lijstje maakt met wat je precies met je kast wil, zoals luchtkoeling, waterkoeling.... en daarna dat lijstje even met ons allen deelt, dan kan iedereen zijn eigen ervaringen posten.

En dan kun je daarna alsnog je eigen kast uitzoeken! >:)

Want jongens en meisjes: 'een kast.... is heel persoonlijk' :+ :+

Je zou het zo moeten zien dat je een vrouw bent en een nieuwe kleur lippenstift nodig hebt..... >:) :) :+ :?

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op zaterdag 25 mei 2002 10:22 schreef eightValve het volgende:
Je zou het zo moeten zien dat je een vrouw bent en een nieuwe kleur lippenstift nodig hebt..... >:) :) :+ :?
Wordt een dure 'lippenstift' dan (8> ;) :+

Smashnl, je kan naturlijk ook je kast isoleren. Dus gebruik maken van noppenfolie zodat je het geluid kan reduceren. Het is natuurlijk eigenlijk een noodoplossing. :7

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Antec kasten heb ik zeer goede ervaringen mee,
schijnt HET voorbeeld geweest te zijn voor Chieftec
antec heeft ook alu caes met sidewindow en enermax standaard/optie dacht ik.

Verwijderd

Mag de titel iets duidelijker, topics genaamd "kast/klubbheads enz. ??" krijg ik de neiging om stomme antwoorden op te geven.Hoewel ik ook eens een stom topic opende, is dit zeer onduidelijk.

In principe maakt een kast niet zoveel uit: veel verschil is er denk ik niet. Het materieel kan wel de prijs beinvloeden : 2mm alu is duurder dan de standaard grijze plastic.
Maar goed: Als je en een stille en een koele kast wil, moet je rekening houden met de prijs daarvan. Echt goedkoop is dat zeker niet. Zorg allereerst voor een goede airflow in de kast en zet een hoge fan die aanzuigt beneden voorin de kast. Een zelfde soort blaasfan komt achteraan boven, zeg maar bij de voeding. Als je voeding namelijk ook blaast krijg je onderdruk in de kast (er gaat meer lucht uit dan in). de gaswet is pv=nrt met r=constante dus r=pV/nT. De temperatuur daalt dus (die uitleg komt later nog wel, hij gaat niet echt goed zo.. :'( ). Verder moet je harde schijv(en) zo weinig mogelijk draaien op een zo laag mogleijk toerental en da's verlies aan performance.

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Ik vind dat de modjes wat harder moeten optreden. Dit soort topics is heel persoonlijk net zoals: "Wat is een goede pc" en "wat zijn goede luisprekers" Is dus gedoemd om een opsomtopic te worden.

Iedere kast ie zo stil als je hem zelf maakt. Per definitie is iedere kast geluidsloos. Als jij er allemaal fans in gaat hangen is die niet stil meer. Verder zou ik zeggen. Kijk is rond wat je een mooie case vind.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 14:48 schreef Interstice het volgende:
Ik vind dat de modjes wat harder moeten optreden. Dit soort topics is heel persoonlijk net zoals: "Wat is een goede pc" en "wat zijn goede luisprekers" Is dus gedoemd om een opsomtopic te worden.

Iedere kast ie zo stil als je hem zelf maakt. Per definitie is iedere kast geluidsloos. Als jij er allemaal fans in gaat hangen is die niet stil meer. Verder zou ik zeggen. Kijk is rond wat je een mooie case vind.
Dan zou je een Het grote ... topic kunnen openen om dit soort ergernissen te voorkomen. Noem hem alleen niet Het grote hoe los ik dit op topic want dat mag niet >:)

• smashnl
sorry dat sommige mensen zich ergen aan deze topic.
Maar het is toch een normale vraag er zijn mensen die meer kasten hebben gehad. En die hebben ook een mening over die specifieke kast, en als ik dan er naar vraag is dat toch normaal. Of moet iedereen zo slim zijn als jullie denken te zijn.
Als je echt zo slim was had je de moeite gelaten om te reageren en gewoon door te gaan met wat jullie aan het doen waren. (waarschijnlijk aan het rukken van al die internet plaatjes die je bekijkt) sorry hoor hier is got toch voor om andere mensen tehelpen als ze problemen of vragen hebben.
In iedergeval bedank ik de mensen die wel normaal reageren.

yep it's me

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 10:32 schreef scorpionappeal het volgende:
Antec kasten heb ik zeer goede ervaringen mee,
schijnt HET voorbeeld geweest te zijn voor Chieftec
antec heeft ook alu caes met sidewindow en enermax standaard/optie dacht ik.
Antec = Chieftec = Chenming.

Allemaal uit dezelfde fabriek in China.

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 18:50 schreef Z161 het volgende:

[..]

groot gelijk! maar je vergeet er nog een(kan er even niet op komen)

ik heb zelf een CHIEFTEC Dragon DX-01WD(Blauwe), zeer hoge :9~ factor!
zie [topic=488141]

• smashnl
kijk er zijn toch meer mensen die normaal kunnen antwoorden i.p.v altijd op andere af te geven.
is trouwens een mooie kast in het blauw.
Alleen ik vind een kast met deurtje niet echt makelijk i.v.m dat ik vaak bij de cd/dvd spelers moet zijn.

yep it's me

Verwijderd

Als je een chemming oid neemt is geluids isolatie zekers aan te bevelen. Heb nu de Chieftec DA-01-BD (bigtower) en die klinkt een beetje hol, maar dat is met noppenschuim toch wel goed op te lossen. Hij is iig wel zeer goed afgewerkt, heeft veel ruimte en is natuurlijk erg :9~

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 09:33 schreef smashnl het volgende:

Hoeft geen aluminium kast te zijn want die maken meer herrie.
bullshit! lian li is stiller dan een Aopen licht er maar net aan wat vooer voeding je er in zet

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 18:50 schreef Z161 het volgende:

[..]

klopt

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb nu een mycom big-tower, weet niet of dat ook echt een bepaald merk moet wezen maar ben er tot nu tu zeer tevreden mee. Alle frontjes zijn platte plaatjes (mod mogelijkheden) en de zijpanelen zijn vrij makkelijk te verwijderen. Alleen kan je wat minder makkelijk een blowhole onderin aan de voorkant maken met mooi resultaat denk ik. De indeling is lekker en je hoeft eigenlijk niets te slopen om er iets in te stoppen.

De miditower van mycom kan ik je niet echt aan raden omdat hier de voeding naast je proc hangt. En helaas uit eigen ervaring kan ik ook melden dat je beter iets meer uit kan geven voor een goede kast en dito voeding. Heb nu al met twee kasten gehad dat de voeding na 1.5 jaar er mee op houd :'( Vorige maand dus weer een 300W voeding weg kunnen gooien.

Mijn YouTube kanaal

Verwijderd

je kan hier antec kasten halen net zoals ik :9~ hier of ze ff mailen voor info/aanbiedingen

Verwijderd

Ik ben zelf bezig met een ultra stille case,
code:
1
2
3
4
5
Binnenkant
|-------------| = Triplex
|xxxxxxxxxxxxx| = Islotaliewol Gamma 
|=============| = "dik" hout, 10mm
Buitenkant

hierin komen 2 120mm casefans, 1 intake, 1 outtake, die via mooie 120mm buizen uitkomen op mijn portiek (11 a 12 C)
Pagina: 1