Toon posts:

[XP] Geheugen dump en pre-installed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijzelf gisteren een notebook aangeschaft met OS Win XP. Zodra ik de pc opstartte ging de installatie verder en ik hoefde verder weinig te veranderen aangezien de hele boel aan pre-installed was zoals dat standaard is bij notebooks. Het vreemde is dat hij zeer onstabiel en dat ook nog eens met Windows XP. Hij is al verschillende keren zonder reden opnieuw opgestart terwijl ik aan het werk was en hij heeft ook al een geheugendump gehad. Waar kan dit aan liggen? Er staat op mijn bureaublad een mapje met NTFS waarmee ik het systeem kan overzetten. Kan ik dit het beste doen of gewoon de hele zaak formatteren? Als ik dat echter doe weet ik niet of ik Win XP nog wel heb omdat ik geen cd bij de levering ontvangen heb, alleen een DVD ROM productherstel. Wie helpt mij hier uit? :?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik zal niet weten wat voor merk en type het is, dus kennen wij ook niet weten of het een cd is met Xp of zonder Xp

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het is een Toshiba satellite 1800-712 op internet staat over de software het volgende:

http://www.computers.toshiba.nl/cgi-bin/ToshibaCSG/faq.jsp?z=527&from=search_service_options&FID=TISB0000000c5c

Ik begin het vermoeden te krijgen dat op die recovery disk een ghost staat van Win XP zodat als je alles eraf haalt het gewoon weer kan installeren, maar dat weet ik vooralsnog niet zeker, dus daarom w8 ik daar nog ff mee.

Verwijderd

Je gaat toch niet een paar uur spenderen aan een nieuwe laptop? Terug gaan met dat ding.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb em ondertussen weer in de doos gedaan en hij gaat terug naar het bedrijf waar ik hem vandaan heb. Het was zelfs zo dat als ik de computer aanzette alleen het aan/uit letje ging branden maar verder totaal geeen activiteit was, kort gezegd de computer bleef helemaal stil en voerder geen moer uit. Soms ging de koeler sporadisch aan en af en toe startte de computer wel op maar vloog ook net zo hard weer uit. Ik zit te denken aan een fout in het moederbord maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn. Dit verklaard waarschijnlijk ook dat hij telksens een geheugendump had.
;(