Op een linux systeempje heb ik een test Oracle databaseje draaien. Hoe kan ik er voor zorgen dat Oracle zo min mogelijk diskaccess pleegt?
zoveel mogelijk geheugen plaatsen...
A wise man's life is based around fuck you
Misschien handig van mij om erbij te zetten dat hij 90% van de tijd niks aan het doen is, kleine tablespaces heeft, kleine sga en van de 128MB die er aanwezig is op de machine er nog gemiddeld 20 vrij is, dus geheugen erbij plaatsen lijkt me niet de oplossing. Hij raadpleegt ongeveer elke seconde de HD, maar waarom is een raadsel.
Waarom is het een probleem dat oracle diskaccesses doet?
Schrijft oracle niet gewoon elke seconde een soort 'rollbackmoment' weg? (wat was de naam daar ook al weer van) (ok, er is niet echt iets gebeurd, maar toch).
Lijkt me niet dat je aan dat soort zaken dingen wilt veranderen, dat bepaalt juist de kracht van Oracle en de stabiliteit etc ervan.
Schrijft oracle niet gewoon elke seconde een soort 'rollbackmoment' weg? (wat was de naam daar ook al weer van) (ok, er is niet echt iets gebeurd, maar toch).
Lijkt me niet dat je aan dat soort zaken dingen wilt veranderen, dat bepaalt juist de kracht van Oracle en de stabiliteit etc ervan.
Het lijkt me inderdaad iets van recovery informatie wegschrijven, of performance logging, zoiets... Ik zou me er niet al te druk over maken.
Verwijderd
CheckpointingOp zondag 26 mei 2002 15:03 schreef ACM het volgende:
De redo log moet altijd alle transacties bevatten om te kunnen recoveren, dus dat levert veel schijfacties.
Maar waarom is dat een probleem?
Who is John Galt?
Ja, ik geloof dat dat de term was (checkpoints )Op maandag 27 mei 2002 13:00 schreef pinguin het volgende:
Checkpointing
Het is probleem omdat het herrie maakt.Op maandag 27 mei 2002 13:03 schreef justmental het volgende:
De redo log moet altijd alle transacties bevatten om te kunnen recoveren, dus dat levert veel schijfacties.
Nope, bij grotere redologs heb je alleen minder logswitches.Op maandag 27 mei 2002 19:44 schreef wouzer het volgende:
Het is probleem omdat het herrie maakt.Maar zou ik van het probleem af zijn als ik de redo logs groter of kleiner maak?
Misschien moet je eens een andere schijf proberen, het lawaai verschilt nogal per merk/type.
Bij mij zijn de maxtors erg stil en de seagates erg luidruchtig.
Who is John Galt?
Ik heb m'n Oracle-server in de kelder staan, dus ik hoor 'm niet. Maar als ik een tijdje in de taskmanager kijk, dan zie ik 'IO read bytes' en 'IO write bytes' van Oracle73.exe niet stijgen.Op zaterdag 25 mei 2002 09:51 schreef wouzer het volgende:
Hij raadpleegt ongeveer elke seconde de HD, maar waarom is een raadsel.
Siditamentis astuentis pactum.
Pagina: 1