Toon posts:

Help! Kan niet booten vanaf cd op abitkt7raid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik kan geen enkele cd geboot krijgen op m'n abit. Ik doe cd erin, in bios first bootdevice op cdrom gezet, ook nog optie : enable other boot device ofzo, op enabled gezet. Kortom, in bios alles ok. Dan gaat ie starten krijg je dus post scherm, daarna raid-scanning hardeschijf, en dan 't leuke schermpje over de irq's etcetera. Maar daarna start ie gewoon door naar windows me.
Heeft iemand toevallig 't zelfde prob, of is 't een algemeen bekende fout van deze borden. Oh ja, heb trouwens de nieuwste bios, deze zat er al standaard op, bordje is 4weken oud. Bios=UL

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-09 11:44
Hallo

Dat heb ik ook, alleen dan vanaf een scsi (met een bootable scsi kaart), ik heb het opgelost door elke keer de bios in te gaan en overal scsi (jij dus cdrom) aan te zetten en "other bootdevice" (de optie direct daaronder) op disbaled te zetten (jij hebt hem op enable)

Dan pas start hij vanaf scsi cdrom op.

Alfred

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, k zal t ff proberen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 't dus al geprobeerd, maar 't was blijkbaar niet 't probleem. Maar kheb 't probleem inmiddels gelukkig achterhaald :) en hij boot weer van cd. 't Was namelijk zo dat ik de primary en secundary niet heb (aangezet) laten detecteren in bios, bij geloof ik cmos settings ofzo. In ieder geval hij laat m'n cdromplayer en cdrwdrive weer zien bij 't opstarten. Dat was dus 't probleem. In ieder geval thanx....
Ik ben weer blij :):):):):)