PHPmyadmin upload probleem

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 14:38
Als ik dit prog upload en installeer heb ik GEEN mogelijkheid om dumpfiles in te lezen

Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/pocketrocket/files/phpMYadmin.jpg

Zoals ik dit wel heb via de franse phpmyadmin die ingebouwd is in lycos.fr:
Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/pocketrocket/files/lycosphpadmin.jpg

En zoals ook beschreven staat in de mogelijkheden van dit prog.

Weet iemand hoe dit kan? Waar zit die ****** upload, ik ben hier al zo lang mee aan het kloten :(

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:09
Nieuwe versie downloaden :?

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 08:13 schreef ddc het volgende:
Nieuwe versie downloaden :?
Gaat volgens mij nogal moeilijk omdat dit een lycos versie is, maar het zou officieel gewoon moeten werken tenzij het te groot is.. ik zou contact op nemen in het frans met de hosters van deze site.

• Dennis
xtentic:
Gaat volgens mij nogal moeilijk omdat dit een lycos versie is, maar het zou officieel gewoon moeten werken tenzij het te groot is.. ik zou contact op nemen in het frans met de hosters van deze site.
Snap je het probleem niet helemaal ofzo? ...
Er ontbreekt gewoon in de versie DIE HIJ GEUPLOAD HEEFT een in invulvakje, die in die Franse wél zit.

Dus hij moet gewoon een nieuwe versie downloaden van phpmyadmin en die naar lycos uploaden.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Je kan ook gewoon je hele txt in dat vak copieren en plakken hoor :+

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 09:41 schreef ddc het volgende:

[..]

Snap je het probleem niet helemaal ofzo? ...
Er ontbreekt gewoon in de versie DIE HIJ GEUPLOAD HEEFT een in invulvakje, die in die Franse wél zit.

Dus hij moet gewoon een nieuwe versie downloaden van phpmyadmin en die naar lycos uploaden.
kijk eens naar de url ;)

• Dennis
xtentic:
kijk eens naar de url ;)
WAT IS ER NOU :?

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 09:55 schreef ddc het volgende:

[..]

WAT IS ER NOU :?
caps prob?

de url is gebasseerd voor zover ik het kan zien op lycos eigen PHP ADMIN, die kan je zelf dus niet vervangen.

• Dennis
xtentic:
caps prob?

de url is gebasseerd voor zover ik het kan zien op lycos eigen PHP ADMIN, die kan je zelf dus niet vervangen.
Ja dus, dat wil die toch ook helemaal niet? |:(
Lees nou eerst eens goed, hier kan ik slecht tegen hoor (sorry).

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 09:58 schreef ddc het volgende:

[..]

Ja dus, dat wil die toch ook helemaal niet? |:(
Lees nou eerst eens goed, hier kan ik slecht tegen hoor (sorry).
Mijn excuss, tis vroeg he... dan zal die idd de nieuwste versie moeten installeren.

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op zaterdag 25 mei 2002 09:57 schreef xtentic het volgende:

[..]

caps prob?

Nee maar deze jongen heeft ook een eigen phpMyAdmin geupload (waarschijnlijk omdat ie niet zo'n goeie fransoos is). En dan kan je ook de db benaderen. En wat is het probleem nou. In de franse phpMyAdmin zit een feature die niet in zijn geuploade nederlansche zit.

Er hoeft dus niets vervangen te worden van Lycos.... :)

• Dennis
Maargoed, de nieuwste versie heeft dit wel (ik draai hem hier ook). Dat is dus de oplossing :).

Verwijderd

Ik zoek nog altijd een goede manier om een dump van 30 megs up te loaden.. Want als ik die phpmyadmin uploader gebruik, dan timed dat uit na enkele minuten.

Ik heb geen telnet/ssh toegang, dus ik kan het ook zo niet doen via de console.

Een optie waarbij je een http/ftp adres kan ingeven in phpmyadmin zou wel ideaal zijn :)

suggesties?

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op zaterdag 25 mei 2002 11:32 schreef DiEana het volgende:
Ik zoek nog altijd een goede manier om een dump van 30 megs up te loaden.. Want als ik die phpmyadmin uploader gebruik, dan timed dat uit na enkele minuten.

Ik heb geen telnet/ssh toegang, dus ik kan het ook zo niet doen via de console.

Een optie waarbij je een http/ftp adres kan ingeven in phpmyadmin zou wel ideaal zijn :)

suggesties?
Wat is het verschil tussen het opgeven van een http file die 30 meg is, of een geüploaded textbestand van 30 meg? PHP zal toch gaan time-outen na 30 secondes, behalve als dit uit staat (maar dat zal wel niet aangezien je geen shell account hebt)

Ik zou gewoon een programma'tje schrijven die bij jou lokaal de files inleest en deze opbreekt in delen van, laten we roepen : 1/2 meg groot. Dan ruk je een socket open en ga je hem die files aanreiken (je request eerst de php pagina en dan stuur je een POST met je filename op het juiste formulier. Niet zo heel moeilijk hoor, maar wel een leuke uitdaging :+

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 11:40 schreef Glimi het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen het opgeven van een http file die 30 meg is, of een geüploaded textbestand van 30 meg? PHP zal toch gaan time-outen na 30 secondes, behalve als dit uit staat (maar dat zal wel niet aangezien je geen shell account hebt)

Ik zou gewoon een programma'tje schrijven die bij jou lokaal de files inleest en deze opbreekt in delen van, laten we roepen : 1/2 meg groot. Dan ruk je een socket open en ga je hem die files aanreiken (je request eerst de php pagina en dan stuur je een POST met je filename op het juiste formulier. Niet zo heel moeilijk hoor, maar wel een leuke uitdaging :+
Daar heb ik ook aangedacht.. Momenteel bezig ben ik aan het proberen de files via ftp te uploaden in mijn www-root, en via system("mysqldump..."); alles uit te voeren. Misschien lukt dat ook :)

Verwijderd

system("mysqldump -h localhost -u root -p pass dbase > dump.sql"); lijkt toch al niet te werken :\

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op zaterdag 25 mei 2002 11:51 schreef DiEana het volgende:
system("mysqldump -h localhost -u root -p pass dbase > dump.sql"); lijkt toch al niet te werken :\
Je hebt root access tot de database maar NIET tot telnet? :?

btw -h hoeft niet als je hem lokaal draait :)

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 11:55 schreef Glimi het volgende:

[..]

Je hebt root access tot de database maar NIET tot telnet? :?

btw -h hoeft niet als je hem lokaal draait :)
neen :) ik heb geen root op mijn online sql server, wel op mijn eigen thuisserver :)

• Stefke
Geen ruzie jongens :)

Over mijn eigen phpmyadmin: zie bovenin het scherm, dat is versie 2.2.6. Volgens mij de laatste?

In de featurelijst staat de mogelijkheid om files te uploaden (middels het browsen naar een tekstbestand), dit was ook zo bij v 2.2.5 die ik eerst had.

Maar ook dáár had ik GEEN mogelijkheid om tekstbestanden te uploaden.

:?

Het lukt overigens wel met die franse, alleen: lycos is een klotehost die zomaar je account delete. Ik wil dus binnenkort naar een andere host, en die heeft waarschijnlijk NIET zoŽn nice phpadmin ingebouwd in zijn site, dus het zal toch moeten werken.

• Stefke
Op zaterdag 25 mei 2002 10:03 schreef ddc het volgende:
Maargoed, de nieuwste versie heeft dit wel (ik draai hem hier ook). Dat is dus de oplossing :).
Dus dude, ik HEB de nieuwste versie, waarom zit het er bij jou wel in?

• Dennis
Hmmm, dan moet ik ff kijken welke versie ik heb, maar heb net windows opnieuw geïnstalleerd en kan er --nog-- ff niet bij.
Pagina: 1