[GF4] Problemen met Leadtek GF4 Ti 4400.

Pagina: 1
Acties:

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 08:10
Ik heb vandaag me Leadtek GF 4 Ti 4400 binnen gekregen, net geinstalleerd. Nou windows deed al btje moeilijk met booten dus heb toen gelijk geformatteerd nou ja ging allemaal goed uurtje later had ik alles geinstalleerd.

Vol goede moed begin ik aan 3dmark (2001SE) om ff te kijken hoe dat ding nou eigenlijk presteert. Nou alles ging behoorlijk goed tot ik bij de Nature game/test kwam hier liep hij vast. Dus ik rebooten, nog een x proberen, weer vast, heb nu al 4x geprobeert met steeds nature test en ben 1x tot ong. 35 seconden gekomen en toen crashte ie ook. Kan ie te heet zijn ofzo? Lijkt me btje vreemd met die grote heatsink + 2 fans?

Oh ja heb beide Leadtek & Nvidia drivers al geprobeerd. En dit is me setup:
XP 2000+ (niet oc'ed)
512mb ddr 333 @ cas2
Gigabyte GA-7VRXP
Leadtek Gf 4 ti 4400, me cpu is wel een tikkeltje aan heete kant ong. 50 graden idle. Zou het daar aanliggen? Windows zei zelf dat het aan de leadtek lag.

Kortom, help :D Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Verwijderd

Beide Fans zie je ook echt draaien. Niet dat er een stil staat.

• miekol
Yup voel ze ook draaien. Ik denk nu alleen dat het me XP is, want ik heb nu steeds dat XP ook freezed, eigenlijk alleen in het begin bij dingen als 'now applying personal settings' (net nadat je ingelogt heb) of net voor je zeg maar inlogscherm krijgt dan blijft scherm zwart en hangt muis (en pc). Maar me XP is nu nog maar 46 graden idle (ff nieuwe paste + cooler ernieuw op gedaan) dus lijkt me niet dat hij te heet wordt?

• MaartenP
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04-2023

MaartenP

Heb ik niet

50 graden voor een processor zou geen probleem moeten zijn, hoeveel wordt hij als hij 100% gestressed wordt. Loopt je computer in andere programma's ook vast of is dit het enige waarin hij dat doet?

• miekol
Nu net 1 minuut geleden ook gewoon midden in explorer, denk dat ie overal freezed, dat zou dan dus overhit probleem zijn?

• MaartenP

MaartenP

Heb ik niet

als hij zomaar in allerlei programma's blijft hangen lijkt het me onwaarschijnlijk dat het aan je videokaart ligt, zeker als hij blijft hangen bij explorer. zou een overhittingsprobleem kunnen zijn. al dacht ik dat procesoren best heet kunnen worden.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Op zaterdag 25 mei 2002 03:57 schreef MaartenP het volgende:
als hij zomaar in allerlei programma's blijft hangen lijkt het me onwaarschijnlijk dat het aan je videokaart ligt, zeker als hij blijft hangen bij explorer. zou een overhittingsprobleem kunnen zijn. al dacht ik dat procesoren best heet kunnen worden.
niet waar, ik heb probs gehad met mijn MSI GF4 ti4400 (of eigenlijk nog steeds) en dat ligt toch echt aan de vga kaart, ook freezes in windows (iexplore etc.)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• miekol
Idd d8 ik ook, ken iemand die heb ze XP op 70-80 ofzo lopen :?

Maaruh wat het vreemde is, gewone 3dmark tests doet ie wel maar bij Nature liep ie elke keer gewoon vast?

• miekol
Op zaterdag 25 mei 2002 03:59 schreef Bamibal het volgende:

[..]

niet waar, ik heb probs gehad met mijn MSI GF4 ti4400 (of eigenlijk nog steeds) en dat ligt toch echt aan de vga kaart, ook freezes in windows (iexplore etc.)
Oh, lekker dan, enige oplossingen? :)

• KaMiKaZe
wat had je btw eerst voor een videokaart erin hangen ?
ik heb ook een Gigabyte vrxp en ik heb dezelfde en nog ergere probs. wat voor voeding gebruik je ?

• KaMiKaZe
Op zaterdag 25 mei 2002 04:01 schreef miekol het volgende:

[..]

Oh, lekker dan, enige oplossingen? :)
ik stuur mijn ti4400 iig terug

• MaartenP

MaartenP

Heb ik niet

Op zaterdag 25 mei 2002 03:59 schreef Bamibal het volgende:

[..]

ooh, enige ervaring die ik heb met systemen die zomaar ineens blijven hangen kwamen door oververhitting of door softwarematige fouten.

• miekol
Eerst leadtek gf2 pro, werkte vrij goed maar had toch wel 1-2x een freeze in games maar over algemeen zeer goed, was echt pefect in oude pc (abit kg7) nooit een crash of wat gehad. En ik heb de chieftec 340watt voeding (zat bij kast :))

Sja ik wil me Ti 4400 eigenlijk nie trug sture, wat moet ik dan kopen? voor die prijs (heb er 300 euro voor betaald)

• KaMiKaZe
en 50c idle is niet heet op een vrxp
de thermal sensor meet close to die temperaturen
en geeft dus ongeveer 10c hoger aan dan dat een
ander merk moederbord doet

• KaMiKaZe
Op zaterdag 25 mei 2002 04:02 schreef MaartenP het volgende:

[..]

ooh, enige ervaring die ik heb met systemen die zomaar ineens blijven hangen kwamen door oververhitting of door softwarematige fouten.
ik zeg alleen dat het WEL aan de videokaart kan liggen

• miekol
Ik ga het eens proberen als ik me vidcard een btje downclock, me pc kast is namelijk wel vrij heet (zo'n 42 graden)

(Wat eigenlijk belachelijk is want heb de leadtek gekocht om hem te kunnen oc'en maar goed)

• KaMiKaZe
Op zaterdag 25 mei 2002 04:02 schreef miekol het volgende:
Eerst leadtek gf2 pro, werkte vrij goed maar had toch wel 1-2x een freeze in games maar over algemeen zeer goed, was echt pefect in oude pc (abit kg7) nooit een crash of wat gehad. En ik heb de chieftec 340watt voeding (zat bij kast :))

Sja ik wil me Ti 4400 eigenlijk nie trug sture, wat moet ik dan kopen? voor die prijs (heb er 300 euro voor betaald)
je voeding lijkt me ok.

check deze link eens : http://cweb.msi.com.tw/eforum/index.php?target=article&tid=538980092

je wilt toch gewoon een werkende kaart

ik zit nu met een kapotte hercules GF3 Ti200 (cooler is eraf gevallen en is de core gefried ;(
en een doa MSI GF4 Ti4400

ik draai nu met een GF4 MX440 :(

• miekol
Ik heb helemaal geen reserve vid kaarts meer :( Nou ja kan me leadtek gf2 pro weer uit pc van me moeder slopen maar dan is ze niet zo blij :P

BTW heb geen problemen zoals http://cweb.msi.com.tw/eforum/index.php?target=article&tid=538980092 of moest ik verder lezen dan alleen begin? :) Stomme dingen freezed gewoon $()*#()*&#

• KaMiKaZe
er zijn verschillende problemen bekend met diverse merken ti4400. in die thread staan er een aantal

• miekol
Maar geen oplossingen? :D

Heeft de 4600 trouwens niet dit soort issues?

• KaMiKaZe
Op zaterdag 25 mei 2002 04:11 schreef miekol het volgende:
Maar geen oplossingen? :D

Heeft de 4600 trouwens niet dit soort issues?
nee als je kaart kapot is moet je em gewoon terugsturen he

• miekol
Is de kaart zelf dan echt fysiek iets mis mee denk je?

• KaMiKaZe
wat gebeurd er btw als je fsb dipswitch op 100 zet

http://www.amdmb.com/vb/showthread.php?s=&threadid=127483&highlight=4400

in die thread staat een hele hoop info over jou probleem

• KaMiKaZe
I have a new 420 Watt power supply and the system works now stabel. But i have problems with the 3DMark2001 at nature game bench (System Freez) and the glxs benchmark dropps the system and reboot the system at the FPU test. I have conntect to some people they have the same problem but no one hase a fix. The poeple use diferent Graphic Card models with GF4 4400 or 4600, diferent RAM modules and diferent Power Supplys, but all have the same board 7VRXP
see this ;)

• miekol
Zal het straks even proberen (en resultaten hier posten uiteraard). Heb ondertussen even ruzie met nero

(Had hem geinstalleerd, moest rebooten van nero, geen zin in, ik toch nero starten, bam freeze, reboot, nu wil ie nie meer installeren :( )

Thx voor die thread trouwens, zie net iemand met EXACT zelfde specs als mij gewoon :D

• KaMiKaZe
Op zaterdag 25 mei 2002 04:16 schreef miekol het volgende:
Zal het straks even proberen (en resultaten hier posten uiteraard). Heb ondertussen even ruzie met nero

(Had hem geinstalleerd, moest rebooten van nero, geen zin in, ik toch nero starten, bam freeze, reboot, nu wil ie nie meer installeren :( )
probeer ff een 100MHz FSB, het is trager ik weet het maar ik denk dat je bak dan wel even stabiel draait

• miekol
Zal ut proberen :) Ga nu slapen, to be continued (tomorrow) :D

• KaMiKaZe
ik ga morgen nog even een enermax 465w halen om er zeker van te zijn dat m'n systeem genoeg juice heeft

• miekol
ok post ff je resultaten hier aub :)

• KaMiKaZe
ik vermoed zelf dat er een probleem is met het agp voltage wat de vrxp levert

• miekol
Bij mij was ie idd volgens mij nog instabieler toen ik dat probeerde te verhogen, nou ja, ik ga nu ECHT slapen :p

Heb em nu trouwens op 100fsb gezet zodat ik niet steeds freeze (erg irri)

• miekol
Ik heb het zaakje nu stabiel draaien met de volgende settings:
FSB heb ik nu op 142 (werkte ook gewoon op 133 hoor)
Vcore +7,5%
AGP Voltage 1,7v
En verder nog Fast Command op Normal en PCI Delay op disable.

Heb met btje oc'en van GF4 nu score van 10500 in 3dmark, moet beter kunnen :D

Verwijderd

Ik zie dat jij hetzelfde systeem hebt als ik.
Zelfde videokaart en mobo.
Ik heb ook problemen met deze combo. Relaxt dat je de biossettings ff doorpaast.
Heb je dit geheel werkende op AGP4x? Welke bios gebruik je?
Mijn topic is ook vrij recent
[topic=504618/1/25]

Ik ben uit wanhoop maar overgestapt naar WindowsME ik krijg hem in XP echt niet stabiel :'(.

Ik haal trouwens met mijn mem op 660 en core op 300 10700 3DMarks op een athlonXP1900

• miekol
Jah draait nu gewoon perfect op AGP 4x en heb originele bios (heb de 1.1 revisie) want heb floppy nie aangesloten dus nog nie kunnen flashen, werkt nu dus geen behoefte aan nu :)

XP draait nu stabiel maar moet leadtek niet te ver clocken, kom ong. tot core 307-313 en geheugen zo een 370 maar echt niet veel verder.

Heb nu wel me FSB op 149 :D Had em eerst op 150 maar toen freezde ie maar dat kan ook komen omdat ik mem van leadtek op 680 had gezet :)

Alleen haal ik met deze setup dus 'maar' 10777 in 3dmark, heb zelf een XP 2000+ (en dus op fsb 149) zou toch wel 11k kunnen verw8en of niet? Ach ja tis tenminste stabiel :)

edit:
FF je thread gelezen, je moet voor Promise gewoon bij My Computer >> Manage >> Unknown Raid Controller >> Update driver >> dan specify location >> kt333 cdrom >> other >> promise >> 2076 (geloof, de hoogste moet je igg hebben), ATA 133 >> Winxp en dan die driver hebben dan werkt ie perfect. (moet ie wel op ATA staan in bios he).

Met de onboard LAN heb ik zelf alleen maar gezeik gehad (comp freezde zodra iets hem accesde leek het). Dus die staat nu uit en geluidskwaliteit van onboard sound valt tegen. Denk dat ik het boordje ook wil ruilen en dan voor ASUS of Epox maar ja die hebben weer hun eigen portie problemen toch?

Voor USB2.0 moet je die driver ook van cd hebben en als je die geinstalleerd heb moet je de 'USB Patch' hebben en dan werken als het goed is al je 4 usb 2.0 poorten, alleen ik heb nu nog 1 unknown device in me device manager (usb 1.0?)

• KaMiKaZe
maar wat heeft jou probleem nu opgelost ?

• miekol
Bios settings:

Top Performance: Disabled
Fast Command: Normal
PCI Delay: Disabled
Onboard LAN: Disabled
Vcore +7,5% of 10% werkt allebei hier.
AGP Voltage 1,7

Verder alles op snelst (DDR op 333/cas2/1t etc.) werkt nu stabiel maar haal nog geen 11k met 3dmark ook als ik 4400 overclock op niveau van 4600? Moet toch beter kunnen? Zit nu op 108xx

Heb FSB nu trouwens op 149, 151 & 150 crashte af & toe :(

Verwijderd

Ja je moet zeker hoger kunnen, het hoogste wat ik had gehaald is 10700. Dit was met fsb op 137 en volgens mij waren het de 29.32 nvidia drivers (guru3d). Met de leadtek op 300/660 mhz. Verder stel ik mijn display tabs optimaal in.

• miekol
Wat verander je daar dan allemaal precies (wat zijn de ideal instellingen?)

Verwijderd

Weetnie meer precies, beetje klooien met Guru3DTweaker, mipmap kwaliteit op beroerd.

Wat erg veel van invloed van je prestaties zijn is je netwerk.

Wanneer je client for microsoft in je netwerk settings uitzet presteerd (in iedergeval mijn comp) significant beter. Als je windows98/ME gebruikt moet je ook even kijken of jij je vcache kan tweaken en UseConservetiveSwap ofzoiets op 1 zetten.

Verwijderd

fastwrite in bios uitzetten, dan proberen
Pagina: 1