He, volgens de doos van het MSI bord zou het netwerk iets van 480 MBps moeten oid, beide pc's hebben msi borden met usb 2.0, maar ik haal slechts 10 MBps. Ik heb gewoon ip's toegewezen en het netwerk draaide direct. Hoe komt dit?
Zit er ook een USB 2.0 kabel tussen? Of maakt dat geen verschil?
Een topic verplaatsen kan je aanvragen in [forum=26]
Een topic verplaatsen kan je aanvragen in [forum=26]
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Jah heb ik net gedaan, en ja ik denk wel usb 2.0 kabel. Die kreeg ik er bij tenminste...
Move PMG -> Netwerk Probleemschieten
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Volgens Helmig World of Windows Networking is de doorvoersnelheid ongeveer 500 KB/s.
Die snelheid die jij noemt is overigens de theoretische (bus)snelheid van USB 2.0.
Die snelheid die jij noemt is overigens de theoretische (bus)snelheid van USB 2.0.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Is het een USB kabel die er tussen zit? Of 2x USB Netwerkadapter en daartussen een netwerkkabel?Op zaterdag 25 mei 2002 02:32 schreef Flying_Thunder het volgende:
He, volgens de doos van het MSI bord zou het netwerk iets van 480 MBps moeten oid, beide pc's hebben msi borden met usb 2.0, maar ik haal slechts 10 MBps. Ik heb gewoon ip's toegewezen en het netwerk draaide direct. Hoe komt dit?
De USB kabel moet wel USB2 aankunnen. En als je netwerkkaartjes gebruikt zijn dat wel USB2 aparaatjes?
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Van die kabel ben ik niet zo zeker, maar die werd erbij geleverd met het idee dat je dan een usb netwerk kunt aanleggen, bij mijn bord werd dat usb 2.0 netwerk helemaal de lucht in geprezen dus ik neem aan dat ze geen usb 1.0 kabel meegeven anders is dat wel erg dom.
Kosten besparing heet dat.Op zaterdag 25 mei 2002 11:51 schreef Flying_Thunder het volgende:
Van die kabel ben ik niet zo zeker, maar die werd erbij geleverd met het idee dat je dan een usb netwerk kunt aanleggen, bij mijn bord werd dat usb 2.0 netwerk helemaal de lucht in geprezen dus ik neem aan dat ze geen usb 1.0 kabel meegeven anders is dat wel erg dom.
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Het klinkt erg USB 1.1 achtig. Dat kan max. 12 Mbit aan. Dat haal je natuurlijk nooit helemaal dus. Vaagz hoor. Zo'n USB netwerkkabel moet toch ook gekruisd zijn (of hoe dat ook mag heten bij USB)?
Verwijderd
Er moet een speciale kabel tussen, omdat er spanning op je usb-poort zit.
Bij een normale kabel krijg je ongewenste effekten. ( De 'heilige' pc van m'n vriendin schakelde de overspanningsbeveiliging gelukkig in *oeps* ) Na een kwartier/half uur deed hij het gelukkig weer.
Awel, al doende leert men ...
Bij een normale kabel krijg je ongewenste effekten. ( De 'heilige' pc van m'n vriendin schakelde de overspanningsbeveiliging gelukkig in *oeps* ) Na een kwartier/half uur deed hij het gelukkig weer.
Awel, al doende leert men ...
Halt de topicstarter geen bits en bytes door elkaar?Op zaterdag 25 mei 2002 09:11 schreef Japie_17 het volgende:
Volgens Helmig World of Windows Networking is de doorvoersnelheid ongeveer 500 KB/s.
1 byte is 8 bits!!!
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
euh, precies ja, maar dan andersom....Op zondag 26 mei 2002 01:31 schreef j_iscool het volgende:
[..]
Halt de topicstarter geen bits en bytes door elkaar?
1 bit is 8 bytes!!!
Was zelf ook ff in de war, maar heb het ff nagerekend en je hebt gelijk!Op zondag 26 mei 2002 01:37 schreef caesartje het volgende:
[..]
euh, precies ja, maar dan andersom....
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
Nee, ik haal geen bits en bytes door de war. Het gaat erom dat ik 10 megabit heb in plaats van 480 megabit. Nu zal ik die 480 misschien niet halen maar hoger dan 10 moet toch kunnen, de bijgeleverde kabel is volgens het boekje een usb 2.0 kabel waarmee ik via Genelink network adapter gewoon 480 megabits moet halen. Best wel gaar dus, opmerkelijk is dat mijn eigen MSI zo'n ingang voor een 'vrouwtje' heeft (of mannetje weet ik et) en dat heeft de nieuwe MSI dus niet. Daar plug ik hem gewoon in met een platte zijde (wat ik denk dat het mannetje is) en bij mij plug ik hem in met het vrouwtje (dies vierkant lijkt het). Maar in win xp geeft hij aan op de lan verbinding slechts 10 mbit. En das best weinig want ik moet veel dingen overtanken
Dus niemand weet hoe het komt mag ik aannemen?
Zijn er niet speciale USB2.0 drivers uit, omdat de standaard XP drivers niet (goed) werkten?
(Ik weet het ook niet zeker)
(Ik weet het ook niet zeker)
Pagina: 1