MOBO kapot? nee toch? :(

Pagina: 1
Acties:

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 19:13

Servowire

prutser:~#

Topicstarter
mijn oude pentium 75 wil niet meer booten

ik ben wat bezig geweest met OC'en, maar hij deed het gewoon goed de vorige keer.

Nu boot hij niet meer, de schijven doen nix
(geen geratel in het begin) en het scherm blijft zwart.

hij gaat niet piepen ofzo...

wat is hier mis

met papier mache kun je alles maken!!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:15
Misschien je fan doorgebrand en slaat de beveiliging van je mobo/proc aan. Heb ik ook last van gehad met een oc'd PII300.

Verwijderd

als hij nog overgeclockt is clock hem trug
anders als hij nog overgeclockt is probeer de vcore is omhoog te doen.

• Servowire

Servowire

Topicstarter
das het probleem niet, ik denk eerder aan ESO
(statische shit)
ik heb namelijk wel vaker aan het mobo gezeten (zonder te ontladen)
domdomdom, ik weet het

kan ie dan zo aan pui zijn?
en wat kost een p75 mobotje?

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ESO???
ik werk al 2jaar lang met pc's bouwen en repareren, en nog nooit eentje gehad waarbij hij kapot ging, nooit ontladen enzo, af en toe weleen schokken gekregen of gegeven aan apparatuur, dus waarschijnlijk niet.

maar de kans bestaats idd dat het daardoor komt, maar zelf denk ik van niet

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Iets nieuws houdt ongeveer een P5a in voor 250 pieken. Op beursen moet je voor 50-75 piek wel een tweedehands tot 233mmx bordje kunnen vinden..

• Servowire

Servowire

Topicstarter
thx

Verwijderd

hey randy .... heb jij nooit geleerd dat hardwarematige gevolgen door ESO pas later aan het licht komen ? je apparatuur hoeft dan niet meteen kapot te zijn maar kan het dan binnen een half jaar/jaar begeven .....
net als blikseminslag , je ziet vlam uit stopcontact en denkt phew hij doet het nog
maar tijdje later is ie op .......
dus kijk uit !!!!!!! waar werk jij ? weet ik gelijk waar ik mijn apparatuur nooit heen moet brengen ....

>:) en trouwens ontladen doe je zo makkelijk door ff binnenwerk van comp kast vast te klauwen dus ..

Verwijderd

en als het kreng kapot is waarom upgrade je dan niet naar duron of zo ? te duur ? dan in elk geval naar k62500 of zo misschien dat er nog socket7 borden zijn die ook simmen ondersteunen en dimms op 100 mhz ..... zodat je later kunt upgraden naar dimmen .... als je nu nog nieuw mobo moet kopen doe het dan gelijk goed !!! of zoals wekkel zegt 2e handsje ergens .... :7

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
ESO?? que??
Volgens mij ESD (Electro Static Discharge)

Moet je natuurlijk wel een ESD wrap hebben (Armbandje met een croc.bekje dat je aan de kast kunt klemmen), en natuurlijk de kast aan de aarde, als je um opensloopt..

Pvouput live

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Voeding stuk misschien???

• dion_b
  • Laatst online: 01:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt bijna debiel maar een bekend PC merk (nee, zeg niet welke, straks word ik ontslagen) heeft er nogal last van:

De aan/uit knop!

Met oude AT bakken niet echt vaak, maar ATX knopjes, vooral in combinatie met flitsende frontjes, begeven het af en toe, en je wilt niet weten hoeveel mobo's en PSU's er soms geswapped zijn voordat ze eraan denken>:)

Als je wilt testen op ATX bordje: gewoon met een schroevendraaier oid de twee pinnetjes voor de power button op de mobo aanraken. Doet ie iets: bingo, nieuw knoppie en klaar. Zo niet: pech, toch mobo of PSU (of SOMS modem, CPU, RAM,...)

Oslik, blyat! Oslik!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Heb anders nog wel ergens een P1 bordje liggen.
Maximaal Intel 233 d8 ik

And The Only One

Pagina: 1