[ASP] Geldtransacties

Pagina: 1
Acties:

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:09

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Ik ben al een tijdje bezig met het project inkoopacties en ik heb een nieuw idee om het afhandelen nóg makkelijker te maken.

Ik open een nieuwe rekening en zodra mensen iets bestellen bij een inkoopactie dan maken ze het geld over naar die rekening. Dan moet er iets checken dat kijkt of het geld 'binnen' is en aangeeft dat hij of zei betaald heeft. Als dan al het geld binnen is wordt het bedrag overgemaakt naar de starter van de inkoopactie.

Ik heb nu zo'n digipas en ik zou dit traject het liefst geautomatiseerd laten lopen. Dus met die digipas gat niet lukken. Ik heb al wat onderzoek gedaan maar niet echt veel dingen gevonden. Het punt is dus dat ik het chechen en overmaken van geld moet overlaten aan 'code' :'(. Dat is op zich geen punt want hoe doet Interpay dat anders? Ik snap wel dat er héél veel beveiligingsroutines in het programma moeten komen maar dat is het probleem niet.

Hoe krijg ik het voor elkaar om automatisch te checken hoeveel geld er op een rekening staat? :?

Ik zou dus en soort contract met banken moeten hebben, maar dat is me teveel werk. Iemand een idee?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Dat kun je dus wel vergeten, die digipass maakt routines die strikt geheim zijn. Verder zijn internetbankieren-sites gecodeerd.

Verwijderd

Haha, nee daar kom je natuurlijk niet bij!!

edit:
Trouwens, het kan misschien wel, maar niet met ASP.
Dan moet je een proggie maken die die betaalsite van de bank bezoekt, wachtwoord 'intypt' enzo, en dan kan je eruit gaan filteren wie er betaalt heeft enz.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

een probleem is ook dat snel volgens de postbank betekend: 4 dagen
mits het van een andere bank moet komen teminste

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 09:01 schreef SONiCB00M het volgende:
Dat kun je dus wel vergeten, die digipass maakt routines die strikt geheim zijn. Verder zijn internetbankieren-sites gecodeerd.
Dat snap ik, ik moet dit op iets 'lager' niveau afhandelen.
Op zaterdag 25 mei 2002 09:36 schreef NextGeneration het volgende:
Haha, nee daar kom je natuurlijk niet bij!!

edit:
Trouwens, het kan misschien wel, maar niet met ASP.
Dan moet je een proggie maken die die betaalsite van de bank bezoekt, wachtwoord 'intypt' enzo, en dan kan je eruit gaan filteren wie er betaalt heeft enz.
Zoiets was ik ook wel van plan, maar hoe handelen bedrijven zoals Conrad dit soort dingen af? Ik nem aan dat zij dit ook geautomatiseerd doen oid.
Op zaterdag 25 mei 2002 09:41 schreef Atgast het volgende:
een probleem is ook dat snel volgens de postbank betekend: 4 dagen
mits het van een andere bank moet komen teminste
Ik weet dat de postbank aan een databse hangt ('gitotel'). Het is dus wel mogelijk, nadat je zelf hebt ingebeld + wachtwoord gegeven, om dit te doen.

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 10:47 schreef LauPro het volgende:
Ik weet dat de postbank aan een databse hangt ('gitotel'). Het is dus wel mogelijk, nadat je zelf hebt ingebeld + wachtwoord gegeven, om dit te doen.
En hoe wou jij dan in die database komen?

Ik denk dat je het beter maar gewoon aan de actiestarters over kan laten, dat is voor jij veel makkelijker en jij ben dan ook niet verantwoordelijk voor het geld!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 17:43

Crazy D

I think we should take a look.

Op zaterdag 25 mei 2002 10:47 schreef LauPro het volgende:
Zoiets was ik ook wel van plan, maar hoe handelen bedrijven zoals Conrad dit soort dingen af? Ik nem aan dat zij dit ook geautomatiseerd doen oid.
Gedigitalizeerde afschriften? Ik weet ff niet helemaal de fatsoenlijke benaming en zo, maar ik weet dat het mogelijk is, om net zoals dat je te betalen gegevens in een file kan zetten zodat je bankpakket deze kan inlezen en kan betalen, dat de andere kant op ook kan, waarna je in je applicatie die file weer kunt inlezen en afhandelen.

Exact expert nodig?

• RSD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02-2017

RSD

Hmm, dat is inderdaad wel eens leuk om te weten hoe dat zit met die digitale afschriften, maar die zul je wel eens in de zoveel tijd kunnen bekijken.. en dan moet je een app schrijven die de boel eruit filtert en dan maar hopen dat je geen fouten maakt. Die digitale afschriften zijn in principe alleen privacy gevoelig en je script dat de gegevens ophaalt moet niet te faken zijn. Anders heb je nog een probleem. Al met al is betalen via inet een lastig goedje als je er niet teveel voor uit wilt geven. Hopen maar dat dit in de toekomst wat minder wordt.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Ik heb een keer gehoord dat de Girobank een versie van Girotel had waarmee dit mogelijk is, alleen ik kan dit niet vinden. Maar is hier iemand die bij een bedrijf werkt of zo'n script gemaakt heeeft?

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 12:39

Scharnout

Meuk

Je kan met girotel online ook je afschriften downloaden, maar dan ben je wel afhankelijk van je gebruiker (wat hij invult). Dan zou je het downloabestand kunnen filteren.

Grote bedrijven zouden dit niet doen, want als je heel veel transacties zitten daar ook heel veel mensen bij die niet invullen wat jij controleert en dan is uitzoeken een stuk duurder dan met de hand overnemen.

And Bob's your uncle ...

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:21

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Je moet hiervoor een contract afsluiten met de bank denk ik.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 21:52 schreef Scharnout het volgende:
Je kan met girotel online ook je afschriften downloaden, maar dan ben je wel afhankelijk van je gebruiker (wat hij invult). Dan zou je het downloabestand kunnen filteren.

Grote bedrijven zouden dit niet doen, want als je heel veel transacties zitten daar ook heel veel mensen bij die niet invullen wat jij controleert en dan is uitzoeken een stuk duurder dan met de hand overnemen.
Wat ik nu wel kan doen met SNS bank inetnerbankieren is een Excel werkblad downloaden met alle transacties erin. Die zou ik dus wel kunnen filteren, alleen dan moet ik zelf dat werkblad downloaden ect ect.
Op zaterdag 25 mei 2002 22:02 schreef Aaargh! het volgende:
Je moet hiervoor een contract afsluiten met de bank denk ik.
Wat voor een contract dan? Als je een rekening opent dan heb je toch ook al getekend. Of bedoel je een contract om transacties via inet te doen?

Pagina: 1