Kan je op de Radeon 8500 retail de twee aangesloten monitors (bijvoorbeeld een TFT en een CRT) met verschillende resoluties en refreshrates draaien?
Onder W2k / XP gaat dat volgens mij niet. Enkel Matrox heeft het voor elkaar gekregen om met zijn DH oplossing twee verschillende resoluties te draaien op twee monitoren.
En de geforce 4 kaarten dan? Ik vind het vreemd dat de Radeon dit niet in w2k kan, omdat je dan altijd zit te klloien bij een 21 inch en 15 inch monitor. Je wilt een 21 inch toch niet op 800x600 draaien?
Als je 2 ramdacs hebt, dan kan het.
Mijn GF4MX kan op de TV een andere resolutie weergeven als op de monitor. Een TV is eigenlijk ook een monitor, voor windows dan, dus misschien heeft die (ook) wel 2 ramdacs. Ik draai: 1024x768x32@60Hz (wat dan weer 50Hz op TV is) en 1152x864x32@100Hz op monitor, als een van beide de ander zou moeten zijn dan zou ik dat 100% zeker kunnen zien. Maar het zou ook kunnen zijn dat er een trukje achter zit (wat mij niet bekent is), maar het gaat om het resultaat.
Mijn GF4MX kan op de TV een andere resolutie weergeven als op de monitor. Een TV is eigenlijk ook een monitor, voor windows dan, dus misschien heeft die (ook) wel 2 ramdacs. Ik draai: 1024x768x32@60Hz (wat dan weer 50Hz op TV is) en 1152x864x32@100Hz op monitor, als een van beide de ander zou moeten zijn dan zou ik dat 100% zeker kunnen zien. Maar het zou ook kunnen zijn dat er een trukje achter zit (wat mij niet bekent is), maar het gaat om het resultaat.
Verwijderd
Voor TV-uit op een andere resolutie dan de VGA heb je geen 2 ramdacs nodig, kijk maar naar een GF2MX.
Wat de kaart in de hardware moet ondersteunen is wat tot voor kort TwinView werd genoemd. Om dan het signaal op twee VGA schermen te zetten, daarvoor heb je 2 ramdacs nodig.
Van de Radeon 8500 heeft geloof ik alleen de Hercules LE uitvoering maar 1 ramdac.
Wat de kaart in de hardware moet ondersteunen is wat tot voor kort TwinView werd genoemd. Om dan het signaal op twee VGA schermen te zetten, daarvoor heb je 2 ramdacs nodig.
Van de Radeon 8500 heeft geloof ik alleen de Hercules LE uitvoering maar 1 ramdac.
Dus nog even concluderend:
1: Radeon 8500 kan twee monitoren of een monitor en tv tegelijrtijd aansturen. Elke monitor kan elk met eigen resolutie en refrehrate draaien. Een CRT op 1024x768 met 85hz en een TFT op 1280x1024 op 75hz in windows XP, W2k win98 is geen probleem???????
Klopt dit nu wat hierboven staat?
1: Radeon 8500 kan twee monitoren of een monitor en tv tegelijrtijd aansturen. Elke monitor kan elk met eigen resolutie en refrehrate draaien. Een CRT op 1024x768 met 85hz en een TFT op 1280x1024 op 75hz in windows XP, W2k win98 is geen probleem???????
IIyama Pro 500 op 100 mhz 1152x864
Philips 105S op 72 mhz 800x600
op 1 Gainward GF2 MX400
Draait lekker hoor
Philips 105S op 72 mhz 800x600
op 1 Gainward GF2 MX400
Draait lekker hoor
ARME AOW’er
Ok topic gaat eigenlijk over Radeon maar:Op zaterdag 25 mei 2002 01:31 schreef Hooi het volgende:
Voor TV-uit op een andere resolutie dan de VGA heb je geen 2 ramdacs nodig, kijk maar naar een GF2MX.
nView Tech brief
Is dus integrated, dus ik denk niet dat ze het eruit slopen mocht je kaart toevallig geen 2 uigangen (D-sub, DVI) hebben, maar alleen een D-sub (en TV-out, maar heeft een GF4 altijd).In developing its newest GPUs and professional graphics families, including the
NVIDIA GeForce4 and Quadro4 GPUs, NVIDIA recognized the importance
of integrating key features that offer the most robust support for multi-display
configurations. Among them are:
• Dual 350MHz RAMDACs, which drive dual displays without the need for
additional external components
Om ook maar on-topic te reply'en:
Echt super moeilijk te vinden...
Ati Hydravision Features
En tegen Dick: je hebt een TwinView GF2MX, die hebben gewoon 2 (aparte) ramdacs.Customize features of HYDRAVISION to an application
* Set independent resolutions and refresh rates on each monitor. You can unite monitors of different size, or flat panels and CRTs, into one desktop. *
* Open multiple documents in an application on each monitor by maximizing that application across multiple monitors, and maximizing child windows to single monitors.
* Set your applications to open in your preferred desktop position Application Position Memory remembers the size and position of your applications when you close them and open them at the same location when you start them again.
*Please note: independent resolution is only possible on Win9X, WinME, WinXP and not Win2K and WinNT.
Ja, mijn ATI radeon 7500 kan het ook, dus dat moet voor de 8500 geen probleem zijn.Op zaterdag 25 mei 2002 01:34 schreef Fugazi het volgende:
Dus nog even concluderend:
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Pagina: 1