Toon posts:

[FreeBSD] getmail herkent dir niet als mail-dir :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het runnen van getmail krijg ik onderstaand in beeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
getmail - POP3 mail retriever with reliable Maildir and mbox delivery.

getmail version 2.3.7

Copyright (C) 2001 Charles Cazabon

Licensed under the GNU General Public License version 2.  See the file
COPYING for details.

Written by Charles Cazabon <getmail @ discworld.dyndns.org>
getmail started for {username}@pop.hetnet.nl:110
  POP3 greeting:  +OK Microsoft POP3 Server Version: 5.5.1877.747.74 ready <198.3986513808@hetnet.nl>
  POP3 user response:  +OK Waiting for password
  POP3 PASS response:  +OK Mailbox for {username} has 11 messages.
  POP3 stat response:  11 messages, 167264 octets
  POP3 list response:  +OK 11 167264
  msg #1/11 : len 10006 ... retrieved  Delivery error (not a Maildir (/home/cyril/Mail/))
Resetting connection and aborting (Delivery error (not a Maildir (/home/cyril/Mail/)))

De dir /home/cyril/Mail herkent ie niet als mail-dir. Ik heb deze dir. nl. gewoon aangemaakt. Is het zo dat dat niet mag? Docs van getmail bieden geen uitkomst. (heb overigens qpopper verder nog draaien en sendmail en heb net een make world gedaan :) )

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
Je moet zo'n maildir aanmaken met maildirmake wil getmail er wat mee kunnen.
Welke MDA draai je eigenlijk? Qmail? Courier?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 10:06 schreef _JGC_ het volgende:
Je moet zo'n maildir aanmaken met maildirmake wil getmail er wat mee kunnen.
OIk...i'll try...
Welke MDA draai je eigenlijk? Qmail? Courier?
Ow..sorry..ben nog niet zo ver dat ik exact weet wat een MDA is (weet dat het iets met mail heeft te maken).
Heb sendmail, getmail en qpopper draaien....of mis ik dan nog wat ?

Verwijderd

Topicstarter
'maildirmake' bestaat niet op mijn server! (na een locate maildirmake) En ja...mijn locatd-db is uptodate.

• _JGC_
Qpopper werkt met /var/spool/mail, getmail met directe aflevering naar ~/mbox of ~/Maildir

Je kunt het beste fetchmail eens proberen, deze haalt mail op via POP of IMAP en voert het aan je SMTP daemon, wat bij jou sendmail is.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 11:41 schreef _JGC_ het volgende:
Qpopper werkt met /var/spool/mail, getmail met directe aflevering naar ~/mbox of ~/Maildir

Je kunt het beste fetchmail eens proberen, deze haalt mail op via POP of IMAP en voert het aan je SMTP daemon, wat bij jou sendmail is.
Maar hoe zou ik dan qpopper wel aan de praat kunnen krijgen ? Dez emoet toch gewoon kunnen werken ? :?

• _JGC_
Qpopper zou gewoon moeten werken, wat bij jou het probleem is is getmail, die wil niet in qpopper z'n mailbox afleveren omdat ie dat niet snapt.

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
I've configured getmail to deliver to my Maildir, but it won't do it. Why?

Double-check your getmailrc file. Starting with version 2.0, Maildir specifications must include a trailing slash. For example,
postmaster = /home/adam/Maildiris incorrect (getmail will think this is an mbox delivery target). The correct method is:
postmaster = /home/adam/Maildir/

Misschien heb je er wat aan.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 12:54 schreef epias het volgende:
I've configured getmail to deliver to my Maildir, but it won't do it. Why?

Double-check your getmailrc file. Starting with version 2.0, Maildir specifications must include a trailing slash. For example,
postmaster = /home/adam/Maildiris incorrect (getmail will think this is an mbox delivery target). The correct method is:
postmaster = /home/adam/Maildir/

Misschien heb je er wat aan.
Bedankt, maar had dit al bekeken.

Heb nu maar getmail eraf gegooird en qmail erop gezet. Hopen dat het nu goed gaat...
Pagina: 1