Temperatuur Athlon XP & cooler vraag

Pagina: 1
Acties:

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50

KneoK

Not in a million lightyears

Topicstarter
NEE, dit wordt niet weer zo'n standaard "is me temperatuur laag genoeg" vraag maar het volgende:

Ik heb een Athlon XP 1800+ met een GlacialTech Igloo 2310 (iemand ervaring met deze cooler???). De temperatuur wordt naar mijn mening vrij hoog (stressed 63,5).
Arctic Silver zit erop, casefan blaast erop maar de temperatuur krijg ik niet lager.

Nou heb ik uit de search (jaja, die heb ik gebruikt) vernomen dat het voor de ene processor normaal is om op 30 en voor de ander op 70 graden te lopen.

Raden jullie mij aan om een andere cooler te kopen of zeggen jullie: "pech gehad, je hebt gewoon een processor die warmer wordt".

Ik heb namelijk geen zin om een goede cooler te kopen om er vervolgens achter te komen dat 'ie maar 2 graden cooler blijft.

Verwijderd

ik heb een Kennis met een Athlon XP en zijn Cooler zit ook tegen de 60/65 Graden heb zelf een AMD Thunderbird 1333 en die zit tegen de 42 Graden aan met een Cool MAster cooler dus raad je aan om voor een andere Cooler te kijken dat heeft namelijk die kennis van mij ook gedaan alleen weet ik niet welke hij heeft en zit nu tegen de 45/50 Graden aan dus dat scheeld wel ff zodra ik weet welke cooler hij heeft laat ik het je wel weten

je kan me altijd mailen voor als ik het vergeet ;) op dpauli@epauli.dyndns.org of add me op msn
Dennisje____17@hotmail.com

ben er eigenlijk 24 uur perdag dus ;)

Suc 6 verder met je pc

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 18:11
ik zou sowieso een poging ondernemen om die proc koeler te krijgen want ik hou altijd een limiet aan van 60 graden. ik heb ook een 1800+ en die loopt stressed op 40 graden.

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
Ik heb ook een xp 1800+ @ 2000+ en voltage 0.5 volt omhoog gedaan en wordt niet zo warm.
Ik heb zelf een termaltake volcano 6cu.
Maar als je hem flink wat cooler wilt hebben moet je minimaal de 6cu+ nemen.
Die houd hem wel cool.
Ik zelf heb een temp van rond de 43 graden.
Maar een goeie lucht circulatie is ook belangrijk.

• KneoK

KneoK

Topicstarter
Oke, toch maar even gaan kijken voor een andere cooler dus.

Zalman CNPS 5100 CU een goede keus ???

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 10:57 schreef BioWEB het volgende:

ja is niet verkeerd ;)

• TheBoneCollector
  • Laatst online: 14-06 10:52

Mijn xp 1800 werd eerst ook 62 graden...cpu-cooler heb ik vervangen door een TT Vulcano 7 behuizing met een Papst 8412 N/2G fan. Nu wordt ie stressed met }:O 41 graden...ik heb ook wel wat behoorlijk aan de airflow van de case gedaan....suc6 verder :7

• tweakduke
  • Laatst online: 15:15

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
casefans blaast erop = fout
je moet de casefan onderin in de kast laten blazen.
en de casefan boven naar buiten.
dan stroomt de lucht langs je cpu heen en de warmte meteen naar buiten.
Dat scheelt ook alweer.

Tweakers Discord

• TheBoneCollector
  • Laatst online: 14-06 10:52
casefans blaast erop = fout......
Bedoelt ie niet dat de fan van de cooler op de cpu blaast ipv de lucht uit het koelblok zuigt :?

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:50

AMDFreak

Intel is zo..

die cooler moet ZUIGEN... (dus je voelt dat ie blaast..)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Als ik me niet vergis is het eerder de bedoeling dat de fan op de cpu blaast. Als hij namelijk zuigt koelt hij eerder de rand van de processor dan de core die je toch eigenlijk het koelst wilt hebben.

Mijn xp 2100+ is 42 graden idle en zo'n 49 graden stressed met een HHC-001 koelblok en een 92mm Papst fan via een adapter.

• KneoK

KneoK

Topicstarter
Ik heb nu ook een HHC-001 gekocht, stressed zo'n 19 graden cooler, eerst liep het op tot 75(!!!) graden, nu blijft 'ie rond de 56 graden.

En JA, ik laat 1 casefan direct op de processor (op de cooler dus) blazen, die HHC-001 zuigt namelijk de lucht het koelblok in. Als 'ie al warme lucht zou aanzuigen dan wordt de processor alsnog bloedheet lijkt mij bij zo'n systeem...

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 02:29 schreef Deacon het volgende:
ik heb ook een 1800+ en die loopt stressed op 40 graden.
Dan wil ik wel eens weten wat jij stressed noemt, en wat voor koeling je in je kast hebt zitten.

Want het is wel heel weinig.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb hier ook een XP1800 die op 1,66 ghz loopt stressed 41 graden (met koe, Burnk7 maakt hem 44 graden). Dan zit er wel een Delta 120 hp (5v) in de zijkant van mn kast die koude lucht richting cpufan blaast. Dus die temperaturen kunnen dus wel :)
Pagina: 1